Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?
Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.
Bladzijde 4 / 10
Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel.
Hi Tommie, Hierbij de screenshots van de metingen afgelopen weken. Zoals eerder gevraagd allemaal via de kpn server. Op de Odido server zien de download metingen stukken beter uit. Ik zie je reactie graag tegemoet.
Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?
Hey @Tommie van Odido het lijkt de goede kant op te gaan. Heb een aantal tests gedraaid via de KPN en Odido servers vandaag. Zie resultaten hieronder:
Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?
Hi @Tommie van Odido , net alles aangesloten en ik laat het nu 48 uur zo draaien. Push gerust de firmware daarna. Side note - de nieuwe media converter werkt niet naar behoren (SPEED signaal lampje brand niet). Oude converter teruggezet en die deed het wel meteen.
Ik heb je ook een nieuwe Mediaconverter opgestuurd @tyson. Zou je, als je deze binnen hebt, de verbinding kunnen testen met de nieuwe apparatuur?
Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken.
Dank @Tommie van Odido ik twijfel echter of de router en de mediaconverter een verschil uitmaken! De huidige media converter is niet eens aangesloten. Ik dacht dat je het over het vervangen van het glasvezel modem had (waar het signaal binnenkomt). Zie hieronder mijn set-up hoe de monteurs àlles geïnstalleerd hebben:
Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken.
Hi @Tommie van Odido , dat de snelheid die binnen komt roept kpn al sinds dag 1. Ze schuiven het door naar jullie en zeggen dat Odido het stuk van wijkcentrale naar mijn huis / instellingen niet goed op orde hebben.
ik gebruik uitsluitend cat7 kabels.
Modemwissel is misschien nog een optie. De kpn monteur gaf laatst ook aan dat er een verkeerde kleur glasvezelkabel naar het modem was gebruikt door de Guidion monteur tijdens het laatste bezoek. Deze heeft hij iig al vervangen door het (volgens hem) juiste kabel.
Hey @tyson, ik heb bericht terug van KPN NetwerkNL. Zij hebben de lijn doorgemeten en ze geven aan dat de juiste snelheid binnenkomt. Ze denken dat het aan het apparatuur ligt. Heb je het toevallig met verschillende kabels getest? Minimaal Cat5e? Anders wil ik toch nog testen of een ander modem zal helpen.
@Tommie van Odido zijn er al updates te vermelden na twee weken? Komt kpn nog langs?
Hi @Tommie van Odido,
Ik weet niet waar je de processor gegevens ziet bij mijn laatste tests maar ik werk zeker niet met een ‘oud beestje’. Tenminste wil ik mijn MacBook Pro M1 Pro Max (spec’ed out) zeker niet als gedateerd beschouwen .
Anyhow, ik heb net opnieuw een aantal tests gedaan via Ookla (uit de MacOS App Store) via de KPN server. Rechtstreeks bekabeld en verder geen andere apps open, geen firewall en ook geen vpn server actief. Zie screenshots hieronder.
Aangezien ik niet op een Windows computer werk, weet ik ook niet hoe ik een iPerf test moet uitvoren. Als je een manier voor een Mac hebt, hoor ik dat graag.
Reageer je svp ook nog kort op mijn PM?
Dank alvast en ben benieuwd naar je bevindingen.
Hi @tyson, daar ben ik alweer.
Zou je toevallig opnieuw een speedtest willen doen met de Ookla speedtest App in de windows store? Graag een KPN sever selecteren en hier een screenshot van maken. Weet je toevallig hoe je een iPerf speedtest moet uitvoeren? Als je dat weet dan graag met deze server: iperf3.exe -c iperf.weserve.nl -p 5002 -R -t 120.
Aan het processor gebruik te zien is het een vrij oud beestje, zou je de speedtesten toevallig op een andere bekabelde laptop kunnen uitvoeren?
Hey @tyson, ik heb het nogmaals voor je doorgezet. Ik hoop dat we nog iets voor je kunnen betekenen!
Ha @florisVries, je internetsnelheid ziet er naar onze server goed uit. Wij kunnen jammer genoeg geen volledige capaciteit garanderen op andere servers. Wij zorgen ervoor dat er op onze servers altijd genoeg capaciteit is naar ons netwerk. Dat kunnen we niet garanderen op andere servers. Zodra je ons netwerk verlaat hebben we geen invloed op de capaciteit naar die desbetreffende server. Je moet het zien als van een vierbaansweg (onze server) naar een tweebaansweg (andere server) gaan. Dan krijg je een opstopping en ontstaat er een file.
@florisVries Ik ga ook voor jou vragen of @Tommie van Odido jouw verbinding nogmaals onder de loop wilt nemen.
Ik ben benieuwd of je nog steeds een goede verbinding hebt op de rechtstreekse lijn?
@Jason van Odido@Tommie van Odido
Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.
@florisVries
zijn jouw problemen inmiddels opgelost?
Het vreemde bij mij is nu dat de rechtstreekse lijn naar odido \Amsterdam wel goed is:
maar de andere servers geven nog steedds ongeveer de helft download tov upload
En dus is volgens t-mobile de lijn wel goed en ligt het niet aan hun, dus ja ik heb de moed ook opgegeven.
@Jason van Odido@Tommie van Odido
Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.
@florisVries
zijn jouw problemen inmiddels opgelost?
@tyson Wederom bedankt voor jouw medewerking! Ik kan me voorstellen dat dit nu aanvoelt als een gebed zonder eind. @Tommie van Odido Zit hier meer bovenop dan ik; ik zal hem vragen dit nogmaals uit te pluizen. To be continued!
Hey @tyson, ik heb zojuist intern gevraagd wat we nog kunnen doen. Hopelijk kunnen we dit voor jou oplossen. Er lijkt ondergronds iets niet goed te gaan gaf de monteur van Guidion aan. Zodra ik antwoord terug heb zal ik dit laten weten!
@tyson Wat zijn je gemeten snelheden bekabeld op een pc of laptop? Ik wil geen boeman zijn in dit verhaal want ik zie dat het al langer speelt, maar met speedtests die op Wifi zijn uitgevoerd op een smartphone, kunnen we vrij weinig - sorry dat ik het zo bot stel. Voer graag onderstaande stappen door, dan kan ik je beter helpen met het probleem:
Goedemorgen @Tommie van Odido , alweer bijna drie weken verder en geen reactie mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken? Hier nog steeds gemiddeld 250 mbps downloaad en 700-900 mbps upload (!). Echter tussen 2 en 3 november ging de download snelheid ineens flink omhoog: tussen 700 en 900 mbps download om vervolgens weer terug te vallen naar 250mbs. Ik weet niet of er op afstand wat tests werden uitgevoerd maar er was iig een flinke peak. Kunnen jullie dmv deze info achterhalen wat er precies gebeurde?
Hi @tyson, ik heb nogmaals uitvraag gedaan. Ik zie de escalatie namelijk nergens terug.
@Tommie van Odido 3 weken verder en een opmerking dat jullie het ook niet meer weten. Wat is nu de stand van zaken? De hele zaak duurt nu al 1,5 jaar. Hoe kan dit?! Waar ligt het probleem, waarom is de duidelijke communicatie tussen jullie en KPN niet mogelijk? Waarom worden herhaalde adviezen van Guidion genegeerd? Waarom staat dit topic op ‘opgelost’ als er meerdere mensen nog steeds last van ondervinden? @florisVries hoe ziet het er bij jou uit op dit moment? Hier Odido Thuis weer volledig eruit en ik ben dit berichtje via 5g aan het posten. Graag een duidelijk antwoord hoe nu verder en een compensatie voorstel. Alvast bedankt.
@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.
Nou, dat klinkt heerlijk positief
mits er ondergronds iets niet goed zit dan ga je (of partner kpn) het toch oplossen lijkt me?! Ik ga me hierbij iig niet neerleggen. Dan maar weer een compensatie regeling. Je wilt niet weten hoeveel uren ik inmiddels in dit toneelstuk gestopt heb.
@florisVries bij jou inmiddels iets positiefs gebeurd?
@tyson ik heb zojuist antwoord gekregen. We gaan het nog een keer escaleren naar KPN NetwerkNL. Dit is wel het laatste wat we kunnen doen. Als het daarna niet opgelost is ben ik bang dat het ons niet gaat lukken.
@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!
@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed.
@Demi van Odido hoe zijn de tests gegaan? Hier is de download snelheid helaas weer constant bij 250mbps
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.