Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?
Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.
Bladzijde 6 / 10
@florisVries dat is niet mogelijk. Wij zijn de laatste schakel in de organisatie. Ik snap dat het langer duurt dan we allemaal willen, echter kan ik niks doen om het proces te versnellen… Hoe graag ik dat ook wil. Er is wel een mogelijkheid om je contract te ontbinden omdat het erg lang duurt. Je kan ons ook altijd telefonisch bereiken of een brief schrijven, meer informatie hierover vind je op onze website.
ik ben gisteren ook gebeld en guideon is al geweest, glasvezel kabel tussen witte en zwarte box vervangen en nu lijkt het goed, probleem is dat naar t-mobile zelf het goed lijkt te gaan, bij mij is nu download beter dan upload maar niet stabiel, wrs gaan ze nu zeggen dat het naar T-mobile goed is en ze verder niets kunnen doen
@florisVries,
De glasvezel kabel bij mij is al eens vervangen, maar dan blijft de snelheid nog ver onder de maat. Overigens heb ik tov de t-mobile servers nooit problemen gehad, maar dat verkeer handelen ze ook intern af. Daarnaast keurt de slager dan z'n eigen vlees. De rest van de ookla servers haalt dat niet en zeker niet 8 van de 10 keer.
Maargoed, ik wacht af….
@Dolphin@Tommie
Ja die indruk heb ik ook in eigen ring gaat het goed maar de gateway naar buiten is prut
Monteur is gewees, aardige jonge man. Heeft alles nagekeken, schoongemaakt, vervangen (converter) of met andere apparatuur getest (modem). Beeld blijft hetzelfde. Daarna wilde hij een opstelling maken in de wijkkast, maar dat ging niet, omdat de apparatuur daar blijkbaar afwijkt van wat er normaal geplaatst wordt. Hij heeft alles genoteerd, foto's gemaakt en gaat het doorgeven aan T-mobile, to be continued…….
Vandaag is dag 444 na installatie van de lijn and counting…….
T-Mobile lijkt als budget provider alles te regelen via onderaannemers en protocollen. Als er een probleem is waar een protocol voor is heb je geluk. Zo niet dan gaan ze over op trial en error resetten. Als dat ook niet werkt dan gaan ze over op "wij werken hier heel hard aan" en wachten vervolgens rustig af totdat apparatuur echt stuk gaat en het probleem hij toeval wordt opgelost.
Anders wachten ze gewoon totdat je je abonnement opzegt want dat is goedkoper dan je probleem op te lossen.
Overigens werkt Ziggo net zo, alleen Freedom Internet lijkt iets beter zijn best te doen.
De oplossing voor de klant is waarschijnlijk overstappen naar Ziggo en vervolgens met terugwerkende kracht zoveel mogelijk facturen storneren en dan afwachten of T-Mobile het lef heeft om je voor de rechter te dagen omdat ze denken recht te hebben op hun geld. Dan had je ze wel al eerder formeel in gebreke moeten stellen en 2x de kans moeten geven het probleem op te lossen, anders ga je bij de rechter alsnog nat. Ohja IANAL. Bovenstaande op eigen risico.
P.s. 2 ik behoor tot de gelukkigen waarbij het meeste gewoon werkt, alleen de tv hapert af en toe. Maar ik vind dit forum heel verhelderend en ik weet nu dat ik bij eventuele storingen die buiten protocol vallen niet hoopvol hoef te zijn.
@florisVries en @Dolphin, ik heb zojuist te horen gekregen dat het gefixed moet zijn. Zouden jullie mij hiervan een terugkoppeling kunnen geven?
@Tommie, Ik zeg er voor de rest maar niks meer over….
@Tommie@Dolphin
bij mij hetzelfde, als je de t-mobile server zelf kiest lijkt het gefixed, maar daarbuiten is het niet veranderd.
@Dolphin als je het via de T-Mobile servers runt, krijg je dan wel de gewenste snelheid? Ik zie namelijk de screenshots van de monteur, die zien er goed uit?
@Tommie@Dolphin
ik denk ook dat men daarom denkt dat het opgelost is, in het eigen netwerk gaat het goed maar daatbuiten dus niet….
@Tommie,
De monteur heeft meerdere screenshots genomen, ook één van de snelheid tov een t-mobile server en die is goed. Da's ook vrij logisch, eigen netwerk/intern netwerk, geef d'r maar een naam aan.
De snelheid tov andere ookla servers is echter te laag en komt er grofweg op neer dat de download snelheid grofweg de helft is van de upload. Ik heb collega's die bij jullie hetzelfde product afnemen en die hebben daar zeker geen last van.
Ik heb bij hem aangegeven dat mij dit lijkt op een routering probleem, zodra ik het netwerk van T-mobile verlaat, is het klaar. Hij heeft nog geprobeerd om in de wijkcentrale mijn verbinding op te bouwen, maar dat ging niet ivm de apparatuur die daar hangt.
@Tommie@Dolphin
Dat is bij mij dus net zo…..
Ik heb ook dus die probleem
en dan naar een andere server:
Bedankt voor jullie meldingen en screenshots! Ik zet het door naar Tommie zodat hij het kan oppakken met de verantwoordelijken.
Ik hou me aanbevolen :)
top dat het bij jou nu wel opgelost is!
@Tommie kan je voor mij svp ook een afspraak inplannen met de bovengenoemde informatie voor de monteur?
@Tommie kan je nog kort reageren ?
@EdwinBrokx Heel mooi dat het met die patchwisseling toch verholpen is. Ik zal de techneuten aansporen om dit ook bij de rest te laten onderzoeken!
@florisVries en @tyson Het lijkt erop, in de lijnmeting althans, of jullie van netwerkpoort veranderd zijn. Misschien heeft netbeheer op afstand één en ander aangepast en zien we dat nu pas terug. Kunnen jullie nog eens een tweetal speedtests plakken in dit topic? Ik wil checken hoe zich dit verhoudt ten overstaande van de eerdere metingen. Alvast bedankt - wederom!
Hoi Jason, hierbij de screenshots
@Jason@tyson
hierbij mijn testen, de enige goede verbinding is de eigen t-mobile server, daarna gaat het fout
@Tommie@Dolphin@tyson
En ja het was weer zover, na een onverwachtse uitnodiging voor een bezoek, stond afgelopen vrijdag 16/6 mijn grote vriend van Guidion weer voor de zoveelste keer, hoofdschuddend voor mijn deur. Inderdaad alles bij mij staat goed en na het nog maar een vervangen van het glasvezelkastje weer tot dezelfde conclusie komend, niets veranderd en hier ligt het niet, ze moeten jou op een ander netwerk zetten(naam ben ik kwijt).
T-mobilethuis kan nu wel vaker Guidion sturen maar het probleem ligt mijn inziens elders. Mij een overzetten naar een andere server? Netwerkgroep?
@florisVries dankje voor de terugkoppeling. Ik heb alle cases doorgezet naar de specialist die dit vanaf het begin opgepakt heeft. Hopelijk komen we nu eindelijk dichter bij de eindstreep. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik nieuws heb!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.