Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

228 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Wederom bedankt voor jouw medewerking! Ik kan me voorstellen dat dit nu aanvoelt als een gebed zonder eind. @Tommie van Odido Zit hier meer bovenop dan ik; ik zal hem vragen dit nogmaals uit te pluizen. To be continued!

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries 

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Reputatie 1

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Het vreemde bij mij is nu dat de rechtstreekse lijn naar odido \Amsterdam wel goed is:

maar de andere servers geven nog steedds ongeveer de helft download tov upload

En dus is volgens t-mobile de lijn wel goed en ligt het niet aan hun, dus ja ik heb de moed ook opgegeven.
 

 

Reputatie 7
Badge +2

@florisVries Ik ga ook voor jou vragen of @Tommie van Odido jouw verbinding nogmaals onder de loop wilt nemen. 

Ik ben benieuwd of je nog steeds een goede verbinding hebt op de rechtstreekse lijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb het nogmaals voor je doorgezet. Ik hoop dat we nog iets voor je kunnen betekenen!

 

Ha @florisVries, je internetsnelheid ziet er naar onze server goed uit. Wij kunnen jammer genoeg geen volledige capaciteit garanderen op andere servers. Wij zorgen ervoor dat er op onze servers altijd genoeg capaciteit is naar ons netwerk. Dat kunnen we niet garanderen op andere servers. Zodra je ons netwerk verlaat hebben we geen invloed op de capaciteit naar die desbetreffende server. Je moet het zien als van een vierbaansweg (onze server) naar een tweebaansweg (andere server) gaan. Dan krijg je een opstopping en ontstaat er een file. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tyson, daar ben ik alweer. 

Zou je toevallig opnieuw een speedtest willen doen met de Ookla speedtest App in de windows store? Graag een KPN sever selecteren en hier een screenshot van maken. Weet je toevallig hoe je een iPerf speedtest moet uitvoeren? Als je dat weet dan graag met deze server: iperf3.exe -c iperf.weserve.nl -p 5002 -R -t 120.  

 

Aan het processor gebruik te zien is het een vrij oud beestje, zou je de speedtesten toevallig op een andere bekabelde laptop kunnen uitvoeren?

Hi @Tommie van Odido,

 

Ik weet niet waar je de processor gegevens ziet bij mijn laatste tests maar ik werk zeker niet met een ‘oud beestje’. Tenminste wil ik mijn MacBook Pro M1 Pro Max (spec’ed out) zeker niet als gedateerd beschouwen 🤔.

Anyhow, ik heb net opnieuw een aantal tests gedaan via Ookla (uit de MacOS App Store) via de KPN server. Rechtstreeks bekabeld en verder geen andere apps open, geen firewall en ook geen vpn server actief. Zie screenshots hieronder.

Aangezien ik niet op een Windows computer werk, weet ik ook niet hoe ik een iPerf test moet uitvoren. Als je een manier voor een Mac hebt, hoor ik dat graag.

 

Reageer je svp ook nog kort op mijn PM? 

Dank alvast en ben benieuwd naar je bevindingen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedank @tyson voor de testen en hardware informatie. Ik heb het opnieuw doorgezet naar mijn contactpersoon bij KPN NetwerkNL. Ik gok dat ze zelf nog langs willen komen om een iPerf test uit te voeren maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk heb ik snel antwoord!

 

P.S. Privébericht is beantwoord. 

@Tommie van Odido zijn er al updates te vermelden na twee weken? Komt kpn nog langs?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb bericht terug van KPN NetwerkNL. Zij hebben de lijn doorgemeten en ze geven aan dat de juiste snelheid binnenkomt. Ze denken dat het aan het apparatuur ligt. Heb je het toevallig met verschillende kabels getest? Minimaal Cat5e? Anders wil ik toch nog testen of een ander modem zal helpen. 

Hi @Tommie van Odido , dat de snelheid die binnen komt roept kpn al sinds dag 1. Ze schuiven het door naar jullie en zeggen dat Odido het stuk van wijkcentrale naar mijn huis / instellingen niet goed op orde hebben.

ik gebruik uitsluitend cat7 kabels. 


Modemwissel is misschien nog een optie. De kpn monteur gaf laatst ook aan dat er een verkeerde kleur glasvezelkabel naar het modem was gebruikt door de Guidion monteur tijdens het laatste bezoek. Deze heeft hij iig al vervangen door het (volgens hem) juiste kabel.

Reputatie 7
Badge +9

Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken. 

Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken. 

 

Dank @Tommie van Odido ik twijfel echter of de router en de mediaconverter een verschil uitmaken! De huidige media converter is niet eens aangesloten. Ik dacht dat je het over het vervangen van het glasvezel modem had (waar het signaal binnenkomt). Zie hieronder mijn set-up hoe de monteurs àlles geïnstalleerd hebben:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je ook een nieuwe Mediaconverter opgestuurd @tyson. Zou je, als je deze binnen hebt, de verbinding kunnen testen met de nieuwe apparatuur? 

Hi @Tommie van Odido , net alles aangesloten en ik laat het nu 48 uur zo draaien. Push gerust de firmware daarna. Side note - de nieuwe media converter werkt niet naar behoren (SPEED signaal lampje brand niet). Oude converter teruggezet en die deed het wel meteen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?

Hey @Tommie van Odido het lijkt de goede kant op te gaan. Heb een aantal tests gedraaid via de KPN en Odido servers vandaag. Zie resultaten hieronder:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 

Hi Tommie, Hierbij de screenshots van de metingen afgelopen weken. Zoals eerder gevraagd allemaal via de kpn server. Op de Odido server zien de download metingen stukken beter uit.
Ik zie je reactie graag tegemoet.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Nou ik weet niet of het superfijn is als je naar de download snelheden kijkt @Ishana van Odido .

De upload is super stabiel rond de 900 Mbps, de download valt nog steeds tegen 🤷🏻‍♂️

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, wat is de download snelheid naar de server die standaard wordt aangewezen? 

Hey @Tommie van Odido , bedoel je de server die Ookla standaard kiest als je een speedtest draait? Dat is ‘TriNed B.V. in Sint-Oefenrode. Gemiddld 650-740 MBps DL en 750-940 MBps UL

Reputatie 7
Badge +9

Met ons modem of je eigen modem @tyson

Met ons modem of je eigen modem @tyson

@Tommie van Odido met jullie ZYXEL T-56 modem

Reageer