Skip to main content
Beantwoord

hoe kan ik data in camper gebruiken van mijn onbeperkte telefoon abbo

Ik heb een maxview systeem in mijn camper en wil daarin een tweede sim in die dan gebruikt maakt van mijn onbeperkte abbo op mijn telefoon. Ik wil dus een soort MB-verdeler. Nu begrijp ik dat die niet meer geleverd wordt. Wat is het alternatief?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@hanbuijze van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je beschikt over een Maxview systeem voor je camper, werkt deze goed? Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Het klopt dat we geen MB-verdelers hebben voor particuliere klanten, dit is alleen mogelijk bij een zakelijk abonnement. 

Kun je het systeem eventueel verbinden met een mobiele HotSpot? Of moet er echt een simkaart in? Anders kun je kiezen voor een Duo Sim. Duo Sim is een systeem waarbij je 2 simkaarten hebt met hetzelfde telefoonnummer. Je kunt dan 1 daarvan plaatsen in je Maxview systeem. Dit zou moeten werken. Houd er wel rekening mee dat bij een Duo Sim maar 1 simkaart tegelijk actief kan zijn. Je kunt een Duo Sim heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@hanbuijze van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je beschikt over een Maxview systeem voor je camper, werkt deze goed? Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Het klopt dat we geen MB-verdelers hebben voor particuliere klanten, dit is alleen mogelijk bij een zakelijk abonnement. 

Kun je het systeem eventueel verbinden met een mobiele HotSpot? Of moet er echt een simkaart in? Anders kun je kiezen voor een Duo Sim. Duo Sim is een systeem waarbij je 2 simkaarten hebt met hetzelfde telefoonnummer. Je kunt dan 1 daarvan plaatsen in je Maxview systeem. Dit zou moeten werken. Houd er wel rekening mee dat bij een Duo Sim maar 1 simkaart tegelijk actief kan zijn. Je kunt een Duo Sim heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

Lastige bij deze oplossing is dat er slechts 1 device aan kan staan. Als de duo sim in de maxview actief is moet mijn telefoon uit staan en dan ben ik dus telefonisch niet bereikbaar.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@hanbuijze yes, dat klopt! Maar dat is momenteel het enige alternatief voor jouw situatie. Of je kunt natuurlijk een Data Sim Only simkaart bestellen via onze website. Dat is ook nog een optie! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Dat zou inderdaad ook een optie zijn als ik mijn data van mijn telefoon-abbo dan kan delen met die data-sim-only.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8676 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@hanbuijze ,

Een data sim only abonnement heeft zijn eigen unlimited databundel. Dus je hoeft niet te delen.

De START variant voor wat TV kijken lijkt me voldoende. Omdat je al een mobiel abonnement hebt kost dit extra unlimited start abonnement maar 20 euro p/m.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Klopt, maar 40 euro voor unlimited abbo op mijn mobiel en 20 euro voor de data sim online is 60 euro voor 2 maal unlimited terwijl ik maar 1 maal unlimited nodig heb. Is gewoon onnodig veel geld.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen