Skip to main content
Beantwoord

wifi drama

  • 20 december 2024
  • 16 reacties
  • 222 Bekeken

n.schaart

De WiFi is al een paar dagen dikke drama.

Een abonnement voor 400 mbps 

En nu net een paar speedtests gedaan. 

Kom ik uit op 3 mbps, 4 mbps en 6 mbps uit. Met een ping van 215 ms of langzamer.

Dit lijkt mij niet de bedoeling. 

Iedere dag een powerflip moeten doen lijkt mij ook niet de bedoeling. 

Ik betaal genoeg, dus ik verwacht wel een beetje fatsoenlijke verbinding.

Ik kan niet eens tv kijken via WiFi. Nu moet ik een kabel door de woonkamer naar de meterkast leggen  om bekabeld tv te kunnen kijken. 

 

Wat gaat er verkeerd? 

 

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@n.schaart, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat de snelheid van de wifi omhoog gaat. Als eerste ben ik vooral benieuwd wat de bekabelde verbinding doet. Mocht de snelheid hiervan ook niet in orde zijn, weten we namelijk waar we de oorzaak van het probleem moeten gaan zoeken. Ben je in de mogelijkheid om de snelheid bekabeld te testen en wil je me hiervan het resultaat laten weten? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan! 

Bekijk origineel

16 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • Antwoord
  • 21 december 2024

Hi ​@n.schaart, ik wil graag met je meekijken om ervoor te zorgen dat de snelheid van de wifi omhoog gaat. Als eerste ben ik vooral benieuwd wat de bekabelde verbinding doet. Mocht de snelheid hiervan ook niet in orde zijn, weten we namelijk waar we de oorzaak van het probleem moeten gaan zoeken. Ben je in de mogelijkheid om de snelheid bekabeld te testen en wil je me hiervan het resultaat laten weten? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan! 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 26 december 2024

Hallo Nora,

 

Bekabeld is de snelheid zoals het hoort. zie screenshot.

 

Ik kan helaas niet alles met kabel aansluiten. vandaar dat ik wel goede WiFi wil hebben. 

Laatste paar dagen is de basis snelheid van de WiFi wel redelijk.

Echter is de verbinding niet stabiel. Valt af en toe weg, zo lijkt het. als we dan iets via Chromecast bijvoorbeeld aan het kijken zijn, of online gamen op de Switch, valt het allenmaal weg. dit is niet fijn. 

graag verneem wat hieraan gedaan kan worden.

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@n.schaart, het is super om te zien dat de bekabelde verbinding naar behoren werkt. Dan weten we zeker we de oplossing in de wifi moeten zoeken. Zou je de stappen in het volgende topic willen volgen? Dan weten we zeker dat alles zo optimaal mogelijk ingesteld staat. Verder zie ik dat het modem en de ONT een tijdje niet opnieuw zijn opgestart. Door dit te doen kan de stabiliteit verbeterd worden. Laat je het me weten of de stappen uit het topic hebben geholpen? 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 4 januari 2025

Ik heb opnieuw een powerflip gedaan van zowel de ONT als van het modem.

tevens heb ik een 2e WiFi Plus besteld, en geinstalleerd.

ik wacht dit even af of dit positieve invloed heeft op mijn WiFi verbinding.

 

Ik heb bij de levering van de WiFi plus nu ook een Zyxel WX5600 ontvangen, maar geen gebruiksaanwijzing of uitleg erbij. waar is deze exact voor?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 6 januari 2025

Hey ​@n.schaart, dat is inderdaad gek omdat je een T-50 hebt. De WX5600 werkt specifiek voor de T-54/56/75. Ik heb het oude wifipunt en modem opgezegd en je een T-56 opgestuurd. Het modem hoeven we niet meer retour maar de WAP6807 nog wel. Hier ontvang je nog een e-mail over. Hopelijk zijn de wifi problemen hierna ook meteen opgelost! 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 6 januari 2025

Hey ​@Tommie van Odido, ik heb op dit moment 2x een oude wifi plus in huis. 

Ik had er al eerder 1 besteld. En nu net nog een nieuwe ontvangen.

Krijg ik nu enkel een nieuw modem? Of ook een tweede wifi punt?

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 7 januari 2025

Ik heb het oude wifipunt en modem opgezegd ​@n.schaart, er komt nu alleen een nieuw modem naar je toe. 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 7 januari 2025

En mijn 2e wifi punt? Die kan ik gewoon op de t56 aansluiten? 

Dan heb ik dus 1 oude wifi punt en 1 nieuwe wifi punt?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 8 januari 2025

Het oude wifipunt moet retour ​@n.schaart, dat is dus de WAP6807. Je kunt alleen de WX5600 gebruiken die je hebt ontvangen. Als je een extra wifipunt wilt kun je die aanvragen in Mijn Odido. Maar de WAP6807 werkt niet met de T-56. 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo, ik heb het oude wifi punt retour gedaan, maar er lijkt iets niet goed te gaan bij DHL.

T&T: JVGLOTC0084134012

Als ik contact zoek met DHL hierover, geven ze aan dat ik contact moet zoeken met de webshop waaraan ik retour stuur. 

Bij dezen dus. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@n.schaart, ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie dat het netjes retour is gekomen bij ons en in het systeem is afgemeld! 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 19 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@n.schaart, ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie dat het netjes retour is gekomen bij ons en in het systeem is afgemeld! 

Ok, bedankt. 

Dus alles is nu retour wat retour moet, begrijp ik? 

Ik heb momenteel 1 Wi-Fi punt in bezit, dat klopt ook met mij abonnement, lijkt mij?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 20 februari 2025

Alles is nu netjes geretourneerd ​@n.schaart! Het enige wat je nu in bezit hebt is een T-56 modem, WX5600 wifipunt en een Huawei ONT. 


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 11 maart 2025

Nu heb ik een probleem met mijn wifi plus.

Deze is ineens de verbinding met het modem kwijt en ik krijg hem niet meer verbonden.

Compleet gereset en als een nieuwe geinstalleerd 

Bedraad is prima, maar zodra ik de internet kabel eruit haal en de wifi plus verplaats en daarna weer opstart, krijgt die geen verbinding.

Het is om gek van te worden. 

Zo heb ik dus boven amper en op zolder helemaal geen wifi verbinding.


n.schaart
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 44 reacties
  • 12 maart 2025

Als bij een wonder is na nogmaals de WX5600 resetten en opnieuw installeren wel ineens verbonden.

Ik heb nu een eigen kabel gebruikt, in plaats van de meegeleverde kabel. Misschien dat dat daar iets mee te maken heeft…

Voor nu werkt het weer.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 13 maart 2025

Hey ​@n.schaart, dat is wel een beetje gek gedrad van de WX. Afstand is ook wel een belangrijke factor, te dichtbij of te verweg van het modem dan werkt het wifipunt ook niet helemaal lekker. Wel fijn om te horen dat het nu weer goed werkt! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen