Enige tijd geleden is bij ons de nieuwe router aangesloten, helaas heb ik toen niet aan de chromecast gedacht. Daarnaast kom ik er nu achter dat mijn thermostaten ook niet meer bereikbaar zijn.
Wat ik her en der lees heeft het te maken met de 5ghz mogelijkheid. Ik heb al aparte netwerken aangemaakt maar desondanks blijf ik de melding krijgen dat ik niet op hetzelfde netwerk zit.
Router opnieuw starten, apparaten opnieuw starten enz heb ik allemaal gedaan. 2,4 Ghz en 5Ghz zijn aparte tenaamstellingen, dat is allemaal gelukt, maar de apparaten met elkaar in verbinding brengen en het simpelweg kunnen streamen naar de chromecast is teveel moeite.
Hiernaast heb ik 2 verbindingspunten (wellicht is dat ook relevant).
De chromecast en de google nest hub 2 die zouden 5 Ghz moeten kunnen. De thermostaten die ik heb kunnen dat niet, ik denk dus dat ik naar de 2,4 Ghz moet gaan maar dat gaat me net even te ver om dat zelf even te doen en ik weet niet wat voor consequenties dat heeft.
Mijn ps4 en mijn mobiel hebben namelijk sinds de nieuwe router een super snelle en stabiele verbinding.