Skip to main content

Imou RV1 robotzuiger verbind niet met ZYxel T-54

• 15 november 2024
  • 72 reacties
  • 982 Bekeken

Toon eerste reactie

72 reacties

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025
Waqqas schreef:

@RAS1 

Herstart de router hierna.

Geprobeerd en failed again…...net 50 min weer met de odido klantenservice aan de telefoon gezeten. Meerder opties geprobeerd weer: geen succes. En wederom was het advies om hier bij de Community de vraag te stellen en dan ‘reageren de Odido medewerkers wel’. Vooralnog geen reactie van odido medewerkers, volgens mij ​@Tommie van Odido ​@Demi van Odido ?

Al waardeer ik alle andere suggesties uiteraard ook! :-) Maar ik wil graag zsm een antwoord van Odido ook, zodat ik evt kan besluiten mijn contract te beëindigen en de stofzuiger weer normaal te gebruiken. Het liefst stap ik natuurlijk niet over (want het is gewoon gedoe!) maar zonder stofzuiger op wifi…...tsja….defeats the purpose van een robotstofzuiger🤷🏽‍♀️

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 3 februari 2025

@Swen1998 ​@Tommie van Odido ​@RAS1 

Tommie heeft geschreven als ze weten wat de goede instelling van de T54 ze ook weten wat er met de T56 moet. Dus hopelijk komt er dan snel voor jullie ook een oplossing.

@Tommie van Odido en ​@theocoppes  Tommie weet wat er aangepast moet worden aan je T54 router.

@Tommie van Odido ik heb nog een vraag, kan onze T54 weer minder gedowngrade worden en alleen de “de WlanMode stond op B,G, die moet op B,G,N staan” Ik wil het wel testen. Ik hoor wel als dat moet.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20426 reacties
  • 3 februari 2025

@Kweettal 

Je kan toch eens testen met b/g/n en als alles dan goed blijft functioneren dan is het goed en anders pas je het weer aan naar b/g?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Hallo, 

Ook ik heb hetzelfde probleem met de imou robot, al bovenstaande opties al geprobeerd zonder resultaat. Wellicht mijn router ook downgraden? ​Heb ook een t-54@Tommie van Odido ​@Waqqas 

Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 59 reacties
  • 5 februari 2025

Hi ​@RAS1 en ​@Remcos24, ik zorg er graag voor dat de robotstofzuiger dit klusje voor jullie uit handen kan nemen! 😀

@Remcos24 ik heb voor jou zojuist de downgrade doorgevoerd. Zou je willen testen of je nu wel verbinding kan maken?

@RAS1 voor de T-56 is een downgrade niet mogelijk. Ik kan je wel een T-54 toesturen zodat we alsnog een downgrade voor je kunnen doorvoeren. Zou je dit willen?

@Kweettal heb jij toevallig de stappen van Waqqas gevolgd? Mocht dit niet werken, dan ga ik er direct voor je achteraan!

Je kan toch eens testen met b/g/n en als alles dan goed blijft functioneren dan is het goed en anders pas je het weer aan naar b/g?

• 2 reacties
  • 5 februari 2025
Demy van Odido schreef:

Hi ​@RAS1 en ​@Remcos24, ik zorg er graag voor dat de robotstofzuiger dit klusje voor jullie uit handen kan nemen! 😀

@Remcos24 ik heb voor jou zojuist de downgrade doorgevoerd. Zou je willen testen of je nu wel verbinding kan maken?

@RAS1 voor de T-56 is een downgrade niet mogelijk. Ik kan je wel een T-54 toesturen zodat we alsnog een downgrade voor je kunnen doorvoeren. Zou je dit willen?

@Kweettal heb jij toevallig de stappen van Waqqas gevolgd? Mocht dit niet werken, dan ga ik er direct voor je achteraan!

Bij mij is het gelukt, de robot is verbonden dank u

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 6 februari 2025

@Demy van Odido 

Ik heb geen idee waar ik de b/g/n kan instellen in de router.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025
Remcos24 schreef:
Demy van Odido schreef:

Bij mij is het gelukt, de robot is verbonden dank u

@Demi van Odido Nee, dank je. Ik heb inmiddels een beslissing moeten nemen omdat mijn 14 dagen (herroepingsrecht) aan het verlopen zijn en heb besloten weer naar KPN over te stappen. Jammer dat dit niet eerder kon: dit had mij vele uren aan de telefoon met de klantenservice gescheeld (als ik aangaf dat de firmware gedowngrade moest worden volgens de Community, hadden zij geen idee). Het is ongelooflijk hoeveel tijd ik hieraan heb moeten besteden. 

Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 59 reacties
  • 7 februari 2025

Sorry ​@Kweettal! Ik stuur je direct de stappen door: Om de WlanMode aan te passen van B,G naar B,G,N, moet je inloggen in het modem.

1. Verbind met een desktop of laptop met het Odido netwerk.
  2. Open een browser en ga naar http://192.168.1.1.
  3. Als er een veiligheidsmelding verschijnt, klik op 'geavanceerd' en vervolgens op 'doorgaan naar 192.168.1.1'.
  4. Ga naar Wifi-instellingen en pas de WlanMode aan naar B,G,N.
  5. Sla de wijzigingen op. De wijziging is binnen een paar minuten zichtbaar.

@RAS1 dit spijt me ontzettend om te lezen, maar ik begrijp je keuze. Mocht je nog ergens tegenaan lopen? Weet dat we dan voor je klaarzitten!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

@Demy van Odido ​@Tommie van Odido 

goedenavond, 

wij hebben de Imou robot stofzuiger aangeschaft. Helaas ondervinden wij het zelfde probleem als iedereen hierboven. Wij hebben een T-54. Zoals ik hier boven begrijp kan deze gedowngrade worden en zou het moeten werken. Zou één van jullie dit kunnen doen zodat we met plezier gebruik kunnen maken van onze nieuwe stofzuiger!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 februari 2025

Gezien het niet lukt om m’n reactie hier boven te verwijderen, beschouw boven staande reactie als niet verzonden. Het probleem is elders opgelost.

• 2 reacties
  • 10 februari 2025
Lryleroy schreef:

@Demy van Odido ​@Tommie van Odido 

goedenavond, 

wij hebben de Imou robot stofzuiger aangeschaft. Helaas ondervinden wij het zelfde probleem als iedereen hierboven. Wij hebben een T-54. Zoals ik hier boven begrijp kan deze gedowngrade worden en zou het moeten werken. Zou één van jullie dit kunnen doen zodat we met plezier gebruik kunnen maken van onze nieuwe stofzuiger!

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem en ben benieuwd wat de oplossing is ​@Lryleroy 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

@FabianMR 

We hebben gekozen voor een andere robot stofzuiger.. 

We hebben de Eufy RoboVac x8 pro SES. Deze werkt wel gewoon met Odido.

• 2 reacties
  • 12 februari 2025

Is er iemand anders die op de hoogte is van de oplossing? Het zou helpen als er een stappenplan is waar wordt uitgelegd hoe je de robotstofzuiger alsnog werkend krijgt met een Odido netwerk.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 februari 2025

Ik ben inmiddels al meerdere uren bezig om mijn robotstofzuigers RV1 van IMOU te verbinden met mijn T-56. Ik heb alle stappen in deze thread geprobeerd echter zonder succes. Als ik het goed begrijp moet ik mijn router laten omwisselen voor een T-54 met oude software? Of is er inmiddels iets aangepast in de T-56 vanuit Odido waardoor verbinding wel mogelijk is geworden? Zo niet ontvang ik graag een oude T-54 met oude software.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 27 februari 2025

@bart502 Goed dat je aansluit bij dit topic en de stappen alvast hebt doorlopen. Sorry dat de oplossing hier niet bij staat. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat de robotstofzuiger weer aan de slag kan om het huis spik en span te maken!
Het is niet mogelijk om de downgrade toe te passen om een T-56. Ik stuur je dan ook graag een T-54 model toe. Op dit moment heb ik alleen nog niet alle gegevens compleet. Wil je nog de laatste 4 cijfers van je IBAN toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en stuur ik het nieuwe modem gelijk jouw kant op.

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@bart502 Goed dat je aansluit bij dit topic en de stappen alvast hebt doorlopen. Sorry dat de oplossing hier niet bij staat. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat de robotstofzuiger weer aan de slag kan om het huis spik en span te maken!
Het is niet mogelijk om de downgrade toe te passen om een T-56. Ik stuur je dan ook graag een T-54 model toe. Op dit moment heb ik alleen nog niet alle gegevens compleet. Wil je nog de laatste 4 cijfers van je IBAN toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en stuur ik het nieuwe modem gelijk jouw kant op.

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

Ik heb ze toegevoegd. Als het goed is heeft de klantenservice inmiddels ook al een T-54 voor me in bestelling geplaatst.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 27 februari 2025

@bart502 Hartstikke bedankt voor je snelle reactie! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter zie ik dat het modem nog niet besteld is. Wanneer ik dit probeer, krijg ik een foutmelding. Ik vermoed dat er systematisch iets mis is gegaan. Ik wil natuurlijk dat jij dat nieuwe modem krijgt, dus ik heb mijn uiterste best gedaan en een manier gevonden. 

Het nieuwe modem is besteld en komt binnen 2 tot 5 werkdagen jouw kant op! 😀 Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. 

Laat je het mij weten als je het modem hebt ontvangen? Dan vraag ik de downgrade gelijk voor je aan. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, trek dan vooral aan de bel. Ik sta voor je klaar! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@bart502 Hartstikke bedankt voor je snelle reactie! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter zie ik dat het modem nog niet besteld is. Wanneer ik dit probeer, krijg ik een foutmelding. Ik vermoed dat er systematisch iets mis is gegaan. Ik wil natuurlijk dat jij dat nieuwe modem krijgt, dus ik heb mijn uiterste best gedaan en een manier gevonden. 

Het nieuwe modem is besteld en komt binnen 2 tot 5 werkdagen jouw kant op! 😀 Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. 

Laat je het mij weten als je het modem hebt ontvangen? Dan vraag ik de downgrade gelijk voor je aan. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, trek dan vooral aan de bel. Ik sta voor je klaar! 

Ik ben net terug van vakantie en heb de T-54 geïnstalleerd. Zou je de downgrade kunnen uitvoeren? (op dit moment maakt hij nog steeds geen verbinding).

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13354 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@bart502, de firmware wordt as we speak gedowngrade, als het goed is kun je dan verbinding maken! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@bart502, de firmware wordt as we speak gedowngrade, als het goed is kun je dan verbinding maken! 

Ik heb al even snel een poging gewaagd en hij lijkt nu te verbinden. Bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13354 reacties
  • 18 maart 2025

Superfijn om te horen ​@bart502

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen