Skip to main content
Beantwoord

Geen MESH netwerk te zien, niet in Router en niet in MPro Mesh app


Plots geen MESH netwerk meer beschikbaar daar dit eerder wel correct werkte.Ik koppel de Wifi extenders succesvol aan de EX5601-T1 router (1 bekabeld ander via WiFi)
Ik zie de extenders (WX5600) echter niet in de MPro Mesh app en niet in de Router WebMangement site.

Vervelender is dat ze ook niet blijken te werken

beschrijving probleem als in topic 365221. Blijkt veroorzaakt door Software update wat plotselinge voorkomen van probleem zou kunnen verklaren.

Hoe dit op te lossen?

 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Mpro mesh app werkt niet met deze firmware. Daarin zien je geen wifi extenders van Odido. 

Mpro mesh app werkt niet met deze firmware. Daarin zien je geen wifi extenders van Odido. 

oke Maar de extenders waren voorheen wel zichtbaar in de Mpro mesh app .

Waar kan ik deze wel zichtbaar krijgen ? en belangrijker, hoe kan ik zien of de Extenders werken en wat te doen indien ze niet werken ?

Kortom ; verklarend antwoord maar eea lost mijn probleem niet op 

Reputatie 7
Badge +14

De app is gestopt met werken na een firmware update. Die kun je dus voorlopig verwijderen.  De units doen het als je met een telefoon naast de unit volle bak wifi signaal hebt. 

..en wat als dat niet het geval is ? En  de Router koppeling succesvol is!?

in dat geval was de MProMesh app handig 

Enig idee of deze fout ( zo noem ik het maar) hersteld gaat worden?

Reputatie 7
Badge +14

Die app is niet van Odido maar van de fabrikant.  Er is door moderators aangegeven dat deze voorlopig niet gefixed wordt maar dat de functie van de wap's gewoon goed werkt.

Gisteren heb ik mijn router geinstalleerd, op een nieuwe glas aansluiting. Alles werkte toen prima inclusief de Mesh info op de router en in de MproMeshApp. Vanmorgen werkten de router en access points nog prima maar alle mesh info is niet langer beschikbaar.

Alle apparaten die op de access points zitten worden nu getoond als bedraad aangesloten dus alle verbindingskwaliteit informatie is weg. De access poibnts volledig resetten heeft niet geholpen. (AP-s zijn bekabeld aangesloten)

 

Ik vermoed dat ik vannacht dus ook deze firmware update gekregen heb. Hopelijk snel ook weer een om dit issue te fixen.

Reputatie 2

Mesh netwerk werkt al maanden niet bij mij, wifi plus (2x) bedraad aangesloten. Zie deze niet als Mesh in de door Odido aanbevolen app MPro Mesh. Wordt er een beetje moe van want betaal extra voor wifi plus maar het werkt niet. Heb glasvezel en modem zyxel 56. Wanneer wordt het software probleem opgelost. Bij aanschaf heeft het goed gewerkt, dus zeg niet dat het een externe app is 😤

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HansieH, Mesh werkt wel alleen kun je het niet bekijken in de app. Dit komt inderdaad door een bug in de firmware. We zijn bezig met de laatste testen en zodra het afgerond is zullen we de update uitsturen naar alle WX5600's. ]

Ik heb je netwerk bekeken en je apparaten schakelen netjes tussen je wifipunten en het modem! 

@Tommie van Odido 

Enig zich op de oplossing van de bug?

Kan je kijken of mijn Mesh werkt?

Ik heb 2x wifiplus punt een in de huiskamer en een bij de schuur afstand 6 a 7 meter.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WilliamRem, de nieuwe firmware zal nog wel even duren. Mesh werkt goed zo te zien. Het 2e wifipunt staat te verweg van het modem maar die wordt netjes opgevangen door het andere wifipunt. Alle devices switchen netjes tussen het modem en beide wifipunten!

Reageer