Skip to main content
Beantwoord

Aantal wifi (WX5600) punten aan EX5601-T1 Modem


Beste,

 

Ik kom net dekking te kort en zou graag 3 i.p.v. 2 WX5600 punten hebben, helaas kan ik deze nergens aanvragen. Waarom deze beperking, mijn inziens zou dit voor een mesh netwerk niet uit mogen maken.

 

Graag de optie voor 1 extra

 

Mvrgr

Frank

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Medusa1965, welkom op onze Community!

Een derde wifipunt zal niet werken. We ondersteunen een maximum van twee extra acces points op het Zyxel modem. Als je toch liever meerdere punten wilt hebben dan zou je voor third party AP's moeten kiezen. Op de Community kun je veel informatie vinden van andere klanten over andere wifipunten.

Hi @Tommie van Odido 

 

Klinkt als het kan wel alleen geven we hier geen support op. Overigens had ik deze vraag gesteld voordat ik mijn overstap van ziggo maakte en toen was het geen probleem, was dit dan een verkoop trucje want ik heb nu een issue.

Reputatie 7
Badge +9

Wij ondersteunen het niet @Medusa1965, dat komt door onze custom firmware. Niet alle verkopers weten hier vanaf, dus ik gok dat de verkoper dacht dat het wel mogelijk was.

We hebben in het verleden wel gezien dat het kan werken maar in de meeste gevallen veroorzaakte het 3e punt alleen maar verbindingsproblemen en werkte als stoorzender op het netwerk. Daarom ondersteunen wij een 3e punt niet. 

Hoi @Tommie van Odido 

Helder, Maar ik zou toch graag een 3e willen bestellen ( kantoor achter in tuin mist nu wifi), en dan snap ik dat ik geen support krijg mocht er iets zijn, Helaas kan ik dat nergens op de site doen, zou je mij kunnen helpen hierin?

 

Vast bedankt 

 

Groeten 

Frank

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan je jammer genoeg geen 3e punt opsturen @Medusa1965. Dit is systematisch niet mogelijk omdat een 3e punt voor verstoringen zal zorgen. 

@Tommie van Odido

 

Helder.

 

Als ik vlak bij mijn wifi wx5600 (48:ed:e6:45 etc) zit zie ik met een wifi analyzer tool het volgende:

5 Ghz heeft een signaal van -39 dBM is dus prima 

2,4 Ghz is soms te zien en dan met -81 dbm erg slecht dus maar vaak ook niet te zien

De wx5600 is bekabeld

 

Wat te doen?

 

Mvrg

Frank

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het wifipunt aangesloten op een switch toevallig @Medusa1965? Zo ja, kan je hem direct bekabeld op het modem aansluiten? 

@Tommie van Odido

 

Klopt. Dat gaat helaas niet momenteel. Maar als dit het verschil maakt zal ik kijken wat te doen.

 

Dus vraag of dit inderdaad een oplossing zou zijn

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Medusa1965 

Is het anders geen optie om de WiFi punten op te zeggen en bijvoorbeeld een TP-LINK Deco set kopen met 3 units?

@Waqqas 

 

Bedankt. Is de deco x50 3 pack dan een goede optie? 

 

Ps kan ik ergens vinden hoe hem dan te installeren icm met het odido modem EX5601-T1, deze kan niet in bridge mode begreep ik

Reputatie 7
Badge +15

@Medusa1965 

Dat is een goede optie.

Je kan hem achter de Zyxel aansluiten en instellen als Acces Point met de WiFi op de Zyxel uit.

Of je kan de Zyxel ook vervangen dus mediaconverter > TP-LINK Deco.

@Waqqas 

Bedankt alleen laatste stukje is me niet duidelijk.  Wat bedoel je met vervangen mediaconverter?

Reputatie 7
Badge +15

@Medusa1965 

Je hebt nu tussen het glasvezelaansluitpunt en router een mediaconverter waaruit een internetkabel naar de blauwe WAN poort van je router gaat. Die kabel kan je ook in de Deco pluggen zodat je de Zyxel kan opbergen.

@Waqqas 

 

Duidelijk,  ik neem aan dat ik dan in de deco portforwarding en adres ranges kan instellen. Dan is dat inderdaad een mooie optie 

Reputatie 7
Badge +15

@Medusa1965

Inderdaad, je hebt natuurlijk ook veel meer instellingen beschikbaar waarmee je je thuisnetwerk kunt beheren.

Voor het instellen ga je in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, klik op toepassen en herstart de mediaconverter.

@Medusa1965

Inderdaad, je hebt natuurlijk ook veel meer instellingen beschikbaar waarmee je je thuisnetwerk kunt beheren.

Voor het instellen ga je in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, klik op toepassen en herstart de mediaconverter.

 

@Waqqas

 

Bedankt.  Ik kan ik mee vooruit 👍

 

Groeten 

Frank

@Tommie van Odido

 

Klopt. Dat gaat helaas niet momenteel. Maar als dit het verschil maakt zal ik kijken wat te doen.

 

Dus vraag of dit inderdaad een oplossing zou zijn

@Tommie van Odido 

 

Test gedaan maar wordt er niet beter op. Ook dat de tooling geen mesh netwerk laat zien helpt. Helaas zal ik ze terug moeten sturen want blijkbaar wel 5G maar geen goede 2.4

@Tommie van Odido

 

Klopt. Dat gaat helaas niet momenteel. Maar als dit het verschil maakt zal ik kijken wat te doen.

 

Dus vraag of dit inderdaad een oplossing zou zijn

@Tommie van Odido

 

Test gedaan maar wordt er niet beter op. Ook dat de tooling geen mesh netwerk laat zien helpt. Helaas zal ik ze terug moeten sturen want blijkbaar wel 5G maar geen goede 2.4

Ik heb ook voor de Deco gekozen (die al jaren prima draaiden en destijds geleverd werden via Ziggo) in verband met de dramatische prestaties van de Zyxel T56.

Achter de mediaconverter zul je een splitter moeten zetten waar je de Deco en Zyxel apart op aansluit.

Hiermee bereik je dat je een los mesh netwerk hebt draaien en je de Zyxel alleen voor de tv en en bijvoorbeeld vaste telefoon gebruikt.

De Deco zoals hierboven instellen in router mode.

Inmiddels heb is zo goed en stabiel internet, maar dankzij de  Deco set die overigens zowel 2.4 als 5 prima hanteert binnen een set up met 6 Deco’s.

Bijzonder frustrerend allemaal, maar succes.

Reageer