Bij Odido kan je gratis je eigen telefoonnummer behouden. Zo blijf je bereikbaar op je oude, vertrouwde nummer. Wel zo eenvoudig!
Bij je aanvraag kun je jouw nummer doorgeven, dat is voldoende. Hieronder staat een overzicht van meest gestelde vragen.
Ik wil juist een nieuw nummer. Mag ik kiezen?
Wil je een nieuw nummer, geen probleem. Dan hoef je geen nummerbehoud aan te vragen en krijg je automatisch een nummer van ons toegewezen. Je hebt hierin geen keuze. Je krijgt ongeveer een week voor de oplevering een bericht met jouw nieuwe nummer.
Ik ben het vergeten aan te vragen, kan het nog?
Ja hoor, je kunt op ieder willekeurig moment nummerbehoud aanvragen. Bedenk je echter wel dat jouw nummer maximaal 60 dagen zonder provider mag zitten. Heb je jouw oude telefoonprovider dus al opgezegd, dan kun je niet te lang wachten. Na die 60 dagen ben je het nummer kwijt. Heb je altijd jouw oude telefoonprovider behouden naast je Odido abonnement, dan kunnen wij het nummer altijd nog bij ons gaan onderbrengen. Dit kun je doen via Mijn Odido. Dit staat bij Instellingen//Bellen//Instellingen//Nummerbehoud. Of je neemt contact op met de klantenservice.
Mag ik ook meerdere nummers meenemen?
In totaal kan je twee telefoonnummers naar Odido meenemen. Je dient dan uiteraard ook twee telefoonlijnen aan te vragen. Twee is het maximum aantal lijnen dat Odido beschikbaar heeft binnen het abonnement.
Afgekeurd, waar kan dat aan liggen?
Er zijn enkele zaken die we controleren, we mogen natuurlijk niet zomaar een nummer overnemen! We controleren of het nummer op jouw naam staat en of je adres klopt. Ook kunnen we controleren aan de hand van je banknummer. Zorg er dus voor dat je de juiste gegevens invult, zoals het ook bekend is bij jouw oude telefoonprovider. Naast deze typefoutjes controleren we ook of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We kunnen niet een nummer met een ander kengetal overnemen.
Wanneer nemen jullie het nummer over van mijn oude provider?
Je krijgt bij de oplevering direct jouw oude vertrouwde nummer. Op die manier ben je altijd bereikbaar op het nummer dat iedereen kent!
Heb je nog vragen over de nieuwe functie? Reageer dan gerust op dit bericht!