Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud vast bellen: We kunnen je huidige telefoonnummer helaas niet meenemen naar T-Mobile Thuis. Het netnummer kan niet gebruikt worden in de regio waar je nu woont.

Beste Odido,

Ik wil vast bellen van Odido gaan gebruiken met nummerbehoud. Ik zit nu bij Ziggo op hetzelfde adres. Ik krijg de (bekende) foutmelding:

“We kunnen je huidige telefoonnummer helaas niet meenemen naar T-Mobile Thuis. Het netnummer kan niet gebruikt worden in de regio waar je nu woont.”

Wat kan ik het beste doen?

• Eerst opzeggen bij Ziggo en dan (binnen 60 dagen) opnieuw proberen bij Odido?
  • Zonder nummerbehoud bij Odido aanvragen en daarna nummerbehoud aanvragen? Heb ik dan niet 2 nummers?
  • Via de Community vast bellen en nummerbehoud bij Odido aanvragen? Dan graag de goedkoopste :-).
  • Iets anders?

P.S.  T-Mobile Thuis ;-).

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@marcoblomtoo, wat super om te zien dat je nu ook Vast Bellen bij ons wil gaan gebruiken! Ik kan me goed voorstellen dat je dan ook graag jouw eigen nummer wil blijven gebruiken. In dit geval kan je gerust Vast Bellen aanvragen via je Mijn Odido account. Vervolgens kunnen wij het verzoek voor je doen om nummerbehoud voor je aan te vragen. Je krijgt dan eerst een tijdelijk telefoonnummer van ons, maar deze zullen wij gaan vervangen door het nummer wat je wil behouden, zodat je maar één telefoonnummer gebruikt. 

Staat er trouwens op onze website nog T-Mobile Thuis aangegeven? Zou je me in dat geval een screenshot van de melding willen sturen samen met de link? Dan zorg ik ervoor dat dit aangepast wordt! 

Bekijk origineel

13 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Hi ​@marcoblomtoo, wat super om te zien dat je nu ook Vast Bellen bij ons wil gaan gebruiken! Ik kan me goed voorstellen dat je dan ook graag jouw eigen nummer wil blijven gebruiken. In dit geval kan je gerust Vast Bellen aanvragen via je Mijn Odido account. Vervolgens kunnen wij het verzoek voor je doen om nummerbehoud voor je aan te vragen. Je krijgt dan eerst een tijdelijk telefoonnummer van ons, maar deze zullen wij gaan vervangen door het nummer wat je wil behouden, zodat je maar één telefoonnummer gebruikt. 

Staat er trouwens op onze website nog T-Mobile Thuis aangegeven? Zou je me in dat geval een screenshot van de melding willen sturen samen met de link? Dan zorg ik ervoor dat dit aangepast wordt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Beste Nora,

Dank voor je advies. Dit is de URL en screenshot: https://internet.odido.nl/abonnementen/bellen/aan .

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Beste ​@Nora van Odido,

Ook hier staat nog T-Mobile Thuis: https://internet.odido.nl/instellingen/bellen/xxxxx/nummerbehoud .

(xxxx=klantnummer denk ik)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@marcoblomtoo, super bedankt voor het doorgeven! Ik heb dit meteen intern doorgezet. Regel inderdaad het nummerboud via Mijn Odido, dan moet het goed komen. Loop je toch tegen iets aan, laat het dan hier weten. Wij helpen je graag met het overnemen van je oude nummer!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 januari 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido nummerbehoud geeft helaas nog steeds de melding “We kunnen je huidige telefoonnummer helaas niet meenemen naar T-Mobile Thuis. Het netnummer kan niet gebruikt worden in de regio waar je nu woont.”. Ik stuur je een bericht.

GebruikersnaamRandomTekst

Je kan je vaste nummer ook meenemen naar een externe (niet-internetprovider) concurrent, waar je voortaan je nummer kan gebruiken, zonder over te hoeven stappen als je later je internetverbinding zou willen veranderen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025

@Nora van Odido en ​@Cheyenne van Odido Nummerhoud aanvragen in Mijn Odido werkt helaas niet. Kunnen jullie het aanvragen? Ik krijg bericht dat ik ongevraagd geen persoonlijk bericht mag sturen, hoe kan ik m’n vaste nummer naar jullie sturen zonder het hier te plaatsen (want dat ga ik niet doen)?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 4 februari 2025
GebruikersnaamRandomTekst schreef:

Je kan je vaste nummer ook meenemen naar een externe (niet-internetprovider) concurrent, waar je voortaan je nummer kan gebruiken, zonder over te hoeven stappen als je later je internetverbinding zou willen veranderen.

Slecht idee, moet je ook zelf daar de apparatuur voor kopen.

.​@marcoblomtoo , moderators lezen mee en komen erop terug.

GebruikersnaamRandomTekst

@eric het is een overweging. De mensen die 10 jaar geleden 50 euro hebben uitgegeven voor een N300A van Gigaset, kunnen al die jaren al draadloos comfortabel bellen

Trouwens, hoe zeker weten we dat je niet een SIP account van een concurrent in de Zyxel kan instellen? Ik heb hem hier niet actief hangen, want het is een slechte router, maar ik meen me te herinneren dat hij meer SIP accounts aankan dan alleen de ingebakken Odido account.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 4 februari 2025

Er zitten 2 SIP accounts op, maar je kunt er geen eigen server/user/pass invoeren. Dit wordt via provisioning door de Odido management systemen gedaan.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1582 reacties
  • 5 februari 2025

Hi ​@marcoblomtoo, ik heb de aanvraag van het nummerbehoud direct voor je doorgevoerd met het telefoonnummer wat je aan me hebt doorgegeven. De status hiervan kan je binnenkort volgen in jouw Mijn Odido account! Mocht je hier nog andere vragen over hebben, laat het dan gerust weten. Ik help je graag verder!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 februari 2025

Beste ​@Nora van Odido het werkt, bedankt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 6 februari 2025

Super fijn om te lezen dat het werkt! 😀 ​@marcoblomtoo 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen