Beantwoord
Wel/geen ISRA punt aanwezig - opheffen contract
Ik heb een maand geleden een thuis internetverbinding bij T-mobile aangevraagd voor een huurwoning. Volgens jullie site zou er bij mijn woning een DSL-aansluiting mogelijk moeten zijn, en bij navraag bij KPN werd beaamd dat er een ISRA aansluiting op het adres aanwezig is.
Gisteren zou de verbinding actief moeten zijn geworden, en heb ik geprobeerd met het installatiepakket aan de slag te gaan. Wat blijkt nu: ik kan geen ISRA-punt vinden, alleen coax-aansluitingen.
Echter heb ik vandaag contact gehad met een van de aannemers die betrokken is geweest bij de bouw van de appartementen (2 appartementen in 1 pand), en deze heeft mij verteld dat er géén ISRA-punt aanwezig is omdat er "problemen waren met de bekabeling", en ik alleen een Ziggo aansluiting kan gebruiken. De andere bewoner heeft wel internet uit de grond, maar het lijkt erop dat er geen tweede aansluiting mogelijk is (zie bijgevoegde foto ter referentie: de draden uit de witte kabel zijn verbonden met draden uit de blauwe kabel links op de foto). Deze draden komen direct uit de grond en verder zijn er geen andere kabels aanwezig. Het lijkt er op dat de gegevens van KPN aangaande de ISRA-aansluiting niet (meer) kloppen, en zowel Tmobile als ikzelf daardoor onjuist geïnformeerd zijn over de mogelijkheden.
Ik heb hier met jullie klantenservice contact over gehad (telefonisch), en er is mij toegezegd dat er een monteur zal worden aangestuurd: wanneer deze het probleem niet kan verhelpen, kan ik het contract laten ontheffen. Kan iemand dit voor mij bevestigen? Tevens vroeg ik me af of het niet praktischer/überhaupt mogelijk is per definitie het contract te ontbinden, daar een monteur hier hoogstwaarschijnlijk ook niet mee uit de voeten kan en dit enkel meer tijd zal kosten.
Ten slotte ben ik ook bang dat de nieuwe aansluiting nu over de reeds bevestigde kabel van mijn buurman loopt. Hij is op vakantie dus ik kan het hem niet navragen, maar alle inzichten hierin hoor ik graag.
Ik hoop van harte dat iemand mij hierin kan adviseren! 🙂
Gisteren zou de verbinding actief moeten zijn geworden, en heb ik geprobeerd met het installatiepakket aan de slag te gaan. Wat blijkt nu: ik kan geen ISRA-punt vinden, alleen coax-aansluitingen.
Echter heb ik vandaag contact gehad met een van de aannemers die betrokken is geweest bij de bouw van de appartementen (2 appartementen in 1 pand), en deze heeft mij verteld dat er géén ISRA-punt aanwezig is omdat er "problemen waren met de bekabeling", en ik alleen een Ziggo aansluiting kan gebruiken. De andere bewoner heeft wel internet uit de grond, maar het lijkt erop dat er geen tweede aansluiting mogelijk is (zie bijgevoegde foto ter referentie: de draden uit de witte kabel zijn verbonden met draden uit de blauwe kabel links op de foto). Deze draden komen direct uit de grond en verder zijn er geen andere kabels aanwezig. Het lijkt er op dat de gegevens van KPN aangaande de ISRA-aansluiting niet (meer) kloppen, en zowel Tmobile als ikzelf daardoor onjuist geïnformeerd zijn over de mogelijkheden.
Ik heb hier met jullie klantenservice contact over gehad (telefonisch), en er is mij toegezegd dat er een monteur zal worden aangestuurd: wanneer deze het probleem niet kan verhelpen, kan ik het contract laten ontheffen. Kan iemand dit voor mij bevestigen? Tevens vroeg ik me af of het niet praktischer/überhaupt mogelijk is per definitie het contract te ontbinden, daar een monteur hier hoogstwaarschijnlijk ook niet mee uit de voeten kan en dit enkel meer tijd zal kosten.
Ten slotte ben ik ook bang dat de nieuwe aansluiting nu over de reeds bevestigde kabel van mijn buurman loopt. Hij is op vakantie dus ik kan het hem niet navragen, maar alle inzichten hierin hoor ik graag.
Ik hoop van harte dat iemand mij hierin kan adviseren! 🙂
Beste antwoord door Brian
Hi Annet, ik heb meteen met je meegekeken en aan de hand van de foto die je door hebt gestuurd willen we toch een monteur van KPN langs sturen om de ISRA te bekijken. Mijn collega heeft hier gisteren een nieuwe opdracht voor aangemaakt met de extra informatie die je door hebt gestuurd. KPN neemt contact met je op om hier een afspraak voor te maken!
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.