Skip to main content

Topics worden gesloten beschouwt zonder oplossing

  • 24 november 2024
  • 34 reacties
  • 467 Bekeken

Toon eerste reactie

34 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8704 reacties
  • 28 februari 2025

Gewoon even afwachten totdat het is opgeleverd.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 28 februari 2025
eric schreef:

Gewoon even afwachten totdat het is opgeleverd.

 

Wat is dat nou voor een zeer kortzichtige en ik wil haast zeggen ; struisvogel politiek uitermate domme, suggestie ?

Het probleem ligt bij “jullie”, de aanbieder van een bepaakde “dienst”, zeg maar de basis functie van een “dienst”verlener … dat zij daarnaast ook nog eens (pro)actief verkeerde informatie verlenen is toch helemaal van de zotte te noemen.

Jammer dat kennelijk een stuk introspectie bij ook jou ontrbreekt,

 

nogmaals ; is er ook ergens inhoudelijke inhoud te verwachten op mijn vraag naar de

toegapste techniek van de eventueel nog op te leveren verbinding ?

 

 

eelco vitalis

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4124 reacties
  • 4 maart 2025

@vitalae Sorry voor de late reactie, Tommie is op dit moment niet aanwezig en jouw topic is in een andere bak terecht gekomen.

Ik kan mij voorstellen dat je je met deze tegenstrijdige informatie geen raad weet. Sorry voor het misverstand. Ik help je uiteraard graag om te achterhalen welke technologie je krijgt. Ik sta voor je klaar! 

Wil je alleen nog je community profiel aanvullen met de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN)? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk bij jouw abonnement. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 9 maart 2025

DM verstuurd, feedback ?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 13 maart 2025

Hallo,

 

vandaag een mailing ontvangen vanuit Tele2 ;

“ Beste klant,

Tele2 Thuis stopt binnenkort. Om verbonden te blijven krijg je stabiel en betrouwbaar Internet van Odido. Daarvoor hoef je alleen maar een nieuw modem aan te sluiten. Klaar is Kees.

Je gaat over op standaard Internet van Odido vanaf: 15 juni 2025. “

 

Op eerste gezicht lijkt dit goed nieuws na zo lang wachten op beweging ?

 

Echter vraag ;

 

  • vanaf 15 juni betekend nog niet dat er ook wat gebeurt …
  • het is mij niet duidelijk wat bedoelt wordt met standaard internet van Oidido,is dat dan een Oidido DSL verbinding waarbij de Tele2 DSL verbinding beindigd wordt; indien dat het scenario is het dan absoluut noodzakelijk dat ik ook een andere DLS modem ga ontvangen, deze van Tele2 is vlgs mijn geheugen vorig jaar zomer ook al vervangen en ik vind als het technisch niet nodig is eigenlijk zonde en verspilling want ik ga daarna ook weer over naar glas etc.
  • Het is mij nog steeds niet duidelijk welke techniek bij het glas gebruikt gaat worden, zoals eerder in onze email wisselingen gevraagd en verwarrend beantwoord gekregen…

dank voor het geduld, begrip en zorgvuldig beantwoorden

 

 

eeco vitalis


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 18 maart 2025

Nog geen feedback , iemand ?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 19 maart 2025

Hey ​@vitalae, jij zit in het Tele2 uitfaseer traject. Nu heb je eerder al glasvezel aangevraagd maar omdat je in dit traject zit zit daar een vaste agenda aan vast. We beginnen met het overzetten naar glasvezel vanaf 30 april 2025. Op dit moment moet de glasvezel nog naar binnen gebracht worden. We hebben voor nu 15 juni als streefdatum voor de oplevering maar die kan nog verschuiven. Op dit moment kan ik niet meer zien dan dat, dat zal in de toekomst wel veranderen.

Uiteraard zul je een nieuw modem van ons ontvangen! In mijn systeem staat dat je wordt opgeleverd op XGS-PON technologie: 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 24 maart 2025

Beste Tommie, hartelijk dank, daar kan ik wat mee.

 

Tommie, ik heb een mikrotik aangeschaft voor home-lab.

Deze heeft al een sfp in desbetreffende poort. Mijn vraag is

in hoeverry heb ik er een voordeel aan heb wanneer ik dus deze sfp gebruik

ipv de waarschijnlijk huawei … Tevens, wanneer ik waarschijnlijk huawei

en tevens zyxel zou blijven gebruiken, kan ik dan achter de zyxel deze mikrotik

ook gewoon aansluiten en de dhcp van of wel de zyxel of de mikrotik uitschakelen

om conflicten te voorkomen en daarnaast vroeg ik mij ook af of ik in deze

opzet met twee “routers” aaneegesloten ik problemen met nat kan verwachten...

 

Graag jouw feedback indien mogelijk,

 

dank

 

eelco vitalis


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 25 maart 2025

Hey ​@vitalae, of het voordeel voor je heeft dat moet jezelf bedenken, dat kan ik niet voor je doen. Wij kunnen, als je een eigen module hebt aangeschaft, de module registreren zodat je direct op de vezel bent aangesloten. De Zyxel kan niet in bridgemodus, maar je kunt de MikroTik wel aansluiten op ons ONT. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen