Skip to main content

Overstap naar Odido Glasvezel

Toon eerste reactie

57 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 1 februari 2025

Helaas, januari is voorbij en nog steeds geen nieuws! Inmiddels dus al 6 maanden verder. Is er een update vanuit jullie/VWT/de onderaannemer?

Op odido.nl kan ik een abonnement afsluiten met aansluitdatum 3 maart op mijn adres (de standaarddatum die Odido invult). Word ik dan sneller geholpen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 1 februari 2025

Hoi ​@Koennethy ,

De datum die Odido noemt is alleen een wensdatum.  Afhankelijk van de uitvoering door de lokale netbeheerder/ eigenaar van het glasvezel netwerk wordt deze datum gehaald of verschuift het. Odido plaatst de bestelling voor een vezel naar jouw netbeheerder en afhankelijk van de status van de aanleg gaat deze aan het werk, inderdaad vaak via onderaannemers. Zodra de vezel gereed is ontvangt Odido een bericht en stuurt dan een internet monteur aan. Zo doen ze duizenden aansluitingen per week.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@eric 

Ik snap dat het een wensdatum is, maar eerder in dit topic noemt Odido zelf dat de oplevertermijn in mijn regio/wijk 25+ weken betreft. Dan is het nogal misleidend om consumenten een datum in maart als wensdatum te kunnen laten kiezen. Bij voorbaat is op adressen die nog geen Odido-kabel binnen hebben namelijk al duidelijk dat ze die termijn niet gaan halen.

Als voorbeeld: het communiceren van een wensdatum kan ook andere zaken in gang zetten, zoals het afsluiten van een mobiel abonnement om combinatiekorting te krijgen. Die omzetting van het mobiele abonnement is zo gepiept, maar als de opleverdatum van internet dan opeens 6 maanden na de wensdatum is, kan er niet worden geprofiteerd van de combinatievoordelen. Sterker nog: bij de bestaande provider zouden deze wel eens weg kunnen vallen, zoals bij mij het geval is, waardoor het bestaande abonnement duurder wordt.

Mijn probleem zit bij de transparantie van Odido naar de klant en het gebrek aan informatievoorziening. In het proces van aansluiting zitten allerhande afhankelijkheden, maar Odido voelt zich daar niet verantwoordelijk voor, waardoor je als klant redelijk uitzichtloos zit te wachten (zoals mijn topic hopelijk duidelijk maakt). Daarbij moet je zelf constant vragen om nieuwe informatie en zelf met andere partijen bellen, die weer terugverwijzen naar Odido. Ook krijg je van verschillende partijen telkens verschillende antwoorden. Ik ben van oplevering in juli, naar augustus/september, naar zeker voor het einde van het jaar, naar uiterlijk januari meer duidelijkheid gegaan en inmiddels is het februari en weet ik nog steeds niks. Het kabeltje steekt voor het huis naar buiten, maar dat is het dan ook.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 17 februari 2025

@Tommie van Odido, ​@Cheyenne van Odido, ​@Teresa van Odido, inmiddels weer een tijd verstreken, maar nog niets gehoord. Is er al nieuws? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 18 februari 2025

Hey ​@Koennethy, ik heb opnieuw navraag gedaan. Hier heb ik nog geen antwoord op, zodra ik dat heb zal ik het laten weten! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 26 maart 2025

Hi ​@Tommie van Odido, heb je inmiddels al antwoord? Je navraag is inmiddels een maand geleden en de aanvraag die ik heb gedaan bijna 9 (!) maanden. De beloftes die zijn gedaan blijken niets waard (zie bericht van 22 november 2024 bijvoorbeeld).

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 27 maart 2025

Ik heb niks meer gehoord sinds februari ​@Koennethy, de persoon heeft niks meer laten weten dus ik heb opnieuw navraag gedaan. Zij is morgen pas weer aanwezig, hopelijk heb ik dan een antwoord! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen