Skip to main content
Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Toon eerste reactie

133 reacties

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 16 januari 2025

Wellicht vloeken in de kerk bij dit topic, maar als ik over een paar maanden overstap op Odido Klik & Klaar kan ik geen Odido-TV-App meer gebruiken.

Nu dus alvast aan het testen met NL-Ziet: dat werkt prima op de Apple-TV en is nog goedkoper dan Odido TV ook...

Dus als je de Odido-TV-App maar niks vindt, is NL-Ziet een prima alternatief op je Apple-TV

• is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 17 januari 2025

Misschien goed om alvast te melden:

Over 30 dagen verloopt de huidige TestFlight versie 😬

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • 522 reacties
  • 21 januari 2025
mauriceg75 schreef:

Haha, dank voor de reminder.

Vandaag is versie 2.0.5036 live gezet. Hierin zitten maar een paar kleine aanpassingen. Met name om te voorkomen dat je onnodig het profielselectiescherm te zien krijgt terwijl je één kijkprofiel hebt of een standaardprofiel hebt ingesteld. Deze verloopt over 69 dagen. 

• is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 21 januari 2025
Hans-Juriën schreef:
mauriceg75 schreef:

Haha, dank voor de reminder.

Vandaag is versie 2.0.5036 live gezet. Hierin zitten maar een paar kleine aanpassingen. Met name om te voorkomen dat je onnodig het profielselectiescherm te zien krijgt terwijl je één kijkprofiel hebt of een standaardprofiel hebt ingesteld. Deze verloopt over 69 dagen. 

Dankje! Ik ga updaten 💪🏻

Ferdid
  • is een King Poster
  • 31 reacties
  • 21 januari 2025

Mooi op tijd dit keer ​@Hans-Juriën
Ga zo door 👍🏻 

thanks. 

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 27 januari 2025

@Cheyenne van Odido 

De app is qua UI een heel stuk beter dan de niet BETA. Echter er zijn nog wel wat minpunten. Het beeld blijft regelmatig ineens stil staan, lijkt met de overgang van programma a naar b te maken te hebben (op de zelfde zenders gewoon). De functie terugspoelen middels de "dpad” is een hele verbetering naar links drukken is 10 sec terug, maar dan druk ik naar rechts omdat ik tijdens een opname of als ik een live programma wat terug spoelde naar voren wil, opent er een kanaal lijst? Waarom spoel ik dan niet direct 30 sec vooruit. Nee dan moet je eerst “OK” drukken en dan vooruit spoelen, heel onlogisch… die 2 zouden in mijn beleving dus omgedraaid moeten, wil je een kanaal lijst, ok drukken en dan naar rechts… wil ik vooruit spoelen, druk ik gewoon naar rechts, net als ik meteen naar links kan drukken voor terugspoelen. Verder echt serieus een prima app as it is… ga zo door

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 29 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Demi van Odido 

Is er wat meer informatie over het probleem met de ondertiteling? Het is namelijk nog steeds niet opgelost. Voor mensen die hier afhankelijk is het nu behoorlijk lastig iets van de uitzending te begrijpen omdat bijna altijd de eerste regel ontbreekt. Dit probleem heb ik al een jaar.

Zie voorbeeld hieronder:

Hierboven een afbeelding van het journaal met de Odido app.

Hierboven een afbeelding van hetzelfde journaal met de NLziet app. 

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • 522 reacties
  • 30 januari 2025
NuFaN schreef:

@Cheyenne van Odido 

De app is qua UI een heel stuk beter dan de niet BETA. Echter er zijn nog wel wat minpunten. Het beeld blijft regelmatig ineens stil staan, lijkt met de overgang van programma a naar b te maken te hebben (op de zelfde zenders gewoon). De functie terugspoelen middels de "dpad” is een hele verbetering naar links drukken is 10 sec terug, maar dan druk ik naar rechts omdat ik tijdens een opname of als ik een live programma wat terug spoelde naar voren wil, opent er een kanaal lijst? Waarom spoel ik dan niet direct 30 sec vooruit. Nee dan moet je eerst “OK” drukken en dan vooruit spoelen, heel onlogisch… die 2 zouden in mijn beleving dus omgedraaid moeten, wil je een kanaal lijst, ok drukken en dan naar rechts… wil ik vooruit spoelen, druk ik gewoon naar rechts, net als ik meteen naar links kan drukken voor terugspoelen. Verder echt serieus een prima app as it is… ga zo door

We gaan dit in een toekomstige release aanpassen. Ik heb alleen nog geen concrete planning hiervoor.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 31 januari 2025

@Hans-Juriën het zal een verademing zijn als deze 2 puntjes normaal zouden werken! Verder heb ik geen klachten zo ver! En ik snap, alles heeft tijd nodig! 👊🏼

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 februari 2025

Ik wil het nogmaals vragen omdat ik er nooit antwoord op heb gekregen, maar is het normaal dat je bij de test versie ongeveer iedere dag opnieuw moet inloggen met je odido gebruikersnummer en pincode? En telkens een verbonden apparaat moet verwijderen? 

Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs de app (zowel de officiele live versie als deze testversie) van mijn Apple TV afgegooid, herstart en opnieuw geinstalleerd. Maar niets lijkt te werken.

Ik vind de nieuwe app namelijk beter werken dan de oude (ondanks dat de navigatie en vooral het vooruit/terugspoelen erg lastig werkt). Dus wil die graag blijven testen.

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 3 februari 2025

@markosus Ik ben niet van Odido maar uit ervaring kan ik zeggen dat je met de testapp niet elke dag zou hoeven in te loggen! Wat ik wel kan bedenken is dat je misschien te veel registraties hebt gedaan, had ik laatst ook! Dit kan je ergens binnen je app kunnen zien, 2 icoon van links soort badeend en dan regel je apparaten, je kan overwegen op die plek daar even alles uit te loggen en kijken wat er dan gebeurd!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 4 februari 2025
NuFaN schreef:

@markosus Ik ben niet van Odido maar uit ervaring kan ik zeggen dat je met de testapp niet elke dag zou hoeven in te loggen! Wat ik wel kan bedenken is dat je misschien te veel registraties hebt gedaan, had ik laatst ook! Dit kan je ergens binnen je app kunnen zien, 2 icoon van links soort badeend en dan regel je apparaten, je kan overwegen op die plek daar even alles uit te loggen en kijken wat er dan gebeurd!

Dank je wel. Ik heb alle registraties nu verwijderd. Even afwachten tot morgen om het zien of dat heeft geholpen.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 4 februari 2025

De enige keer dat ik opnieuw moet inloggen op de beta-Odido-TV-App op mijn Apple-TV is als er een nieuwe versie van die beta-App is, bijna nooit dus...

De registratie ziet dat dan wel als een nieuw apparaat dus moet ik de oude verwijderen als ik aan het maximum aantal apparaten zit.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 4 februari 2025
JakoVerstraate schreef:

De enige keer dat ik opnieuw moet inloggen op de beta-Odido-TV-App op mijn Apple-TV is als er een nieuwe versie van die beta-App is. 

De registratie ziet dat dan wel als een nieuw apparaat dus moet ik de oude verwijderen als ik aan het maximum aantal apparaten zit.

Ik kreeg bij het inloggen ook wel de vraag om een van de vier registraties te verwijderen en dat deed ik dan ook. Maar de volgende dag kreeg ik die vraag dus weer opnieuw. Nu ik alle registraties heb verwijder hoop ik dat dit probleem nu is opgelost. Mocht ik over een paar dagen weer opnieuw moeten inloggen omdat maximum aantal registraties is bereikt, zal ik dat hier zeker laten weten want dan is er toch ergens een bug. 

NuFaN
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 4 februari 2025

Ben benieuwd, ik heb tot nog toe maar 1 keer ingelogd bij de bèta dat was de 1e keer, ook na een update werkte het gwn door zonder inlog :) blijft soms bijzonder hoe dat dit soort dingen gebeuren! Techniek je moet er van houden :)

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1780 reacties
  • 5 februari 2025

Ik moet ook wel eens opnieuw inloggen. Bij mij is dat meestal n een update van de Apple TV zelf (tvOS). Het lijkt erop dat hij dan een andere ID krijgt waardoor de app hem als nieuw apparaat ziet. Bij de TV-/Mediabox gaan ze uit van het MAC-adres, dat niet verandert. Misschien is dat ook een idee voor de app.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 februari 2025

Ik moet toch helaas weer iedere dag weer opnieuw inloggen. Tot nu toe niet met de vraag om een registratie te verwijderen, maar wel weer helemaal van voor af aan je registratiecode en pincode invoeren. 

Ik heb geen Apple TV updates hoeven installeren de afgelopen dagen, dus dat kan ook niet de oorzaak zijn.

Ik hoop dat de ontwikkelaars van de app hier wat meer onderzoek naar gaan doen. Want als dat in de daadwerkelijke update die iedereen krijgt komt, gaat dat veel mensen in problemen brengen.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 7 februari 2025

Die Veel Mensen valt wel mee denk ik, volgens mij ben je een van de weinigen die elke dag moet inloggen als ik de reakties hierboven lees.

Maar goed, het dagelijks inloggen blijft vervelend voor jou natuurlijk ...

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 februari 2025

Ik bedoel als deze versie straks uit beta komt. Denk dat er veel meer mensen de beta niet dan wel gebruiken. In zo'n grotere groep is de kans dat er dan meer mensen zullen zijn met dit probleem. 

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 7 februari 2025

Daar heb je gelijk in...

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 februari 2025

Nu een paar dagen verder waarbij ik alleen iedere dag opnieuw moest inloggen, krijg ik nu ook weer het scherm met Maximum aantal apparaten geregistreerd. En moet ik dus weer kiezen uit een lijst van registraties om er een te verwijderen. Ik heb er een foto van gemaakt, maar ik weet niet of het verstandig is deze hier te delen? Kunnen jullie niet eens naar dit probleem kijken ​@Cheyenne van Odido ​@Tommie van Odido ​@Demi van Odido ? Als veilig is kan ik de foto wel opsturen. Wat nog wel handig is om te weten is dat ik op geen enkel ander apparaat de Odido app heb gebruikt, alleen op deze Apple TV 4K. En alle registraties beginnen met zelfde xxxx_AppleTV_4K |  met daar achter dan telkens een ander hexadecimale registratie. Wat gaat hier mis?

• is Prince of Content
  • 40 reacties
  • 9 februari 2025
Wesley_123 schreef:

Zijn er meer mensen die ook problemen met ondertitels? Bij mij valt de eerste regel van de ondertitels heel vaak weg.

Bij de oude app heb ik dit probleem ook. Bij de LG app is het wel goed.

Sommige mensen zijn afhankelijk van ondertitels. Als de helft steeds wegvalt is het niet meer de volgen.

Ik zou hier graag een oplossing voor zien.

@Tommie van Odido  Wanneer wordt er eigenlijk het probleem van vastlopen op Apple TV opgelost. Dit is 2 maanden geleden al gemeld.

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 13 februari 2025

Ik mis bij de nieuwe app nog steeds dat je niet lekker kan door zappen zoals bij de oude app. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen of mogelijk maken via een optie die je aan of uit kan zetten. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 februari 2025

Wat ik ook nog steeds erg onhandig vind, is dat binnen alle Apple TV video players is pijltje naar beneden op de afstandsbediening het menu boven in beeld wordt getoond (welke je dus naar beneden trekt), terwijl in de Odido app het juist het pijltje omhoog moet gebruiken. Dit gaat bij mij dus altijd fout. Ik vind pijltje naar boven ook beetje het idee geven dat dit gemaakt is vanuit de gedachte van het gebruik van een muis, waarbij je de muis naar boven moet bewegen om bij het menu te kopen. Maar er is geen muis op de Apple TV, dus past dat paradigma daar helemaal niet.

• is een King Poster
  • 41 reacties
  • 2 maart 2025

Draai nu twee weken deze beta app, het is al een verbetering dan met de oude.

Hier mijn feedback:

• Met het doorspoelen is het al wat beter geworden met de  linker / rechter toetsen op ronde cirkel knop maar met  opnames doorspoelen is het niet gebruiks vriendelijk. Eerst op de middelste knop drukken en dan is de doorspoel optie beschikbaar, waarom niet gelijk?

• Met doorspoelen kan in verschillende snelheden alleen word de snelheid niet vast gehouden, je moet nu de knop de rechter toetsen op de grote ronde cirkel knop ingedrukt houden en daardoor zie ik niet goed waar ik ben. Misschien word dan ook het preview beeld beter getoond waar je bent.

• Met doorspoelen word de tijdslijn getoond, kan daar net zoals bij Ziggo de reclame blokken worden getoond door een andere kleur  |--------programma---------[raclameblok]------------programma--------------[raclameblok]--------------|?

• Het zappen door kanalen met omhoog/omlaag toetsen naar boven naar beneden op de grote ronde cirkel knop.

• De middelste knop om het menu op te roepen om naar bijvoorbeeld opnames, instellingen te gaan, de < toetsen om terug te keuren (uit het menu).

• Dolby surround geluid op RTL, SBS, etc zenders.

• Beeld instellingen 720, 1080, etc ontbreken

• Diagnostics optie, om de internet snelheid te testen, ip adres te tonen,

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen