Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.
Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.
Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.
Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.
Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.
Groet Antoinette
Beste antwoord door Lisa
Hi @Anton17, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt voor meer duidelijkheid! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze grootste prioriteit heeft. De oplospartij heeft de mogelijke problemen gevonden en dit wordt verder onderzocht. Echter ligt de focus in dit onderzoek op de commerciële zenders en horen niet alle zenders dit probleem te geven, dus hier ga ik graag voor je achteraan.
Zou je naast de commerciĂ«le zenders voorbeelden kunnen doorgeven van andere zenders/programma's waarbij dit speelt inclusief datum/tijdstip? Dan zorg ik dat mijn collega's hier dieper in kunnen graven, want ik wil dit echt dat dit zo snel mogelijk bij je wordt opgelost. Maken jullie toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik verder aan de slag kan! đȘ
Hi @Anton17, merci voor de aanvulling! Allereerst wil ik graag nog de terugkoppeling van mijn collega met je delen. Hij heeft aangegeven dat de synchronisatie issues zo goed als opgelost zouden moeten zijn. Omdat het zich bij jou nog wel voordoet, is het lastig om details te geven over de boosdoener. Ik heb nog een laatste tip in petto, waarmee ik hoop dat we dit euvel definitief de das om kunnen doen.
In de App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen?
Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
Selecteer vervolgens de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn.
Mocht dit niet helpen, dan gaat de technische dienst dit tot op de bodem verder uitzoeken. Omdat jullie de Smart TV App gebruiken, wil ik de volgende informatie bij je opvragen zodat de technische dienst verder aan de slag kan:
Welke Sony televisie hebben jullie?
Welke afstandsbediening gebruiken jullie?
Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?
Welke versie van de Smart TV App is er geĂŻnstalleerd (ga in de App naar âaccount', âinstellingenâ en dan naar âoverâ)?
Als je nog terug kunt komen op de tijdstippen en programma's van NPO 1, 2, 3 en de commerciële zenders dan zou dat top zijn. De technische dienst moet echt specifiek een voorbeeld hebben, zodat ze deze erbij kunnen pakken. Wanneer we zeggen dat het zich op alle zenders voordoet, kunnen ze dit niet reproduceren.
Hi @Anton17, helemaal super - dankjewel! Kun je enkel nog de software versie doorzetten? Ik heb het verzoek ingeschoten voor de technische dienst en ga dit de komende dagen goed in de gaten houden. Zodra het tot op de bodem is uitgezocht, voorzie ik je direct van een update en hopelijk ook van de permanente oplossing.
Hi @Anton17, heel fijn dat je de informatie hebt aangevuld! Dit is alleen niet de software versie, maar dit zijn echt de instellingen van de Smart TV App. Zou je deze stappen kunnen volgen en de foto hiervan kunnen delen: https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/ke-48a9/articles/00115311? Ze verwijzen hier naar een scherm waar ook de software versie tussen zit en dan heeft de technische dienst echt alle informatie die er nodig is.
Ook wil ik nog een extra tip delen. Via deze stappen kun je de tv ook nog updaten: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00028577. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dit dan willen doen en willen checken of je hierna een positieve verbetering opmerkt?
Hi @Anton17, wat heerlijk dat jullie op vakantie zijn - geniet ervan! đ
Graag wil ik wat extra informatie uitvragen voor als jullie weer in de gelegenheid zijn om te antwoorden. De leverancier is ontzettend druk bezig om het issue dat je ervaart te verhelpen. Eerder heb ik al eens gevraagd of jullie ook gebruikmaken van externe audio-apparatuur en toen gaf je aan van niet. Is dat in de tussentijd wellicht veranderd? Staat er mogelijk iets van apparatuur tussen, zoals een speaker? Zo willen we graag weten wat er gebeurt als je alleen de speakers van de tv gebruikt. Merk je dan ook dat het beeld en geluid niet synchroon loopt? Ook heb ik doorgekregen om te achterhalen of de TV Box op dezelfde tv gebruikt wordt als waar de Smart TV App op staat. Kun je dit ook aangeven? Dankjewel voor de moeite.
ik kan je nu al vertellen dat we geen gebruik maken van externe geluidsapparatuur en de tv box en tv zijn nooit tegelijk aan. De tv box gebruiken we in de slaapkamer op een oudere tv.
Super dat je hier alsnog op jouw vakantie op terug kon komen, daar zijn onze tv-specialisten ontzettend blij mee. Dankjewel topper! Ik heb gelijk een andere vraag doorgekregen voor als je weer thuis bent. We willen vragen of je de HDMI-instelling aan kunt passen door middel van de instellingen in het tv-menu. Dit doe je als volgt:
Je mag dit wijzigen van Standaard naar HDMI 1 of 2, afhankelijk van welke HDMI-poort je op jullie tv gebruikt. Wil je controleren of het probleem hierna verdwenen is? Voor het gemak heb ik er een afbeelding bijgevoegd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.