Skip to main content

Mediabox groen beeld

Toon eerste reactie

39 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 9 februari 2025
Demy van Odido schreef:

Hoi ​@MirandavdH, fijn! Dankjewel! Zou je nog voor mij willen checken of 'Media Tunneling' uit staat? Staat deze optie aan, dan kan je ervaren dat er geen sync is op de eerst getoonde tv zender of dat het beeld stotterend verloopt nadat de Mediabox op standby heeft gestaan. Dit controleer je zo:

• Ga in de Mediabox naar het menu.
  • Klik linksboven op het zitte poppetje (middelste icoontje).
  • Ga naar Ondertiteling en audio.
  • Scroll naar beneden, daar zie je Media Tunneling staan. Deze moet op UIT staan.

Mocht dit niet voor verschil zorgen? Zou je dan het volgende door willen nemen?

Zorg dat alle beschikbare TV poorten op het modem in gebruik zijn:

• Sluit minimaal één Mediabox aan op het modem, het liefst allen. Kan dit niet, dan kunnen de overige Mediaboxen via de switch aangesloten worden.
  • Let er op dat, wanneer je kabels hebt verwisseld, de Mediabox zonder netwerkkabel opnieuw opstart en deze er pas in doet als de Mediabox hier om vraagt.
  • Probeer een box met harddiskrecoder altijd direct op het modem aan te sluiten. Deze gebruikt meer data dan een standaard Mediabox.

Ik hoor graag van je of dit voor verbetering zorgt!

Hoi, Media Tunneling staat er helemaal niet tussen. En daarbij zitten alle mediaboxen bekabeld rechtstreeks aangesloten op de modem. Oftewel geen verbetering. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@MirandavdH, dat is gek! Kijk je op de juiste plek? Zo ja, kan je eens een foto maken van de juiste plek in het menu? Deze optie moet er namelijk wel tussen staan. Dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@MirandavdH, dat is gek! Kijk je op de juiste plek? Zo ja, kan je eens een foto maken van de juiste plek in het menu? Deze optie moet er namelijk wel tussen staan. Dankjewel!

Hierbij de foto. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@MirandavdH, dankjewel! Ik sta klaar om het TV team te informeren, alles heb ik al genoteerd. Wel kan ik momenteel helemaal niet bij je internetverbinding en kan ik bepaalde metingen niet doorsturen. Staat het modem wel aan? En zo ja, welke lampjes branden er op dit moment?

Je geeft ook aan dat het speelt op de Mediabox beneden, welke is dit precies? Kan je mij de laatste 5 cijfers van het serienummer van deze Mediabox sturen? En op welke LAN poort staat deze aangesloten? Je bent een heldin als je mij dit kan laten weten, zodat ik het door kan zetten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 13 februari 2025

Hi ​@MirandavdH, dankjewel! Ik sta klaar om het TV team te informeren, alles heb ik al genoteerd. Wel kan ik momenteel helemaal niet bij je internetverbinding en kan ik bepaalde metingen niet doorsturen. Staat het modem wel aan? En zo ja, welke lampjes branden er op dit moment?

Je geeft ook aan dat het speelt op de Mediabox beneden, welke is dit precies? Kan je mij de laatste 5 cijfers van het serienummer van deze Mediabox sturen? En op welke LAN poort staat deze aangesloten? Je bent een heldin als je mij dit kan laten weten, zodat ik het door kan zetten!

Hoi, de modem staat gewoon aan 🤷‍♀️ Alle lampjes branden, groen. De media box zit aangesloten op LAN 4. De laatste 5 cijfers van de mediabox zijn 01149. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13380 reacties
  • 14 februari 2025

Zou je eens een powerflip willen uitvoeren ​@MirandavdH? Als het goed is krijgen we dan wel een goede meting!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Zou je eens een powerflip willen uitvoeren ​@MirandavdH? Als het goed is krijgen we dan wel een goede meting!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie, sorry dat ik het zo zeg maar ik word er beetje flauw van, dit zelfde bericht heb ik een maand terug ook gekregen en uitgevoerd. Ik krijg ontzettend het gevoel na 11 maanden (! Waarvan ik ook niet snelle reageerder ben geweest omdat ik hier veel negatieve energie van krijg) nog steeds geen antwoord heb op mijn probleem en ik dezelfde dingen moet gaan uitvoeren als adviezen die me eerder ook zijn gegeven b

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@MirandavdH, Tommie vroeg dit omdat we niet goed bij het modem komen. Ik kom er momenteel ook niet bij, dat is vreemd. Branden alle lampjes wel goed op het modem? Heb je verder goed internet?

Ik ben inmiddels wel een onderzoek gestart bij de technische dienst. Zou jij wel, om de technische dienst te helpen dit probleem te reproduceren, een recent voorbeeld kunnen geven op welke zender/programma + data/tijdstip je dit hebt ervaren? Dat helpt het onderzoek beter op gang. Dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 16 februari 2025

Hi ​@MirandavdH, Tommie vroeg dit omdat we niet goed bij het modem komen. Ik kom er momenteel ook niet bij, dat is vreemd. Branden alle lampjes wel goed op het modem? Heb je verder goed internet?

Ik ben inmiddels wel een onderzoek gestart bij de technische dienst. Zou jij wel, om de technische dienst te helpen dit probleem te reproduceren, een recent voorbeeld kunnen geven op welke zender/programma + data/tijdstip je dit hebt ervaren? Dat helpt het onderzoek beter op gang. Dankjewel!

Hoi Cheyenne, zoals twee dagen geleden hierboven beschreven dat alle lampjes branden op de modem. Internet werkt, alleen boven wat traag op de wifi. Bedankt voor het doorzetten van onderzoek bij de technische dienst. We merken dit vooral in de avond, over meerdere zenders. Ook tijdens het bekijken van de app disney +. Zit niet tijdstip gebonden. Merken bij Net 5, RTL, SBS. Bijv nu strepen om 19.30 op rtl 8. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 18 februari 2025

Hey ​@MirandavdH, misschien is het al een keer gevraagd en lees ik er overheen maar: Ervaar je dit ook met je 2e Mediabox die boven staat? Zou je eens de Mediaboxen willen verwisselen van plek om te kijken of ze hetzelfde resultaat laten zien? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 18 februari 2025

Hey ​@MirandavdH, misschien is het al een keer gevraagd en lees ik er overheen maar: Ervaar je dit ook met je 2e Mediabox die boven staat? Zou je eens de Mediaboxen willen verwisselen van plek om te kijken of ze hetzelfde resultaat laten zien? 

Hoi Tommie, 1 maand geleden heb ik op een post van Demi gereageerd dat het met de mediaboxen verwisselen niet beter was geworden en waar het is beperkte tot 1 mediabox het nu tot 2 mediaboxen is uitgebreid. Overdag kijken we niet veel tv, maar het lijkt erop dat 's avonds rond 19 uur het probleem verergerd. Dus bij deze weer een zelfde advies en continu draaien we in cirkeltjes rond. Enige is dat het nu naar de technische dienst is doorgezet, waarvan ik bevestiging heb gehad, maar nog niks gehoord heb. Ook heb ik nogmaals een powerflip gedaan om maar te blijven bewijzen dat het probleem bestaat. Ik voel me zo niet gehoord en krijg er thuis ook nog eens relatieproblemen van. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 20 februari 2025

Ja de technische dienst heeft gevraagd of de 2e Mediabox dezelfde problemen laat zien ​@MirandavdH. Ik heb besloten om de Mediaboxen om te ruilen om de Mediaboxen zelf uit te sluiten. Kan je, als je de nieuwe Mediaboxen hebt ontvangen, mij een terugkoppeling geven of het probleem nog steeds aanwezig is of niet? Het is namelijk erg vreemd dat beide boxen dit laten zien. Ik zit bijna te denken dat het iets met de tv of HDMI-kabel/poorten zelf is, maar daar komen we achter als je de nieuwe Mediaboxen hebt aangesloten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 23 februari 2025

Ja de technische dienst heeft gevraagd of de 2e Mediabox dezelfde problemen laat zien ​@MirandavdH. Ik heb besloten om de Mediaboxen om te ruilen om de Mediaboxen zelf uit te sluiten. Kan je, als je de nieuwe Mediaboxen hebt ontvangen, mij een terugkoppeling geven of het probleem nog steeds aanwezig is of niet? Het is namelijk erg vreemd dat beide boxen dit laten zien. Ik zit bijna te denken dat het iets met de tv of HDMI-kabel/poorten zelf is, maar daar komen we achter als je de nieuwe Mediaboxen hebt aangesloten. 

Dank je ik ga er mee aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 16 maart 2025

Hoi, ik ben heel benieuwd of er wat gebeurt is in de software de afgelopen periode (rond het opsturen van de nieuwe mediaboxen) en nu…? Groetjes Miranda

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen