De media box geeft regelmatig groene strepen of groen beeld. Van stroom af, modem van stroom af, eerst modem starten dan media box, het helpt voor even, na een paar dagen weer groen beeld. Heel irritant, wat is een oplossing? Media box die boven staat en tegelijk is geleverd, geen problemen mee.
- Home
- Community overzicht
- Internet en TV
- TV
- Mediabox groen beeld
Mediabox groen beeld
- 19 februari 2024
- 37 reacties
- 889 Bekeken
- is een Top Poster
- 13 reacties
Hi
Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt.
37 reacties
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 20 februari 2024
Hi
Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt.
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 21 maart 2024
Goedenavond,
ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Het doet zich alleen voor als ik de media box opstart. Zelfs als ik overschakel naar de app(of andere app zoals Netflix) terwijl de box nog aanstaat gaan de strepen/balken mee.
Als de mediabox niet aanstaat werkt alles naar behoren. Al 2 HDMI kabels geprobeerd..
Groeten Michael

- Oud Moderator
- 3618 reacties
- 22 maart 2024
Hoi
Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat dit op te lossen is!
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 27 maart 2024
Goedemiddag,
Zowel het modem als de converter aan/afgesloten en kabel verwisseld.
Na een aantal dagen zonder problemen, momenteel dezelfde problemen qua beeld. Ook het geluid hapert nu of doet het soms helemaal niet.
met vriendelijke groet,
Michael
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 28 maart 2024
Hi
- is een nieuwe Poster
- 4 reacties
- 28 maart 2024
Dag Tommie,
dit gebeurt alleen als ik de media box aanzet.
Zodra ik deze uitschakel werkt de tv optimaal.
Bij het aanzetten van de media box ontvang ik strepen, problemen met geluid en werkt het overschakelen van kanalen/apps een stuk trager.
Gisteren mijn mediabox afgesloten en geen problemen meer gehad.
Groeten Michael
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 28 maart 2024
Heb je het dan over de apps op de Mediabox of op je tv
- is een nieuwe Poster
- 3 reacties
- 23 september 2024
Ik heb dit ook sinds kort exact hetzelfde. Is er nu al duidelijk waardoor dit komt?
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 24 september 2024
Hi
Dit komt vaak voor door een defecte HDMI-kabel of poort. Kan je een andere HDMI-kabel of poort uittesten?
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 27 september 2024
Inmiddels hier andere HDMI kabels geprobeerd, andere poorten geprobeerd, maar krijgen nog steeds wat meer groen scherm. Ook hapert het geluid af en toe. Dit was alleen bij de box die we beneden hadden. Een tijdje geleden is er een keer een update geweest denk ik, sindsdien moeten we het geluid van de tv heel hard zetten om enigszin geluid te krijgen. Ik ben eigenlijk niet tevreden, maar heb het zo gelaten omdat het alleen gegooid word op de tv of kabels.
- Moderator | Internet + TV
- 2061 reacties
- 28 september 2024
Hoi
- Heb je je internetkabel al vervangen en merk je verschil?
- Kun je alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt?
Alvast bedankt! Groetjes, Ishana
- is een nieuwe Poster
- 3 reacties
- 15 oktober 2024
Goedeavond,
ik heb hier sinds kort ook problemen mee.
opmerkelijk is dat dit gebeurt wanneer er via de app YouTube gekeken is en terug gaat naar normale TV.
ook gebeurt dit alleen bij kanalen 5/6/7/8/9/10.
HDMI kabel uitgewisseld en van poort ook.
enigste wanneer het weg gaat als ik via de instellingen de mediabox opnieuw start.
- Moderator | Internet + TV
- 2482 reacties
- 16 oktober 2024
Hi
- Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt. Geldt dit op beide? Of merk je het specifiek op 1 Mediabox? Welke is dit, kun je hiervan de laatste 3 cijfers van het serienummer delen? Als het inderdaad op 1 Mediabox speelt, wil ik ook graag dat je een kruistest uitvoert. Wat doet de Mediabox op de plek waar de andere wel goed werkt? Blijft het probleem op dezelfde plek, of verhuist het mee?
- Kun je een foto maken van het beeld?
Dankjewel!
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 16 november 2024
Hoi
- Heb je je internetkabel al vervangen en merk je verschil?
- Kun je alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt?
Alvast bedankt! Groetjes, Ishana
Nou van alles geprobeerd, nergens in huis problemen, alleen met het kastje in de woonkamer. Problemen met het geluid, groen beeld tussendoor, geen problemen met internet op tv, spelcomputers etc, alleen bij het kijken naar de mediabox. Maakt niet uit in welke hdmi poort, welke kabel het is. Groetjes Miranda
- Moderator | Internet + TV
- 1829 reacties
- 17 november 2024
Hi
Wat betreft de problemen met het geluid, kun je het volgende aanpassen:
1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Laat je weten of dit is gelukt?
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 12 januari 2025
Hi
Wat betreft de problemen met het geluid, kun je het volgende aanpassen:
1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Laat je weten of dit is gelukt?
Hoi Demi,
Inmiddels van alles geprobeerd. Geluid lijkt wel opgelost. Groene beeld is nu bij alle 2 de media boxen, terwijl eerst maar beperkt bleef tot eentje. Omwisselen van HDMI kabel of andere poort heeft geen effect. :-( We beginnen er wat moedeloos van te worden, gaat ook met vlagen, soms dag geen last van andere dag zien we het groene scherm wel 6 keer. Groetjes Miranda
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 13 januari 2025
Hey
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Kan je de beeldinstellingen op de TV zelf (niet op de Mediabox) wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz? Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie hierdoor kun je problemen ervaren.
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 27 januari 2025
Hey
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Kan je de beeldinstellingen op de TV zelf (niet op de Mediabox) wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz? Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie hierdoor kun je problemen ervaren.
Hoi, powerflip uitgevoerd, nu is het groene beeld tussendoor veranderd in zwart beeld. 🙈`Helaas nog niet de oplossing gevonden. Met vriendelijke groet, Miranda
- Moderator | Internet + TV
- 2482 reacties
- 28 januari 2025
Hi
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 28 januari 2025
Hi
Hoi, ik heb inmiddels alle zaken al gedaan die in deze posts voorbij zijn gekomen. Het is inderdaad een tijdje er tussen omdat ik het tijd wil gunnen wat er gebeurt als je bepaalde opties doet. Maar het internet boven is bar beroerd geworden, daar kun je gewoon niet werken en beeld gaat om de haverklap op zwart. Inmiddels zo'n poos mee bezig dat ik begin te twijfelen of het wel opgelost kan worden en of overstappen een betere optie is. Probeer het al lang een kans te geven, maar heb het gevoel tegen een muur te lopen.
- Moderator | Internet + TV
- 13195 reacties
- 29 januari 2025
Hey
Kan je mij ook vertellen het zwarte beeld op beide Mediaboxen gebeurd of op 1 specifieke?
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 1 februari 2025
Hoi
- Moderator | Internet + TV
- 3853 reacties
- 3 februari 2025
Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in de lege velden van je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk verder voor je onderzoeken. Ik neem dan ook gelijk een kijkje naar de gehele verbinding, omdat je aangeeft dat het boven niet te doen is.
Geef je mij een seintje in dit topic als je zover bent? Dan kijk ik meteen met je mee!
- Auteur
- is een Top Poster
- 13 reacties
- 4 februari 2025
Wil je alleen nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in de lege velden van je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik dit gelijk verder voor je onderzoeken. Ik neem dan ook gelijk een kijkje naar de gehele verbinding, omdat je aangeeft dat het boven niet te doen is.
Geef je mij een seintje in dit topic als je zover bent? Dan kijk ik meteen met je mee!
Hoi Teresa, heb de velden ingevuld :-)
- Moderator | Mobiel
- 34 reacties
- 4 februari 2025
Hoi
- Ga in de Mediabox naar het menu.
- Klik linksboven op het zitte poppetje (middelste icoontje).
- Ga naar Ondertiteling en audio.
- Scroll naar beneden, daar zie je Media Tunneling staan. Deze moet op UIT staan.
Mocht dit niet voor verschil zorgen? Zou je dan het volgende door willen nemen?
Zorg dat alle beschikbare TV poorten op het modem in gebruik zijn:
- Sluit minimaal één Mediabox aan op het modem, het liefst allen. Kan dit niet, dan kunnen de overige Mediaboxen via de switch aangesloten worden.
- Let er op dat, wanneer je kabels hebt verwisseld, de Mediabox zonder netwerkkabel opnieuw opstart en deze er pas in doet als de Mediabox hier om vraagt.
- Probeer een box met harddiskrecoder altijd direct op het modem aan te sluiten. Deze gebruikt meer data dan een standaard Mediabox.
Ik hoor graag van je of dit voor verbetering zorgt!
Reageer
Gerelateerde onderwerpen
Storende TV na update + EOL Zyxell T50icon
TV[20-01-2021] TV update - Zwart beeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen, Sneeuw beeld
TVProblemen Nummerweergave bij vaste telefoonicon
Vast Bellentraagheid en functionaliteitsproblemen na update van de smart tv app op Samsungicon
TVVerzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV
TV
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKCookiebeleid
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
Cookie instellingen
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.