Skip to main content
Beantwoord

Dovenondertiteling van o.a. RTL zenders werkt niet


Toon eerste reactie

51 reacties

  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 25 november 2021

Hoi @Jason, ik heb vanavond een video gemaakt van het begin van het RTL4 nieuws. Hierop kun je duidelijk zien dat na enige tijd alleen de tweede regel van de ondertiteling wordt getoond.

Maar ik kan deze niet als bijlage toevoegen omdat de maximale bestandsgrootte 5 MB is en de video is 95 MB.
Als je me een e-mailadres geeft dan kan ik de video via WeTransfer toesturen.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 29 november 2021

Hoi @BeLu, bedankt voor het maken van de video, dat gaat zeer zeker bijdragen aan het duiden van de issues en het reproduceer maken van wat er speelt. 

Je kunt in dat uitzonderlijke geval de video via We Transfer toesturen aan: klantenservice@t-mobilethuis.nl met vermelding van jouw klantnummer (Thuis klantnummer) in de titel/het onderwerp. Dan koppelt onze administratie dit meteen aan jouw profiel. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 29 november 2021

Hoi @Jason, ik heb de video via WeTransfer verstuurd.
Laat me svp weten of de video is ontvangen zodat het TV team deze kan bekijken.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 29 november 2021

@BeLu Ik zie nog niets verschijnen, maar ik zit er bovenop en zodra het binnen is, stuur ik je video direct door naar het TV team. Ik kreeg overigens zojuist een update: het issue staat zeer zeker nog op de radar, maar blijft op dit moment lastig om te tackelen. Jouw video zal hier naar verwachting een bijdrage in kunnen leveren, bedankt!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 29 november 2021

Hoi @Jason, ik heb een e-mail van de klantenservice ontvangen met de melding dat ze een ticket hebben aangemaakt met nummer Ticket#2021112911034446
Mogelijk kun je via dit ticket de video traceren (als de klantenservice deze al gedownload heeft via WeTransfer).


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 1 december 2021

@BeLu Top, dankjewel voor de update! Ik zie de e-mail er nu inderdaad bijstaan. De video wordt bij deze doorgestuurd naar het onderzoeksteam.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 5 december 2021

@Jason Ik heb een e-mail ontvangen van WeTransfer met de melding dat het bestand (video) nog niet is gedownload...
Dit kan nog tot 6 december daarna wordt het bestand van de server van WeTransfer verwijderd.

Dus als het TV team de video wil bekijken moeten ze snel zijn!!!
 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 6 december 2021

@BeLu De download file is gedownload door onze collega's, ik snap oprecht niet waarom je die melding gekregen hebt. Wellicht een foutje in de corresponderende WeTransfer link? Ik heb het beeld zelfs nu voor me:

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 6 december 2021

@Jason Ik heb een vandaag e-mail ontvangen van WeTransfer met de melding dat het bestand (video) vanmiddag is gedownload.
Net op tijd…

Het belangrijkste is dat het TV team er ook iets mee gaat doen zodat het probleem eindelijk wordt opgelost.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 7 december 2021

@BeLu Dat is dan inderdaad aardig op het randje: ik heb het bestand ook voor alle zekerheid gisteren gedownload, mocht het onverhoopt niet gelukt zijn. Afijn, we hebben de video binnen en de onderzoekers zijn hiervan op de hoogte.

Ik hoop spoedig een concrete update te kunnen geven!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 9 december 2021

@BeLu Morgen heb ik zeer waarschijnlijk dan eindelijk die langverwachte update voor je. Nogmaals thanks voor het aanleveren van jouw video; dit heeft zeker geholpen bij het onderzoek!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 9 december 2021

P.s. hoe lastig ook: probeer hier nog een subtiele slag in de arm om te houden, ik kan geen garanties bieden, maar beloof je dat er echt goed naar gekeken wordt.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 13 december 2021

Goedemiddag @BeLu et all, er is nog geen update bekend. Ik houd het hier scherp in de gaten!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 13 december 2021

@Jason Ik had inderdaad nog geen update gezien sinds jouw bericht van afgelopen donderdag.
Hopelijk komt deze update snel zodat het probleem wordt opgelost.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 14 december 2021

Hoi @BeLu, ik krijg zojuist het bericht vanuit de onderzoekers dat het toch nog steeds in onderzoek is. Ik heb gevraagd of er een te verwachten deadline is. To be continued!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 15 december 2021

@BeLu Er wordt momenteel onderzocht of we op een volgende firmware push de verbetering kunnen toepassen. Hier hoor ik later meer over!


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 23 december 2021

Hi @BeLu ,

@Jason heeft mij gevraagd het onderzoek in de gaten te houden voor je. Ik heb daarop nagevraagd hoe het onderzoek er nu uitziet, maar zie terug dat we nog steeds hard bezig zijn dit op te lossen. Om een tijdsaanduiding te kunnen geven heb ik gevraagd wat de prognose is en voor nu lijkt deze fix te worden vrijgeven bij een eventuele nieuwe software versie voor de TV Box. Het lijkt daarbij dus meer tijd nodig te hebben. Excuus voor het ongemak, maar hoop dat ik je hier in ieder geval meer duidelijkheid mee heb kunnen geven. 


  • is een King Poster
  • 57 reacties
  • 23 december 2021

Ik ben naar dit topic verwezen vanwege problemen met dovenondertiteling. Alleen gaat bij mij de ondertiteling op RTL4 wel goed en oo de normale NPO ook. Het gaat bij mij mis op de themakanalen, dus NPO1 extra en RTL Lounge en RTL crime. Ondanks dat de dovenondertiteling aangevinkt staat krijg ik die niet te zien. Het lijkt mij een iets ander probleem maar wel vervelend aangezien veel programma's voor mij bijna niet te volgen zijn zonder de dovenondertiteling. Bij opnemen wordt de dovenondertiteling meestal wel opgenomen maar soms ontbreekt het daar ook. Ben benieuwd of we het hier over hetzelfde probleem hebben, aangezien bij mij de live ondertiteling en andere ondertiteling op RtL4 wel goed gaat. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 23 december 2021
Boris schreef:

Hi @BeLu ,

@Jason heeft mij gevraagd het onderzoek in de gaten te houden voor je. Ik heb daarop nagevraagd hoe het onderzoek er nu uitziet, maar zie terug dat we nog steeds hard bezig zijn dit op te lossen. Om een tijdsaanduiding te kunnen geven heb ik gevraagd wat de prognose is en voor nu lijkt deze fix te worden vrijgeven bij een eventuele nieuwe software versie voor de TV Box. Het lijkt daarbij dus meer tijd nodig te hebben. Excuus voor het ongemak, maar hoop dat ik je hier in ieder geval meer duidelijkheid mee heb kunnen geven. 

@Boris en @Jason Ik heb het probleem met de dovenondertiteling een half jaar geleden gemeld.
Het is zeer bedroevend dat er nog steeds geen oplossing beschikbaar is voor dit naar mijn idee simpel probleem.
Ik vraag me dan ook af of hier door T-Mobile voldoende prioriteit aan wordt gegeven?

Twee weken geleden melde @Jason dat er de dag erna zeer waarschijnlijk een update beschikbaar zou komen. Dit bleek uiteindelijk toch weer niet zo te zijn. 
Nu krijg bovenstaand bericht van @Boris dat er pas een oplossing beschikbaar komt bij een “eventuele nieuwe software versie voor de TV Box” waarvan ook nog niet bekend is wanneer deze uitgerold zal worden.
Waarom kan deze fix, vooruitlopend op een nieuwe software versie, niet beschikbaar gesteld worden op mijn TV boxen?

Al met al is mijn vertrouwen in de kwaliteit van de TV dienstverlening van T-Mobile ernstig geschaad!!!
Ik ga me dan ook beraden of ik nog langer wil blijven wachten op een fatsoenlijk werkende TV-dienst van T-Mobile of dat ik hiervoor noodgedwongen naar een andere provider moet overstappen...


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 7 februari 2022

@Boris en @Jason Ik heb al 6 weken niets meer van jullie gehoord ????


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8106 reacties
  • 7 februari 2022

Hoi @BeLu Heb je dit topic al gezien met de aankondiging voor nieuwe software?

Als je even de spanning van de decoder afhaalt wordt een update geforceerd.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 8 februari 2022
eric schreef:

Hoi @BeLu Heb je dit topic al gezien met de aankondiging voor nieuwe software?

Als je even de spanning van de decoder afhaalt wordt een update geforceerd.

@eric Helaas heeft deze software update van de TV-Box het probleem van de ondertiteling nog steeds niet opgelost.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 8 februari 2022

Hi @BeLu ,

Dank voor je heldere bericht. Ik had gehoopt met dat met de laatste update je van de problemen af zal zijn, maar niks blijkt minder waar. Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik had dit graag opnieuw opgepakt om ervoor te zorgen dat dit opnieuw en direct opgepakt werd, maar zie dat je ervoor hebt gekozen om je heil te zoeken bij een andere provider. Dat de situatie dus zodanig is geëscaleerd, is totaal niet de bedoeling geweest en kan daardoor begrijpen dat je dit besluit hebt gemaakt. Mocht je vragen hebben, dan pak ik of één van mijn collega's dit graag nog voor je op. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 8 februari 2022

Hoi @Boris, ik heb het gevoel er niet serieus naar het (voor mij zeer hinderlijke) probleem werd gekeken  en dat ik alsmaar aan het lijntje werd gehouden.
Ik begrijp dat jij en je collega @Jason niets anders kunnen doen dan het probleem doorspelen naar de technische afdeling. Maar de technische afdeling is er vervolgens meer dan een half jaar niets mee gebeurd cq niet voor een oplossing gezorgd.
Dat is helaas dan ook reden voor mij geweest om uiteindelijk mijn abonnement bij T-Mobile te beëindigen en over te stappen naar een andere provider.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 oktober 2022

Beste,

 

Ik heb net sinds 2 weken tmobile thuis incl glasvezel.

Probeer al 2 weken op internet te zoeken met instellen en resets hoe de dovenondertitel aankan en kom nu op dit forum uit.

Lukt niet als het programma Nederlandstalig is.

Alles is net aangesloten en geüpdate.

Groet!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen