Bedankt voor de heads-up @eric! 🙂
Hoi @Michel van den Heuvel, bedankt een topic voor hebt geopend, binnen de mogelijkheden die ik heb ben ik voor je in de bres gesprongen en ik wil de situatie voor je toelichten. Ten eerste vind ik het jammer dat Guidion de afspraak zonder overleg heeft verzet, dit is absoluut niet de bedoeling en dit nemen wij ook zeker voor je mee. Zoals je zelf aangeeft heb je naar aanleiding hiervan hard contact gehad met Guidion. De exacte inhoud van je emails en contact zijn niet bij ons bekend, maar Guidion heeft aan ons laten weten dat er dreigementen zijn gemaakt. Hierover heb ik telefonisch met hen contact opgenomen en naar aanleiding hiervan hebben zij aangegeven dat ze bij dit standpunt blijven en dat ze je op een zwarte lijst hebben geplaatst waardoor zij geen monteurs meer langs zullen sturen. De afspraak van aanstaande donderdag hebben zij inmiddels ook uit hun systeem gehaald.
Voor ons is dit een zeer lastige kwestie. Het liefst zien wij je zorgeloos genieten van je internetverbinding en tegelijkertijd staat de veiligheid van Guidion's monteurs hoog bij ons in het vaandel, hoe terecht of onterecht die keuze van Guidion ook is geweest. Ik heb nog geprobeerd om aan te geven dat de situatie inmiddels is afgekoeld, alleen heeft Guidion aangegeven haar conclusies te hebben getrokken en hier een punt achter te zetten. Uiteindelijk gaan zij ook over hun eigen medewerkers en kunnen wij dit daarom ook simpelweg niet overstemmen.
Ik wil je heel graag advies geven om uit deze impasse te komen aangezien je zelf natuurlijk werkend internet wil hebben. Omdat glasvezel erg fragiel is en de reparatiekosten erg hoog kunnen zijn wil ik je afraden om de installatie zelf uit te voeren. Zelf geef je aan een overstap te overwegen als Guidion niet langskomt, alleen is het lastige hiervan dat Guidion je op een zwarte lijst heeft geplaatst en zij een erg grote speler in de markt zijn. Heel veel andere providers werken samen met Guidion en daarom zou je provider moeten zoeken die een andere speler gebruikt voor haar monteurs. Mocht het je niet lukken om dit nog recht te zetten met Guidion dan zou ik je aanraden om op eigen kosten een internetmonteur in te schakelen bij een ander bedrijf zodat zij alsnog de apparatuur voor je kunnen aansluiten.
Ik had dit ook graag anders voor je gezien en ik hoop dat ik je hiermee nog een uitweg kan bieden, ik zie dit graag voor je goed komen!