Hallo allemaal,
Sinds 23 juli heb ik geen internet verbinding meer, daarvoor (vanaf aansluiting) was het al slecht omdat het vaak uitviel.
Het probleem zit niet in de ONT/het Modem en de netwerkbeheerder (Delta) moet de FTU doormeten. Ik heb al 6 (!) Guidion monteurs gehad die allemaal hetzelfde hebben teruggekoppeld aan Odido: Delta moet fysiek komen voor een lijnmeting. Delta is nog nooit geweest.
Ik kan hoog springen, ik kan laag springen. Het resultaat is dat er dus voor de zesde keer een Guidion monteur is geweest die heeft aangegeven dat Delta moet komen.
Dit probleem speelt grofweg:
Minuut 1: DATA aanwezig + PON aanwezig op ONT, het modem is verbonden met het internet (groen wereldbolletje)
Minuut 2: PON valt weg op ONT, Data valt weg op ONT. Het modem is daardoor helemaal niet meer verbonden met het internet (geen wereldbolletje).
Minuut 3: Zelfde als minuut 2.
Minuut 4: PON komt weer terug op ONT, Data komt een paar seconden later weer terug op ONT. Het modem heeft geen verbinding maar laat wel een rood wereldbolletje zien.
Minuut 5: Zelfde als minuut 1.
Ik word al 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd door Odido. Ik heb meer dan 30 keer (!) gebeld met de klantenservice van Odido, gechat via Messenger, gebeld met Delta Klantenservice, gebeld met Delta Netwerk, gebeld met Delta Glasvezel aanleg en gebeld met Guidion. Niks helpt. '’We zijn er druk mee bezig'’ en '’Delta is op de hoogte'’ is het enige dat Odido kan aangeven'’. Vervolgens krijg ik een e-mail dat '’de melding is opgelost'’. Ik kan er dan wéér achteraan gaan bellen dat het niet is opgelost waarna ze een nieuw ticket maken (dat later weer wordt '’opgelost'’).
Ondertussen mag ik wel vrolijk doorbetalen en is het nog maar de vraag of ik het geld terugkrijg van de afgelopen 3 maanden dat ik geen verbinding heb gehad. Odido belooft heel veel, maar als ik de vele topics hier lees vrees ik dat ik kan fluiten naar mijn geld en ik dus betaald heb voor lucht. Daarbij heeft het mij 6 vrije dagen gekost om de Guidion monteurs te ontvangen. Dat is meer dan een week vakantie, zonde!!!
Kortom, wie weet wat ik nog meer kan proberen? Ik weet zelf geen opties meer, behalve fysiek langsgaan bij de Odido winkel in de stad. Maar ik vrees dat de medewerkers daar net zo weinig mogen als degene aan de telefoon.
Mijn advies: NOOIT een abonnement afsluiten bij Odido. Je zit veel beter rechtstreeks bij de netwerkbeheerder, zoals Delta of KPN.
P.S. de medewerkers van Odido zijn allemaal zeer vriendelijk en proberen mij zo goed en kwaad als dat ze mogen in hun functie van Odido te helpen. Dus daar ligt het niet aan. Dat mag ook gezegd worden! Maar tja, op alleen vriendelijkheid heb ik geen internetverbinding…..