Skip to main content
Beantwoord

multisim apple watch series 9 activeren


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik probeer een multisim te activeren voor mijn Apple Watch 9 cellular. Echter in de Watch app krijg ik de melding dat Odido niet in aanmerking komt voor voorzieningen voor mijn Apple Watch.

Apple Watch en iPhone hebben beide de meest recente update. 
Hoe activeer ik de multisim voor mijn Apple Watch?

Groeten J.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@jerrycan dank je wel voor de informatie! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Ik vermoed dat het ligt aan een technisch issue vanuit onze kant. Excuses voor het ongemak! Ik heb daarom direct een ticket voor je doorgezet richting ons IT-team. Het referentienummer is: 76702956. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 14 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

11 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7919 reacties
  • 11 maart 2025

Goedenavond ​@jerrycan  Welk abonnement heb je? Een abonnement van #Odido of #Tele2?

Wil je alle privé velden in je profiel invullen. De moderators kunnen je dan sneller helpen

Zie mijn onderschrift. 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025
Cristien schreef:

Goedenavond ​@jerrycan  Welk abonnement heb je? Een abonnement van #Odido of #Tele2?

Wil je alle privé velden in je profiel invullen. De moderators kunnen je dan sneller helpen

Zie mijn onderschrift. 

 

Odido abonnement. Ik zal wat info toevoegen. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@jerrycan van harte welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je onze Multisim wilt activeren voor je mooie Apple Watch 9, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt en een screenshot hiervan delen? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Kun je eventueel proberen of het met een nieuwe Multisim lukt? Ik zie dat je aangeeft dat zowel je Watch als je iPhone de meest recente update hebben. Heel goed! Kan je voor mij dubbelchecken of de softwaregegevens overeenkomen met het onderstaande? 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?  Herstart je toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Echter, zie ik in je profiel dat alleen je geboortedatum en de de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ontbreken. Zou je die voor mij nog kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 😄


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 12 maart 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@jerrycan van harte welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je onze Multisim wilt activeren voor je mooie Apple Watch 9, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt en een screenshot hiervan delen? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Kun je eventueel proberen of het met een nieuwe Multisim lukt? Ik zie dat je aangeeft dat zowel je Watch als je iPhone de meest recente update hebben. Heel goed! Kan je voor mij dubbelchecken of de softwaregegevens overeenkomen met het onderstaande? 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?  Herstart je toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Echter, zie ik in je profiel dat alleen je geboortedatum en de de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ontbreken. Zou je die voor mij nog kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 😄

Hoi,

Eerst de vereisten afvinken:
Apple Watch is hoger dan versie 8.1
iOS is ook hoger dan 15.1
Beide hebben gewoon de laatste update gehad.
Als het gaat over de aanbieder instellingen staat er 62.

Nu het probleem:

Als ik de Watch App open op de iPhone en naar Netwerk ga krijg ik de volgende melding te zien:

Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Meer staat er niet en meer kan ik niet.
Geen meldingen van iets dat er bij gewerkt moet worden geen knoppen die ik kan gebruiken om verder te komen. Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart en de Apple Watch ook. Dit deed niks.

Inmiddels telefonisch contact gehad met Odido en die hadden twee maal een multi SIM aangemaakt.. Waarom geen idee, had er maar een nodig. Maar de sim die aangemaakt was betrof er eentje voor een Android of Samsung Watch en die heb ik niet.
Hier ben ik dus niet mee geholpen. Maar inmiddels betaal ik kennelijk al wel voor de multisim want deze is al actief.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3453 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Hoi ​@jerrycan dank je wel voor de informatie! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Ik vermoed dat het ligt aan een technisch issue vanuit onze kant. Excuses voor het ongemak! Ik heb daarom direct een ticket voor je doorgezet richting ons IT-team. Het referentienummer is: 76702956. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 14 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido I met the exactly the same problem with the Jerrycan, I have already updated everything to the newest version and my apple watch is support for sure, but here still gray, can you help me as well? thank you. 

My Iphone IOS version: 18.3.2

watchos: 11.3.1

Odido aanbieder: Odido NL 62.0

watch modelnummber A2724

also I have reset my networking for my iphone last night, but still show below: 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@riyouyou, welcome to our Community, I'm happy to help you with this! 

There is currently a technical issue with activating our Multisim on an Apple Watch. Of course my apologies for the inconvenience. Our technical specialists are aware of this and are doing everything they can to get it resolved as soon as possible. 

I would like to check with you to see if there are any particularities with your subscription, which may interfere with your Multisim. If there is nothing to see, I would also like to forward a ticket for you to our IT team, so they can investigate it for you and notify you when it is resolved. 

To do this, all I need is your date of birth and the last 4 digits of your bank account number for verification. Could you please fill those in your profile and give me a call when you have done so? Then I can get started right away! 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido my subscription is normal, 3 in 1 simcard abonnement for 2 years , but this is a new number which did not pass the first month yet, so I guess no invoice yet, but I just added the bank account and also the birth day, please check if it is OK now and please help transfer to your IT department. thank you so much. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@riyouyou thanks for filling out the correct profile information! I checked your subscription right away and I don't see any particulars or block address that could cause problems with our Multisim. 

I have therefore immediately forwarded a ticket for you to our IT team, so they can solve it for you. The reference number is: 76727355. The processing time is currently 14 days due to busy department. They may well pick it up in a few days, but please note that it may take up to 14 days before you receive any feedback. This will be by phone or email. 

I hope there will be a solution soon! If you have any other questions in the meantime, feel free to ask. I'm here for you! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido just let you know, it is good now, re-start iphone, close wifi, use 4G, it can configure, thank you so much again and have a nice day.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@riyouyou glad it worked out, I'm very happy about that! If there is anything else I can do for you from this side, feel free to let me know. For now, have a great day! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen