Skip to main content
Beantwoord

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?


Toon eerste reactie

124 reacties

hageneesje
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 21 januari 2014
----------

ShadowLea
  • Samsung Expert
  • 1029 reacties
  • 21 januari 2014
@hageneesje

"Hoeveel G is er nog nodig om eens een stabiel dekkend netwerk te krijgen, dan hebben we al die G's niet nodig...."

Je hebt zeker geen smartphone? Of gebruikt nooit Internet? Lachen, internetten op GPRS... Dan mag je 3 uur wachten op een "Time-Out error".

Het 3G net is wel degelijk verbetert. Zo heb je nu H+ op Utrecht Centraal waar je eerst HELEMAAL geen bereik had. Dus van je argument klopt niet veel.

Als T-Mobile nu geen 4G introduceert, zeurt over een halfjaar iedereen "Vodafone, KPN en Tele2 hebben wel al 4G! Jullie lopen achter, is dat nou service?!". 'Tis nooit goed of 't deugt niet, is het spreekwoord geloof ik.

  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 26 januari 2014
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn mobiel internet, ik heb een Sony sp. 1000mb internet.
Whatsapp en facebook werkt altijd wel. Maar het is niet mogelijk zonder wifi normaal een website te kunnen openen of mail te kunnen sturen. Bij mijn verbinding staat alleen een g in beeld. Wat houd dit nou in? Ik heb de instellingen opnieuw na gelopen die staan als het goed is allemaal goed.

Wie kan me hier mee helpen? Heb niet voor niets 1000mb internet genomen, de verkoper vertelde mij dat dat weer sneller is dan als je 500mb internet heb.

Groetjes Drea

Roytje87
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 januari 2014
@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel. 
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. 🙂

  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 26 januari 2014
Hai,

Ik kwam er gister achter toen ik in de stad was en parkeren voor de auto moest aan zetten en dus niet op de site kon komen.De netwerkmodus stond inderdaad niet goed, is nu ook veranderd maar geen verbertering, Nou kijk ik net bij instellingen>meer>Mobiele netwerken>mobile providers,
HIer staat alleen t-mobile 2g, beschikbaar en actief
kpn 2g niet beschikbaar
kpn 3g niet beschikbaar,
Vodafone 2g niet beschikbaar
Vodafone 3g niet beschkinaar.

Telefoon opnieuw opgestart en alles weer na gekeken. Net komt er t-mobile 3 g bij te staan beschikbaar. Maar als ik die aan vink geeft hij fout melding aan. gaat hij registreren op t-mobile nl en krijg ik een melding geen service, netwerk niet beschikbaar. Vervolgens krijg ik netwerk gevonden met beperkte service, wilt u een netwerkzoekactie starten, vervolgens krijg ik weer het zefde

groetjes

Roytje87;1135049 schreef:
@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel.
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. :)

Bram
  • Oud-medewerker T-Mobile
  • 29 reacties
  • 27 januari 2014
@Drea-88

In dat geval kun je het beste op de pagina die Roytje87 al doorgaf de dekkingskaart invullen. Ik neem aan dat je de sim al in een ander toestel hebt geprobeerd? Zo kun je een eventueel toestelprobleem uitsluiten.

  • Doet lekker mee
  • 1 reactie
  • 10 februari 2014
Aha, dat was het! Dacht al, opeens stond er H+

  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 14 februari 2014
In laagsoeren ligt tusse eerbeek en dieren is het bereik al jaren heel slecht geld voor alle providers
en ze zegge we zijn altijd bezig om het netwerk te verbeteren ZALLL???

Tom
  • Oud-medewerker
  • 313 reacties
  • 17 februari 2014
@jos56 op je woonlocatie zou het bereik voldoende moeten zijn. Zowel op 3G als 2G. Ervaar je ook een minder 2G bereik?

leroy98ecker
Super User
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 17 februari 2014
Sinds vandaag ook H+ in Gelderland-Midden! :D
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1931&stc=1&d=1392651634

Goed werk T-Mobile! :)

@Tom 

Even een vraagje. 
De mast is niet vervangen, hoe kan het dat er nu wel H+ beschikbaar is? 

Groet Leroy, 

ShadowLea
  • Samsung Expert
  • 1029 reacties
  • 17 februari 2014
Pfff, een gat in het midden van de veluwe (:p) heeft H+, en ik kan nog niet eens G ontvangen in m'n woonkamer in een van de betere wijken in Enschede. We hadden als eerste van Nederland Glasvezel, maar telefoonverbinding ho maar...

Ik zeur er al 6 jaar over...

Ik heb bij het raam als ik mazzel heb 1 streepje, en de rest van het huis "Geen Service". Moest laatst Ziggo bellen want de vaste lijn deed het niet... Heb een half uur in de stromende regen gestaan om bereik te hebben! Hoop dat 'k nooit 112 hoef te bellen..

  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 17 februari 2014
In laagsoeren heb je alleen gprs tom en het belle lukt meestal ook niet zo niet ga je toch een x na die plaats dan kunje het zelf ondervinden.

leroy98ecker
Super User
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 18 februari 2014
@ShadowLea

Hahaha, ik zag ook al dat mensen in Friesland H+ hebben. 
Wel erg irritant dat je geen service hebt.. 😞

  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 28 februari 2014
Bij mij staat er geen LTE tussen maar heb wel een 4G toestel

leroy98ecker
Super User
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 28 februari 2014
Hallo @BeInfected

Om wat voor toestel gaat het? 
Dan kunnen we je verder helpen. :)
Laat maar weten! :)

Groet Leroy,

  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 28 februari 2014
Hallo @leroy98ecker,

Het gaat om een s4 mini GT-I9195

Hallo @BelnFected, heb je de laatste software update al op je device?
Zou daar eventueel aan kunnen liggen.
Ben dat namelijk al vaker tegengekomen op het forum.

  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 1 maart 2014
Laatste versie is 4.2.2. Up to Date

  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 1 maart 2014
Gisteren van Maastricht naar Zaandam met de trein. Dacht ff leuke test. Wat duidelijk is dat er in Maastricht nog allemaal oude masten staan. Er wordt vooral geswitcht tussen 3G en H. Voor de rest nergens 4G gehad of H+. In Zaandam dus duidelijk wel nieuwe masten maar tot m'n stommer verbazing kwam ik in het centrum niet verder dan E.

T-Mobile waar is m'n 4G. Sta op het punt m'n contract te verlengen, maar zonder 4G wordt het waarschijnlijk wat anders en na al die jaren is dat best spijtig....

Tom
  • Oud-medewerker
  • 313 reacties
  • 5 maart 2014
@BeInfected ik heb je in dit topic gevraagd om je IMEI nummer te sturen via een privébericht, zou je dat nog even kunnen doen? Kun je aangeven waar je het toestel hebt aangeschaft?

@PeakP2 wat vreemd dat je geen gebruik kunt maken van 4G. Met die treinverbinding kom je toch ook langs Utrecht en Amsterdam? Heb je daar ook geen enkele keer 4G kunnen ervaren? Ik vermoed dat je dit probleem ervaart vanwege een verouderde simkaart, ik stuur je direct een nieuwe toe. Staat je netwerkmodus wel op LTE?

  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 5 maart 2014
@tom eigenlijk een rare vraag maar hoe stuur ik een prive bericht?

Tom
  • Oud-medewerker
  • 313 reacties
  • 5 maart 2014
Via deze link kun je mij een privébericht sturen. 🙂

  • Doet lekker mee
  • 5 reacties
  • 5 maart 2014
@Tom ik dacht al ik heb geen simkaart besteld, maar kreeg wel een bevestiging binnen. M'n simkaart is erg oud idd, tel staat gewoon op 4G. Ik laat het je meteen weten als ik de nieuwe geprobeerd heb. Bedankt voor het sturen van de sim. Als het werkt kan ik meteen m'n abo verlengen.

Tom
  • Oud-medewerker
  • 313 reacties
  • 7 maart 2014
@PeakP2 geen probleem, hou ons maar even op de hoogte!

Hcblids
  • is een King Poster
  • 102 reacties
  • 8 maart 2014
Na Hilversum krijg je 4G tot bij Schiphol, Ook wisseld H tussen de H+, van de vertraging heb ik geen last met de Samsung Galaxy S4, Nunspeet tot en met Amersfoort is het bereik erg slecht af en toe 3G H of H+, Tussen amersfoort en baarn is het bereik goed 3G naar H+, tussen baarn en hilversum valt het bereik helemaal weg

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen