Skip to main content

Regelmatig traag Wifi (5Ghz), reboot noodzakelijk

Toon eerste reactie

33 reacties

• Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 155 reacties
  • 17 maart 2025
gberg2Opeinde schreef:

Ja vaste channel instellen heeft weinig zin ook, waarbij de 2,4 dit schijnbaar ook negeerd wat je daar instelt kwam ik achter.

Bij mij werkt het wel, je moet blijkbaar goed opslaan en herstarten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 19 maart 2025

Hey ​@walter.v.l, zou je eens voor mij de 2,4 GHz band willen uitschakelen en een speedtest uitvoeren (bedraad en via wifi) als je merkt dat de snelheid in orde is en wanneer de snelheid niet in orde is? Kan je tijdens de speedtest controleren met welke band het modem verbonden is op dat moment bij Mobiele Informatie? Dit kun je controleren als je inlogt op het modem via http://192.168.1.1/ → Mobiele Informatie → LTE informatie. Dan kunnen we kijken of dit geen probleem is met de band van de mast.  

• Auteur
  • 155 reacties
  • 19 maart 2025

@Tommie van Odido Dat wil ik wel doen. Als je kijkt naar het screenshot in het eerste bericht van dit topic zie je dat bedraad alles werkt maar via 5Ghz wifi niet.

Om 2.4Ghz uit te zetten wordt waarschijnlijk de router herstart. En na een herstart zijn de snelheden weer OK…. Ik kan 2.4 niet langdurig uitschakelen vanwege sommige wifi apparaten die op 2.4 moeten werken.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 20 maart 2025

Als je dat kan testen zou dat top zijn ​@walter.v.l, dan heb ik wat meer informatie om mee te werken. We hebben het over een mobiel netwerk, dat is wat gevoeliger dan een glasvezel of DSL verbinding. Alle informatie die ik kan krijgen is mooi meegenomen. Het kan zijn dat er een onderzoek gedaan moet worden naar de mast als het niet aan het modem ligt.

• Auteur
  • 155 reacties
  • 20 maart 2025

Gezien het feit dat bedraad gewoon blijft werken ligt het waarschijnlijk niet aan het mobiele 5G netwerk.

Mensen die een externe wifi router aansluiten op hun klik en klaar router en de Wifi in K&K router uitzetten hebben er geen last van…

Dus het lijkt echt een wifi probleem in de K&K router….

Ik moet er nog bijzetten dat ik mijn wifi kanalen vastgezet heb: 2.4 op kanaal 6 en 5Ghz op kanaal 40. Dat heeft al geholpen: van enkele keren per week naar enkele keren per maand herstarten….

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 21 maart 2025

Kan je toch proberen om de 2,4 en 5 GHz band te scheiden ​@walter.v.l? Als je dan met de 5 GHz verbind en weer een slechte verbinding krijgt zou je dan de datum, tijdstip en het apparaat waar je het op merkt (liefst MAC-adres) willen noteren? Dan kan ik wat het wat preciezer onderzoeken. 

• Auteur
  • 155 reacties
  • 25 maart 2025

@Tommie van Odido Vandaag had ik het weer.

Router gereset rond 17.29

Hieronder de testen voor en na de reset. De testen werden op 2.4 en 5ghz uitgevoerd met mob Walter Neo, zie gegevens in het screenshot. Wanneer ik voor de reset een test uitvoerde ging mijn telefoon van 5Ghz naar 2.4Ghz, waarschijnlijk omdat het daar iets beter was. Maar beide dus erg slecht. De snelheids testen na reset waren op 2.4 en daarna op 5Ghz op dezelfde mobiel. Mijn mobiel bleef dus na de reset wel op 5Ghz verbonden.

Ook toegevoegd 2 screenshots van de mobiele verbinding, voor en na de reset (let op de tijd)

• Auteur
  • 155 reacties
  • 25 maart 2025

@Tommie van Odido Ik schrijf wel reset in mijn vorige bericht maar ik bedoel herstart!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen