Ik drink graag koffie en vooral met mensen die interessante verhalen hebben. Ik ben zelf meer een luisteraar, een observeerder en word graag meegenomen in andermans verhalen. Er zijn dus genoeg bekende en niet bekende personen met wie ik zou willen zitten, maar er is één persoon in het bijzonder die ik wel heel graag zou willen spreken. Als je mij een beetje kent (en mij volgt op social media) dan kun je het makkelijk raden. Het is niemand minder dan AL F-ING PACINO!
Ik was nog best jong toen ik Al Pacino voor het eerst voorbij zag komen op tv. Het was de film Scarface en hoewel ik in die tijd de film nogal gewelddadig vond, bleef zijn gezicht mij echt bij. Pacino’s ogen vertellen altijd een eigen verhaal en dat zie je terug in iedere film. Nu moet ik natuurlijk wel Tony Montana in Scarface quoten; ‘’Its the eyes, Chico, they never lie!’
In 2007 won Al Pacino de AFI Lifetime Achievement Award waarbij vele van zijn collega’s bij elkaar kwamen om hem te eren. Hij gaf daarna een speech die ik wel 100x heb gezien. Waarom? Omdat Pacino een verhalenverteller is. In zijn korte speech nam hij ons mee naar de straten van Manhattan in de jaren 60 (toevallig mijn favo decennia), vertelde hij over zijn ervaring tijdens The Godfather (mijn favo film allertijden) en liet hij ons zien hoe het is om een acteur te zijn.
Ik heb vele interviews en speeches bekeken en ik wil altijd meer horen, want Al heeft zoveel te vertellen. Ik wil alles horen over The Godfather, zijn samenwerking met Brando, zijn geweldige scene met Robert De Niro in Heat en natuurlijk wat voor poeder hij gebruikte in Scarface, want als dat alleen maar acteren is, well give the man another Oscar! Ik heb daarom zijn autobiografie gekocht om meer te lezen over zijn verhaal. Ik heb het boek nog niet uit, maar wat zou het mooi zijn als we die zouden kunnen bespreken onder het genot van een kop koffie. That would be an offer I could never refuse…
Welk bekend persoon levend of dood zou jij graag willen spreken en waarom? Let me know in the comments!