Skip to main content
Beantwoord

Negatieve BKR registratie verwijderen met spoed


Ik ben letterlijk aan het huilen terwijl ik dit schrijf. Ik heb al 12 dagen geen toegang tot mijn eigen krediet waarvan ik de bestedingsruimte heb afgelost met mijn loon.

nu is de toegang tot mijn krediet ontzegt door een negatieve bkr registratie van Odido. Er was iets mis met de verrekening van facturen , waardoor die registratie was blijven bestaan. Ondanks het feit dat ik geen achterstand meer had van 60 dagen.

dus ik heb vervolgens de volledige achterstand voldaan. Hierdoor was er geen achterstand meer en werden mij de volgende toezeggingen gedaan.

 

1e contact: de bkr registratie zou automatisch verwijderd worden zodra de betalingsachterstand uit het systeem zou gaan en de betaling dus daadwerkelijk was verwerkt. Binnen twee dagen zou dit aan het BKR worden doorgeven. 
 

2e contact na twee werkdagen: ik neem contact op omdat BKR mij heeft medegedeeld dat er geen enkel signaal door jullie aan hen is afgegeven dat mijn negatieve registratie in een normale registratie moest worden omgezet omdat er geen achterstand meer was. Ik moet via een formulier een verzoek belangenafweging doen. Hier komen zij binnen enkele werkdagen op terug en ik ontvang een terugkoppeling. Ik zie in het formulier, nadat ik dit verzoek heb gedaan, dat dit gaat om de registratie op zichzelf . Dat was niet mijn vraag want ik verzoek enkel om door te geven dat er geen achterstand is , waardoor de negatieve registratie verdwijnt.

3e contact dezelfde dag, er wordt mij medegedeeld dat de afdeling incasso of schuldhulp of iemand de verzoeken binnen 14 dagen behandeld. Nadat ik nogmaals doorgeef hoe kritiek mijn situatie is en aangeef dat ik 0 euro heb, mijn huur betalen en op werk moet komen en ik al dagen overleef en elke dag me afvraag hoe ik moet eten. Zeggen zij dat ze echt niks kunnen doen en er is al aangegeven dat mijn behandeling prioriteit moet krijgen. 
 

4e contact ik geef aan dat ik het echt niet meer zie zitten en dat het gaat om de negatieve registratie en niet op de registratie op zichzelf. Achterstanden die opgelost zijn die en toch niet 14 dagen later doorgegeven te worden? er is niets wat ik kan doen want verzoeken worden echt binnen 14 dagen pas behandeld en de registratie kan niet eerder doorgegeven worden of hersteld. Niet buiten het boekje. Het belang om de bureaucratische procedures te blijven volgen , ondanks mijn schrijdende situatie is blijkbaar belangrijk. 
 

odido, we zijn er voor jullie. Nog nooit hebben julie je van je beste kant laten zien. Odido thuis meer dan een half jaar onterecht geïncasseerd, kan gebeuren natuurlijk. Maar dat ik een week lang 10 x moet bellen om het te stoppen. Jeetje. Dan nu dit! 
 

ik zie hier potverdorie op het Forum dat er de volgende dag contact op wordt genomen en een registratie wordt verwijderd , zodra het publiekelijk hier wordt geplubiceerd? Ik ben werkelijk wanhopig want ik dien julie volgende factuur ook te betalen. Binnen 60 dagen want anders is er weer een reden voor een negatieve registratie. 
 

het enige dat ik vraag is of julie alsjeblieft aan het bkr kunnen doorgeven , dat er geen achterstand is. Ik zie het werkelijk niet meer zitten en wil graag aan mijn betaal verplichtingen voldoen die er naast jullie ook gewoon zijn. Ik wil ook geen achterstanden bij de huur. Werkelijk waar het is een simpele vraag, waar echt niet een hele procedure van 14 dagen aan hoeft vast te hangen als er geen achterstand is die geregistreerd dient te worden en een negatieve registratie veroorzaakt. 

 

alsjeblieft alsjeblieft , ik kan letterlijk niets zelf doen nu en heb echt jullie hulp hierbij zo snel mogelijk nodig.

 

groet,

Annemarie Beldman 

 


 

 

 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Annemarie, allereerst van harte welkom op de Community! Zachtjes uitgedrukt; niet fijn dat je in deze situatie zit. Je moet natuurlijk gewoon kunnen eten, reizen en de huur kunnen betalen. Dat komt helemaal goed, want ik help je hier direct met alle liefde bij. Ik snap dat mijn collega's van de klantenservice je niet sneller konden helpen. Wat ​@eric ook zegt, klopt namelijk. Incasso heeft inderdaad een verwerkingstijd van 14 dagen en eigenlijk heeft het voor iedereen spoed om een registratie te verwijderen. Gelukkig heb ik korte lijntjes met mijn collega's van Incasso, waardoor ik - vaak - cases met voorrang op kan laten pakken. Niet alleen omdat de Community openbaar is hoor, we helpen je uiteraard via alle kanalen zo snel mogelijk, mits het mogelijk is.

Ik wil je alvast bedanken voor het volledig invullen van je profiel. Hierdoor heb ik meteen mee kunnen kijken en ik heb je mail naar Incasso gevonden. Ik heb mijn collega direct een berichtje gestuurd om jouw mail met voorrang op te pakken. Op dit moment is hij afwezig, maar zodra hij terug is, kijkt hij er meteen naar. Hij is altijd erg snel! Zodra ik een reactie van hem heb, laat ik het je uiteraard weten. Als de registratie verwijderd mag worden, zal hij dit direct doen en je ontvangt ook altijd per e-mail een bevestiging met wat er is gedaan of wat er nog moet gebeuren.

Voor nu vraag ik je nog héél even geduld en ik kom zo snel mogelijk bij je terug met - hopelijk - goed nieuws! 😊

Bekijk origineel

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 3 februari 2025

Moderators kunnen echt geen registratie verwijderen.  Alle communicatie met het BKR verloopt via een interne afdeling die alleen via email bereikbaar is. Incasso@odido.nl. 

Er zijn regelmatig vragen over het verwijderen van BKR registraties, de incasso afdeling is niet heel groot, dus antwoord kan even duren. Formeel dient een achterstand,  ook na het Herstel 5 jaar als registratie zichtbaar te zijn bij het BKR. Odido kan wel een belangenafweging maken en coulance toepassen,  maar dat wordt door de incasso afdeling case by case bekeken.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Annemarie, allereerst van harte welkom op de Community! Zachtjes uitgedrukt; niet fijn dat je in deze situatie zit. Je moet natuurlijk gewoon kunnen eten, reizen en de huur kunnen betalen. Dat komt helemaal goed, want ik help je hier direct met alle liefde bij. Ik snap dat mijn collega's van de klantenservice je niet sneller konden helpen. Wat ​@eric ook zegt, klopt namelijk. Incasso heeft inderdaad een verwerkingstijd van 14 dagen en eigenlijk heeft het voor iedereen spoed om een registratie te verwijderen. Gelukkig heb ik korte lijntjes met mijn collega's van Incasso, waardoor ik - vaak - cases met voorrang op kan laten pakken. Niet alleen omdat de Community openbaar is hoor, we helpen je uiteraard via alle kanalen zo snel mogelijk, mits het mogelijk is.

Ik wil je alvast bedanken voor het volledig invullen van je profiel. Hierdoor heb ik meteen mee kunnen kijken en ik heb je mail naar Incasso gevonden. Ik heb mijn collega direct een berichtje gestuurd om jouw mail met voorrang op te pakken. Op dit moment is hij afwezig, maar zodra hij terug is, kijkt hij er meteen naar. Hij is altijd erg snel! Zodra ik een reactie van hem heb, laat ik het je uiteraard weten. Als de registratie verwijderd mag worden, zal hij dit direct doen en je ontvangt ook altijd per e-mail een bevestiging met wat er is gedaan of wat er nog moet gebeuren.

Voor nu vraag ik je nog héél even geduld en ik kom zo snel mogelijk bij je terug met - hopelijk - goed nieuws! 😊


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Kan jullie mij ook helpen ik kan geen nieuwe topic openen? 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@M.teker ,

Moderators kunnen echt geen registratie verwijderen. Alle communicatie met het BKR verloopt via een interne afdeling die alleen via email bereikbaar is. Incasso@odido.nl. stuur hier je vraag voor verwijderen heen.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Dat snap ik maar kunt uw er wat aan doen? Of het misschien door te geven aan de afdeling? 
 

Ik ben 30 jaar en woon nog steeds bij mijn ouders. Na een zoektocht van meer dan 10 jaar hebben mijn partner en ik eindelijk een betaalbare woning gevonden, omdat de huurprijzen voor ons simpelweg te hoog waren. Helaas is mijn hypotheek nu in gevaar door de huidige BKR-registratie. Dit is niet alleen verdrietig, maar ook een grote tegenslag voor ons gezamenlijk toekomstplan.

 

Mijn financiële situatie heeft eerder uitdagingen gekend door een periode van werkloosheid. Dit leidde tot problemen die ik nooit heb gewild, maar die helaas resulteerden in een codering A. Sindsdien heb ik alles op alles gezet om mijn situatie te verbeteren. Ik heb nu een goede baan met een stabiel inkomen en binnenkort ontvang ik een vast contract. Ik ben vastberaden mijn verantwoordelijkheden te dragen en mijn financiële stabiliteit te behouden.

 

Daarnaast wil ik aangeven dat ik afgelopen donderdag contact had met een van uw medewerkers, die mij uitstel gaf tot en met maandag. Tot mijn schrik is er desondanks toch een registratie in mijn dossier verschenen. Ik verzoek u met klem om deze registratie te heroverwegen en te verwijderen. Dit zou ons in staat stellen om volgende week onze hypotheek rond te krijgen en eindelijk een thuis te realiseren.

 

Uw begrip en medewerking in deze kwestie zouden voor ons een wereld van verschil maken. Mocht u verdere informatie nodig hebben, dan ben ik uiteraard bereid alles te verstrekken wat nodig is.

 

Bij voorbaat mijn oprechte dank voor uw tijd, hulp en empathie.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@M.teker 

Dit soort zaken zijn inderdaad vervelend voor mensen, maar het BKR is door de overheid in het leven geroepen om financiële dienstverleners maar ook consumenten te beschermen tegen teveel lenen en/of slecht betaalgedrag. 

Meestal gaat het niet express mis en daarom zijn er financiële dienstverleners,  zoals Odido die leningen verstrekt voor en mobiel toestel, die coulance kunnen toepassen. 

Juist omdat het zulke specifieke en privacy gevoelige informatie is heeft Odido een aantal medewerkers die deze cases kunnen behandelen in een speciaal team gezet. Om onduidelijkheid te voorkomen communiceerd dit team alleen via email. De telefonische klantenservice en moderators zullen alleen doorverwijzen naar incasso@odido.nl,  maar nooit zelf inhoudelijke uitspraken of aanpassingen doen.

Zo zal deze afdeling eerst bekijken of alle achterstanden en eventuele boetes zijn voldaan en daarna de coulance aanvraag in behandeling nemen.

Er zijn helaas veel mensen met dezelfde problematiek en hebben allemaal spoed omdat ze te laat hun BKR REGISTRATIE hebben opgevraagd. De doorlooptijd is inmiddels flink opgelopen, dus zorg dat alle info die incasso@odido.nl vraagt, of betalingen die nog gedaan moeten worden z.s.m. vanuit jullie kant worden gedaan. 

Een moderator zal een dezer dagen ook langskomen in dit topicnen misschien je vraag nog even bij incasso@odido.nl extra onder de aandacht brengen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@M.teker van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat jij en je partner een betaalbaar huis hebben gevonden, uit ervaring weet ik dat het echt moelijk is in deze tijd. Nu snap ik heel goed dat je de negatieve BKR-registratie verwijderd wilt hebben, zodat niets in de weg staat voor je financieringsaanvraag. Ik zie dat je gister een mail hebt gestuurd naar onze incasso afdeling. Je verzoek zal binnen 5 dagen in behandeling worden genomen. Momenteel heeft onze incassoafdeling het erg druk en ze behandelen alle verzoeken die op volgorde binnenkomen, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest. Ik verwacht dat je uiterlijk maandag een reactie zult ontvangen van mijn collega van de incasso afdeling. Het referentienummer is: 76941576, deze laat ik hier achter, zodat het makkelijk terug te vinden is. 

Mocht je na maandag nog niets hebben vernomen, zou je dan een reactie willen achterlaten in dit topic? Dan kunnen we navraag voor je doen! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi Parwin,

bedankt voor je reactie terug. Ik had op 20-03-2025 met een medewerker gesproken van Odido. Als ik tot en met maandag 24 maart 1032€ zou betalen werd ik niet geregistreerd bij de BKR afdeling jullie hebben nog de hele gesprek opgenomen ik heb haar nog 4-5 keer gevraagd over de BKR. Ik heb het bedrag betaald en een dag later stond ik geregistreerd bij de BKR. Ik ben net als ik ook al zei bezig met een huis en dit wordt dan negatief gezien ook als het hersteld staat word mijn hypotheek afgewezen. Alstublieft help mij met het verwijderen van deze situatie. Ik heb ook binnenkort een vast contract dus mijn financiële situatie is ook helemaal positief nu en als het huis ook lukt heb ik alles op een rijtje. Ik heb een broertje met een beperking en hij gebruikte mijn telefoon hij heeft heel veel spellen gekocht en een hoge bedrag gedaan terwijl ik geen contract had en financieel heel slecht was. Toen kon ik niet betalen. Dat is mijn schuld maar uw collega had het door moeten geven. Ik heb een brief ontvangen thuis als ik het bepaalde bedrag zou betalen dan stond ik niet geregistreerd op de BKR afdeling ik heb betaald toch staat het er. Ik snap er niks meer van. En het was niet duidelijk genoeg. Ik kan als bewijs het brief ook laten zien. En u kunt ook terug luisteren wat uw collega tegen mij had gezegd. Bedankt alvast en tot ziens! 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi ​@M.teker ,

De reden dat alleen via dat email adres incasso@odido.nl over deze zaken wordt gecommuniceerd is juist om onduidelijkheid te voorkomen.  Betalingen die te laat binnenkomen worden geautomatiseerd in een incassotraject behandeld.

Misschien heb je handmatig een betaling gedaan? Dan gaan er extra werkdagen overheen voordat e.e.a. op jouw account is geboekt.

Ook als er eenmaal een registratie staat blijft incasso@odido.nl het single point of contact. Inhoudelijk kan een moderator niets zien of doen. Wel kun je de incasso@odido.nl afdeling vragen om coulance en uitleggen waarom de hele registratie moet verdwijnen. Tip " vermeld in het subject van email het referentienummer wat de moderator gepost had.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 maart 2025

Nee ik heb via het linkje betaald. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 28 maart 2025
M.teker schreef:

Nee ik heb via het linkje betaald. 

Top, stuur dan een coulanceverzoek naar incasso@odido.nl met vermelding van het referentienummer.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen