Skip to main content
Beantwoord

HBO Max koppelen lukt niet

Hey Odido,

Gisterenavond stond er dat ik mijn hbo abonnement moest verlengen. 

Ik heb de stap gevolgd die eerder op dit forum is genoemd (hbo uit zetten en weer aanzetten als extra met 30 min wachten) maar loop ik nog steeds tegen hetzelfde probleem. Als ik via de app (ook via laptop) mij aacount probeer te koppelen krijg ik onderstaande melding:

Er is iets fout gegaan

Er was een probleem met verbinding maken met het account van je provider. Wacht een paar minuten en probeer het dan opnieuw.

Als het probleem aanhoudt, neem dan contact met ons op voor hulpWordt geopend in nieuw venster

Graag hoor ik dan ook hoe we dit kunnen oplossen.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@R.u.b.e.n. dank voor de screenshot! Het zou ook aan HBO Max kunnen liggen, je kunt altijd navraag bij hen doen. Wellicht speelt er wel iets (wat op dit moment bij ons niet bekend is). Als HBO Max aangeeft dat het zou moeten werken en vanuit hun kant alles goed staat, zou je dan voor mij het volgende willen doen: 

1. Gebruikte je toevallig eerder de app van de streamingdienst? Waarschijnlijk zit daar nog oude data in dat het koppelen verstoort.
Verwijder de app van de streamingdienst.

Daarna kan je de app opnieuw downloaden. 

2. Download de meest recente update van
- de Odido App en

- de app van de streamingdienst

3. Ik zie dat je het probeert via je telefoon. Zou je kunnen proberen te koppelen via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt? 

Stappen om te koppelen:
1. Kies in je account voor je eigen abonnement
Klik boven op Abonnement, en scroll naar beneden, daar staat bij de Extra een knop 'Beheer'. 

2. Klik op Beheer om op de HBO Max instellingen pagina te komen.
Directe link: www.odido.nl/my/abonnement/hbomax-instellingen

3. Klik op de knop om je account te koppelen
Een webpagina van HBO Max opent. Daar kun je inloggen met je bij HBO Max account.

4. Na het inloggen worden de accounts automatisch gekoppeld, en verloopt de facturatie voortaan via Odido.

Laat je weten of het hiermee lukt? Zo niet, dan zal ik direct een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat zij het verder kunnen onderzoeken! 

Bekijk origineel

4 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ruben, van harte welkom op de Community en gaaf dat je Extra's gebruikt. Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd. Mijn collega's van IT zijn nog hard op zoek naar de oorzaak en oplossing van dit probleem. Dus ik wil graag toch nog een keer zelf iets proberen om het op te lossen en mocht dat niet helpen, dan zet ik het door naar mijn technische collega's. Ik heb je bundel nogmaals uit en opnieuw aangezet. Wil je voor mij het volgende doen:

• Inloggen op Mijn Odido om vervolgens naar HBO Max instellingen te gaan
  • Klik hier op Account koppelen. Log vervolgens in op de HBO Max website en zoek je abonnement op
  • Je ontvangt een bevestigingscode per mail. Vul deze in
  • Controleer in je account om te zien of de betaling nog via Odido loopt

Ik hoor graag van je of het nu werkt. Zo niet, zet dan alleen nog je geboortedatum in je profiel. Dan zet ik het graag voor je door! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 maart 2025

Hey,

Zojuist geprobeerd en krijg nog steeds dezelfde melding. 

Gr.

Ruben

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@R.u.b.e.n. dank voor de screenshot! Het zou ook aan HBO Max kunnen liggen, je kunt altijd navraag bij hen doen. Wellicht speelt er wel iets (wat op dit moment bij ons niet bekend is). Als HBO Max aangeeft dat het zou moeten werken en vanuit hun kant alles goed staat, zou je dan voor mij het volgende willen doen: 

1. Gebruikte je toevallig eerder de app van de streamingdienst? Waarschijnlijk zit daar nog oude data in dat het koppelen verstoort.
Verwijder de app van de streamingdienst.

Daarna kan je de app opnieuw downloaden. 

2. Download de meest recente update van
- de Odido App en

- de app van de streamingdienst

3. Ik zie dat je het probeert via je telefoon. Zou je kunnen proberen te koppelen via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt? 

Stappen om te koppelen:
1. Kies in je account voor je eigen abonnement
Klik boven op Abonnement, en scroll naar beneden, daar staat bij de Extra een knop 'Beheer'. 

2. Klik op Beheer om op de HBO Max instellingen pagina te komen.
Directe link: www.odido.nl/my/abonnement/hbomax-instellingen

3. Klik op de knop om je account te koppelen
Een webpagina van HBO Max opent. Daar kun je inloggen met je bij HBO Max account.

4. Na het inloggen worden de accounts automatisch gekoppeld, en verloopt de facturatie voortaan via Odido.

Laat je weten of het hiermee lukt? Zo niet, dan zal ik direct een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat zij het verder kunnen onderzoeken! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 april 2025

Hey,

Alle bovenstaande stappen doorlopen. Krijg nog steeds dezelfde melding (gsm, laptop 1 en 2). Ook contact gehad met HBO die sturen mij weer terug naar Odido omdat het abonnement via jullie loopt.

Dus als je een ticket zou willen aanmaken graag.

Gr.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen