Een paar weken terug heb ik de Zyxel Wap6807 ontvangen om mijn wifi te verbeteren. Deze heeft een tijdje gewerkt, niet super maar het werkte. Na het aanpassen van de wifinaam is het alleen een ramp. Het lukte mij niet om de naam aan te passen in de repeater, daarom heb ik de repeater gereset en heb ik m volgens de officiële handleiding opnieuw proberen te installeren. Het probleem is alleen dat de wifiversterker nu met geen mogelijkheid meer aan de praat is te krijgen.
Het lukt om een verbinding te maken via WPS met het modem, het probleem is dat de versterker dan alleen niet de naam van het wifinetwerk overneemt en dat hij überhaupt niet werkt. Hij creëert opeens 5 netwerken, namelijk: Multi-AP-5HG-1, Multi-AP-5HG-2, Multi-AP-5HG-3, Multi-AP-5HG-4 en SP Red Test Only. Als ik hierop probeer in te loggen met het standaard wachtwoord dan lukt dit niet. Ook het verbinden met lan verandert die situatie niet, verbinding wordt gemaakt en lampje wordt oranje maar verder blijft het hetzelfde. In de handleiding staat dat je de repeater eerst met een pc moet verbinden, als ik dit alleen doe dan crasht de router en lijkt die zichzelf terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Als de versterker via Wifi of lan is verbonden kan ik wel inloggen op de repeater. Het wachtwoord en naam aanpassen heeft alleen geen zin, gegevens worden niet opgeslagen. Ook niet na het uitzetten van Easymesh in het modem.
Ook instellen via de methode met 4x op de WPS knop drukken om de lan bridge modus te activeren, werkt helaas niet bij mij. Ook heeft de helpdesk al een reset van het modem maar dit heeft ook geen effect gehad.
Ik heb volgens mij elke methode uit het forum uitgeprobeerd om de versterker ingesteld te krijgen maar het lukt mij niet. Ik heb een fritz repeater gekocht en deze werkt wel feilloos. Het lijkt erop dat er een testmodus is geactiveerd op mijn repeater. Ik zie ook veel foutmeldingen over bestanden die niet zijn gevonden in de log van de repeater.
Heeft iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen? Via de helpdesk kom ik niet verder omdat die het probleem niet begrijpen en zeggen dat de repeater niet meer dan 2 wifi netwerken kan uitzenden. Het lijkt er wel op dat ik een testversie heb gehad van de repeater.