Skip to main content

Langzame download internet

• is een King Poster
  • 36 reacties

Omdat mijn vorige topic (Langzaam internet, 

blijkbaar niet meer gevolgd wordt, dan maar een nieuwe topic gestart.

Ik heb nog steeds te langzaam internet. Gemeten direct met laptop direct op T56 met de goede kabels.

Ik meet download 500-700 en upload iets hoger 700-900. Minder dan mijn afgesproken abonnement van 1Gbs.

Inmiddels heb ik met advies van deze community de T56 weer aangesloten vóór het deco systeem, zodat er op alle momenten gemeten kan worden. In het vorige topic was de Technische Dienst gevraagd te meten, maar die konden of wilden dat kennelijk niet op een tijdstip afspreken, zodat dat natuurlijk mis liep.

Graag opnieuw jullie hulp.

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Hallo ​@Norb 

Kun je de instructies in Dit topic precies uitvoeren en de gevraagde screenshots hier delen?

Test ook eens met een andere laptop om te kijken of het misschien aan de huidige laptop ligt of niet.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20681 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo ​@Norb 

Kun je de instructies in Dit topic precies uitvoeren en de gevraagde screenshots hier delen?

Test ook eens met een andere laptop om te kijken of het misschien aan de huidige laptop ligt of niet.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 2 april 2025

Zoals ik hierboven heb aangegeven (in een eerder topic van mij: Langzaam internet) waren er al meerdere lijnmetingen gedaan en was er al doorgezet naar de Technische Dienst wegens Packet Loss.

Omdat ik het Zyxel modem T56 niet permanent aangesloten kon houden, bleek de Technische Dienst steeds het ticket te deleten.

Inmiddels heb ik met hulp op dit forum het modem wel aangesloten, met daarachter mijn normale huissysteem.

Als ik nu meet met mijn laptop als enige aangesloten op poort1 van de fris opnieuw opgestarte T56 en met de goede snoertjes door jullie opgestuurd, dan is de internet snelheid nog steeds flink lager dan zou moeten. Ik heb daar niet duidelijk last van, al zijn er soms wel haperingen op TV en met surfen.

Zie onderstaande screenshots op de vraag van Waqqas.

Hopelijk kan de Technische Dienst nu starten met het uitzoeken waar de lage snelheid aan ligt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1015 reacties
  • 3 april 2025

Ieks. Ik zie daar Bitdefender tussen staan. Als ik dat soort dingen zie krijg ik al de kriebels. Kun je het eens met een systeem zonder Bitdefender proberen. Of anders even kijken of je Bitdefender tijdelijk uit kunt schakelen (hoewel zelfs uitgeschakelde virusscanners behoorlijk veel kwaad kunnen doen).

Je kunt ook kijken of je de Bitdefender instellingen aan kunt passen zoals in onderstaande link. Maar ik haat haat haat virusscanners (om onderandere deze reden).

https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/3766/

PS. Ik gebruik de gewone standaard Windows Defender en heb daar nooit dit soort problemen mee.

PPS. Als ik dit zo even lees op internet is dit een redelijk bekend probleem bij Bitdefender.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen