Beantwoord
Lan poorten 3 en 4 op HG659 krijgen geen IP adres
Na een paar avonden gestoeid te hebben met het werkend krijgen van een extra Access Point, kwam ik er eindelijk achter waarom het niet werkte: apparaten die aan de lan poorten 3 en 4 van de HG659 hangen krijgen geen IP adres toegewezen (niet via DHCP, en statische IPs werken ook niet). De lampjes branden wel, de logs op de router zeggen dat er data heen en weer wordt gestuurd, maar ik kan niks pingen.
Dit is geen issue met de randapparatuur die er aan hangt: als ik die op poorten 1 en 2 aansluit dan werkt het wel naar behoren. Maar ja, die zitten al vol 😞.
Ik ben blijkbaar niet de enige: https://nl.hardware.info/forum/threads/lan-poorten-3-4-krijgen-geen-ip-adres-toegewezen-waardoor-er-wel-verbinding-is-maar-geen-internet.283147/ (alhoewel ik op dit forum zo snel niet een soortgelijk issue kon vinden).
Is mijn router stuk?
Dit is geen issue met de randapparatuur die er aan hangt: als ik die op poorten 1 en 2 aansluit dan werkt het wel naar behoren. Maar ja, die zitten al vol 😞.
Ik ben blijkbaar niet de enige: https://nl.hardware.info/forum/threads/lan-poorten-3-4-krijgen-geen-ip-adres-toegewezen-waardoor-er-wel-verbinding-is-maar-geen-internet.283147/ (alhoewel ik op dit forum zo snel niet een soortgelijk issue kon vinden).
Is mijn router stuk?
Beste antwoord door Marcel MCi
Beste MrNutty,
De poorten 3 en 4 zijn uitsluitend voor de interactieve tv kastjes. Deze poorten zijn dus niet te gebruiken voor internet.
Alleen poorten 1 en 2 zijn voor internet. Indien deze al in gebruik zijn kan je op ėėn van deze twee poorten er een switch tussen zetten.
Mvg. Marcel
Bekijk origineelDe poorten 3 en 4 zijn uitsluitend voor de interactieve tv kastjes. Deze poorten zijn dus niet te gebruiken voor internet.
Alleen poorten 1 en 2 zijn voor internet. Indien deze al in gebruik zijn kan je op ėėn van deze twee poorten er een switch tussen zetten.
Mvg. Marcel
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.