Skip to main content
Beantwoord

Kortstondig uitval van internet (bedraad)


Toon eerste reactie

38 reacties

  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 22 september 2024

@Waqqas dat was zeker een optie geweest. Is het niet dat we ook vast onbeperkt bellen hebben en gebruiken. Dat gaat dan niet werken. Als ze een T-75 modem opsturen waar andere firmware op draaid denk ik ook dat alle problemen verholpen zijn.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20391 reacties
  • 22 september 2024

@Erik35

Als er een nieuwe firmware beschikbaar is dan wordt je router vanzelf bijgewerkt.

Ik zie dat je best wat bekabelde apparaten hebt aangesloten op de Zyxel, gaat het beter als je alles eens voor even verwijderd?


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 23 september 2024

@Waqqas, dat heb ik geprobeerd. En ook geprobeerd eerst het modem helemaal up laten komen waarna een voor een de ethernetkabels erin gedaan dat ze een voor een ip adres krijgen. Ook dit maakt geen verschil. 

Ben echt te einde raad al zo veel geprobeerd en het vervangen van hardware geen een is de oplossing. Al vanaf januari loopt dit. Hopen dat @Tommie van Odido terug komt op mijn bericht. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 24 september 2024

Hey @Erik35, ik heb alle tijdstippen bekeken en er komt wel degelijk data binnen op de genoemde tijdstippen. Dus het internet valt niet weg maar wordt waarschijnlijk door iets verstoord waardoor je de onderbreking opmerkt. Op welke devices merk je de uitval precies?

Graag wil ik back to basic en wil ik je vragen om het modem terug te brengen naar de fabrieks instellingen door een reset. Laat je Deco's en switch achterwegen en vebind alleen wat je nodig hebt, je telefoon, tv en laptop bijvoorbeeld. Geen gekke smart devices als je die hebt. Dan kun je kijken welke apparaten wellicht voor de onderbreking zorgen.


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 2 oktober 2024

@Tommie van Odido de onderbreking is dan op alle apparaten te merken. Afgelopen dagen dat ook het TV beeld bevriest en even dus niet kan bufferen.

Ik heb alle apparaten die verbonden zitten aan het netwerk ervanaf gehaald. nogmaals getest met alleen de tv ontvanger bedraad en telefoon op wifi maar het probleem blijft. Dit lijkt echt niet in het intern netwerk te liggen maar zoals eerder al aangegeven aan de firmware van het modem of het glasvezelnetwerk switch in de POP bijvoorbeeld.

om dit uit te kunnen sluiten wil ik graag een T-75 modem bij je aanvragen waar een andere versie van firmware op draait als op het huidige T-56 modem. mocht dit ook niet de oplossing zijn dan kan het alleen nog maar in het glasvezelnetwerk zitten. na ruim 9 maanden wil ik hier nu wel graag wat dingen verder in gaan uitsluiten. het heeft al veel tijd en vooral geld gekost vanwege aanbevelingen van de Guidion monteur om mesh wifi punten te kopen en nieuwe switches wat ook het probleem niet heeft opgelost.


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 2 oktober 2024

@Tommie van Odido, Hierbij even een update van deze avond 2-10. Helemaal geen problemen gehad met het internet deze avond. Ook is het beeld van de tv niet stil blijven staan. Nu kunnen we dus met zekerheid zeggen dat het niet aan het intern netwerk ligt maar toch aan de glasvezel verbinding. Kun jij nagaan of er 2-10 werkzaamheden zijn uitgevoerd in de POP? Ik weet in welke POP wij aangesloten zitten, is daar hardware gewisseld?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 3 oktober 2024

Ik zie de afgelopen 2 dagen geen onderbrekingen, daarvoor is het modem gereboot @Erik35. Staan al die apparaten ook altijd aan die je hebt? Wellicht is 100 Mbit/s gewoon te weinig voor je apparatuur. 

Ik kan je geen T-75 opsturen, simpelweg omdat hij te duur is. Een T-54 kunnen we nog wel proberen maar als daar ook onderbrekingen ontstaan dan moet er toch iets in je eigen setup zitten of de snelheid verhoging om te kijken of het dan beter is.


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 3 oktober 2024

@Tommie van Odido, ik werk in de ICT. een collega van mij woont ook in Eindhoven en heeft ook een internet thuis abonnement bij Odido met 400mb met een t-56 modem en ervaart dezelfde problemen. Denk dat mijn aannamen dat het in de firmware zit helemaal niet verkeerd is. Ook op het form zijn meer klanten die dit probleem ervaren.

Heeft een t-54 een andere versie van de firmware dan de t-56?


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 3 oktober 2024

@Tommie van Odido als je mij een T-54 modem extra kunt sturen dat ik kan testen zowel met het T-54 als met het T-56 modem is dat prima. Mocht het T-54 modem op andere firmware draaien.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 4 oktober 2024

@Erik35 De Zyxe; T-54 draait inderdaad op een andere firmware. 

Als je wil kan ik jouw huidige modem omruilen voor dit model. Je kunt dit dat kort samen testen om te kijken wat beter werkt. Echter kan ik het modem niet als ‘extra’ sturen. Je zult je huidige modem dan uiteindelijk terug moeten sturen. Mocht je dan uiteindelijk toch dat model wel willen behouden, wordt deze opnieuw verstuurd vanuit het magazijn. 

Laat je mij weten of je dit wil? Dan ga ik de boel gelijk voor je in gang zetten! 


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 9 oktober 2024

@Teresa van Odido @Tommie van Odido  ik kan je denk ik goed nieuws brengen. wij zijn ook in het bezit van de nieuwe TV mediabox. hiervoor zit ik ook in de Betatest groep van de nieuwe firmware Mediabox. hievan is afgelopen donderdag een update uit voort gekomen. na deze update zijn de problemen omtrent het wegvallen van het internet ook opgelost. hieruit kan ik dus wel concluderen dat het probleem niet in de firmware van het T-56 modem zat maar in de tv mediabox die verbonden zit met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 9 oktober 2024

Bedankt voor de terugkoppeling @Erik35, oke dat is wel bijzonder inderdaad. Welke firmware staat nu op de Mediabox? Dan zullen we de oude firmware toch moeten gaan onderzoeken als dit voor problemen zorgt. 


  • is een King Poster
  • 119 reacties
  • 9 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Bedankt voor de terugkoppeling @Erik35, oke dat is wel bijzonder inderdaad. Welke firmware staat nu op de Mediabox? Dan zullen we de oude firmware toch moeten gaan onderzoeken als dit voor problemen zorgt. 

@Tommie van Odido je collega Hans-Juriën is hiervan ook op de hoogte. wellicht goed om hier nader naar te kijken wat betreft de firmware van de TV mediabox.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen