Skip to main content
Beantwoord

Kabel naar glasvezelkastje defect

  • 15 September 2024
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties


 

Hi,

Gezien ik Odido niet te pakken krijg via de chat/telefoon, probeer ik het via deze weg.

Bij ons werkt het internet niet meer. Het eerste Zyxel kastje waar de (volgens mij) het glasvezel als eerste naar toe komt, branden de lichtjes “Speed” en “Fiber” niet meer. Ik heb een vriend er naar laten kijken en hij gaf aan dat het kabeltje naar het eerste (glasvezel)kastje defect is. Hij zei dat er in de kabel een groene en blauwe kabeltje moet zijn, waarvan de blauwe is losgescheurd. Zie foto.

Kan ik hiervoor een monteur op pad krijgen? Of waar moet ik dit regelen?

Hoor het graag, thanks!

Beste antwoord door hassin

eric schreef:

Nee, je kan ook de klantenservice  bellen voor hey aanmaken van een ticket. De technische dienst stuurt waarschijnlijk eerst een Guidion monteur langs. Fiber netwerk monteurs worden daarna aangestuurd door de technische dienst als Guidion het niet kan oplossen.

Super, ik heb meteen gebeld. Als het goed is wordt er een monteur aangestuurd maar krijg ik dit nog te horen?

Daarnaast had de Odido-medewerker over een voucher die hij zou kunnen sturen als ik een Odido/Ben simkaart zou hebben om daarmee internet te hebben. Ik heb zelf een mobiele abonnement bij odido met onbeperkt data maar de Odido medewerker gaf alsnog het advies om een prepaid simkaart te halen? Iemand die snapt wat hiermee bedoeld werd? :)

Bekijk origineel

9 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 15 september 2024

Hallo @hassin,

Als je je profiel aanvult met je klant nummer en adres gegevens dan kan een moderator voor jou een monteur op pad sturen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 september 2024
Hidden.nld schreef:

Hallo @hassin,

Als je je profiel aanvult met je klant nummer en adres gegevens dan kan een moderator voor jou een monteur op pad sturen.


Dat zou super zijn. Maak me beetje zorgen namelijk i.v.m. thuiswerken.. Met de persoonlijke hotspot valt die vaak weg.

Als het goed is heb ik alles volledig al ingevuld!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 september 2024

Is er toevallig een moderator online vandaag? :) 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8093 reacties
  • 15 september 2024

Nee, je kan ook de klantenservice  bellen voor hey aanmaken van een ticket. De technische dienst stuurt waarschijnlijk eerst een Guidion monteur langs. Fiber netwerk monteurs worden daarna aangestuurd door de technische dienst als Guidion het niet kan oplossen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 15 september 2024
eric schreef:

Nee, je kan ook de klantenservice  bellen voor hey aanmaken van een ticket. De technische dienst stuurt waarschijnlijk eerst een Guidion monteur langs. Fiber netwerk monteurs worden daarna aangestuurd door de technische dienst als Guidion het niet kan oplossen.

Super, ik heb meteen gebeld. Als het goed is wordt er een monteur aangestuurd maar krijg ik dit nog te horen?

Daarnaast had de Odido-medewerker over een voucher die hij zou kunnen sturen als ik een Odido/Ben simkaart zou hebben om daarmee internet te hebben. Ik heb zelf een mobiele abonnement bij odido met onbeperkt data maar de Odido medewerker gaf alsnog het advies om een prepaid simkaart te halen? Iemand die snapt wat hiermee bedoeld werd? :)


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 15 september 2024

Hallo @hassin 

Klanten die zonder internet zitten krijgen een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet aangeboden, de voucher is te gebruiken met een simkaart van Odido of Ben en indien je geen abonnement hebt dan kan je ook een prepaid simkaart gebruiken.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 september 2024

Hoi hoi. Ik zou binnen 24 uur gebeld worden maar ik heb nog steeds niets vernomen. Kan er iemand mee kijken?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3692 reacties
  • 17 september 2024

@hassin Mijn excuses dat er nog geen contact is opgenomen. Ik kijk graag met je mee! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat mijn collega’s van de technische dienst nog druk bezig zijn met het onderzoek. Zodra er meer bekend is, zullen zij hierover contact opnemen. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat je het mij dan weten? Ik doe het graag! 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 september 2024
Teresa van Odido schreef:

@hassin Mijn excuses dat er nog geen contact is opgenomen. Ik kijk graag met je mee! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat mijn collega’s van de technische dienst nog druk bezig zijn met het onderzoek. Zodra er meer bekend is, zullen zij hierover contact opnemen. 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat je het mij dan weten? Ik doe het graag! 

 

Dank voor de snelle reactie. Kun jij een indicatie geven hoelang dit ongeveer kan duren? Er valt namelijk nu nog niet heel veel te onderzoeken aangezien het probleem al bekend is 😀


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen