Skip to main content
Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 27 June 2024
  • 13 reacties
  • 142 Bekeken

Sinds 2 maanden alles in 1 abbonement verlengd en een nieuw Zyxel modem ontvangen. Sindsdien valt Internet steeds weg en tv beeld hapert.. Extra vervelend nu met het EK.. Modem al diverse malen gereset maar helpt niet..

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel73 

Met reset bedoel je een fabrieksreset?

Heb je glasvezel of DSL? Valt het internet ook bekabeld weg of alleen via de WiFi?

Wat heb je verder allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Inderdaad wij hebben het modem al diverse malen gereset maar dit helpt niet.. Wij hebben DSL+ TV+ vaste telefoon aangesloten op de router.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel73, ik ben meteen je verbinding ingedoken. Ik zie dat de lijn erg onstabiel is. Ik zie namelijk dat er een bridge tap en degraded contact wordt geconstateerd. Dit houdt in dat het modem vaak op een aftakking van de verbinding is aangesloten. Het modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten, lost het op. Mocht dit al goed staan en zit er ergens anders een aftakking? Dan kan je dit in ieder geval makkelijk zelf oplossen. In dit topic geven we je meer uitleg hoe je de bridge tap kan verwijderen: Alles over 'bridge taps' | Odido community.

Loop voor de zekerheid ook de bekabeling goed langs voor de melding ‘degraded contact’. 

1. Zit het modem goed aangesloten op het ISRA-punt? De DSL-kabel loopt vanaf het ISRA-punt naar de DSL-poort.

2. Zit de kabel in de juiste poort op het modem?

Mocht het niet helemaal lukken met het verwijderen van de bridge tap, laat het dan gerust weten. Dan zorg ik dat er een monteur je kant op komt om je hiermee te helpen.

 

Daarnaast zie ik trouwens dat DSL op jouw adres in de toekomst wordt uitgefaseerd en dat Glasvezel beschikbaar is op je adres. Hierop zijn hogere snelheden beschikbaar en is dit een stuk stabieler ook dan DSL. Mocht je hier interesse in hebben, dan kan je een netwerkmigratie aanvragen in Mijn Odido. Of als je nog vragen hebt over Glasvezel, stel ze dan ook gerust hier. Ik help je graag! 😁

Hi @Michel73, ik ben meteen je verbinding ingedoken. Ik zie dat de lijn erg onstabiel is. Ik zie namelijk dat er een bridge tap en degraded contact wordt geconstateerd. Dit houdt in dat het modem vaak op een aftakking van de verbinding is aangesloten. Het modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten, lost het op. Mocht dit al goed staan en zit er ergens anders een aftakking? Dan kan je dit in ieder geval makkelijk zelf oplossen. In dit topic geven we je meer uitleg hoe je de bridge tap kan verwijderen: Alles over 'bridge taps' | Odido community.

Loop voor de zekerheid ook de bekabeling goed langs voor de melding ‘degraded contact’. 

1. Zit het modem goed aangesloten op het ISRA-punt? De DSL-kabel loopt vanaf het ISRA-punt naar de DSL-poort.

2. Zit de kabel in de juiste poort op het modem?

Mocht het niet helemaal lukken met het verwijderen van de bridge tap, laat het dan gerust weten. Dan zorg ik dat er een monteur je kant op komt om je hiermee te helpen.

 

Daarnaast zie ik trouwens dat DSL op jouw adres in de toekomst wordt uitgefaseerd en dat Glasvezel beschikbaar is op je adres. Hierop zijn hogere snelheden beschikbaar en is dit een stuk stabieler ook dan DSL. Mocht je hier interesse in hebben, dan kan je een netwerkmigratie aanvragen in Mijn Odido. Of als je nog vragen hebt over Glasvezel, stel ze dan ook gerust hier. Ik help je graag! 😁

Bedankt voor je reactie. Ik heb eea geprobeerd maar nog geen resultaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind omdat ik de kabels precies zo heb aangesloten als dat het op onze vorige modem zat. Waarom hebben wij dan nu een probleem en in de vorige situatie niet? Ik heb ook niet om het nieuwe modem gevraagd... Als je een monteur langs wil sturen graag. Ik hoop dat hij het op kan lossen.

Naast de verbinding problemen met nieuw modem moet ik zeggen dat ik jarenlang klant ben van 't mobile nu odido. Altijd zeer tevreden geweest. Nu zeer slecht gevoel na verlenging abb was de optie opnemen in een keer weg.. gebeld met klantenservice werd er gezegd dat wij dat nooit gehad hebben.... hebben het maar zo gelaten.. al met al van zeer tevreden klant naar ontevreden..

Heb je glasvezel punt in huis?

Heb je glasvezel punt in huis?

Ja klopt sinds een aantal maanden.

Heb je glasvezel punt in huis?

Ja klopt sinds een aantal maanden.

dan zou ik zsm die migratie van koper naar glas aanvragen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel73, ik heb een monteur voor je aangevraagd. Je ontvangt binnen 20 minuten bericht om een afspraak in te plannen! 

Ik geef je ook graag meer informatie over het opnemen. Ik vermoed dat mijn collega aan de telefoon dit niet goed heeft uitgelegd. Je had voorheen een Entone Amulet TV Box, deze heeft een ingebouwde harddisk recorder. Dit was de enige TV Box die dit had. De nieuwe Mediabox die je momenteel hebt, bevat geen harddisk recorder, waarmee je dus ook niet kan opnemen. De Mediabox is in vergelijking met de Amulet goedkoper per maand, omdat hier geen opname functie bij zit. Mocht je dit wel willen, dan kan je kiezen voor ‘Cloud Opnemen’ voor € 5 per maand. Deze kan je apart bestellen bij de tv-dienst in Mijn Odido. Na het activeren, kan je hier al binnen 2 uur gebruik van maken. Mocht je hier nog interesse in hebben!

Top dat je ook al een tijdje een glasvezelaansluitpunt hebt. Ik zou ook zeker aanraden om een netwerkmigratie te doen. 

Inmiddels een aantal weken verder en nog steeds niks veranderd! Beschikbaarheid doorgegeven mbt monteur maar nog niks gehoord of gezien! Ben er echt wel een beetje klaar mee! Los het op en geef mijn geld terug voor de periode dat wij een traag en instabiele internetverbinding hebben!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Michel73, heb je wel op “bevestig beschikbaarheid” gedrukt? Kan je checken of dit goed is gegaan via de afspraken link?

Daarnaast heb je nog geen antwoord gegeven op wat Demi hierboven vroeg, zou je daar nog antwoord op kunnen geven?

Welke vragen moet ik nog beantwoorden dan? Er zou een monteur komen toch?  Mijn vrouw heeft telefonisch contact gehad. Met de organisatie die jullie hiervoor hebben ingeschakeld. Waarbij zij een hoop dagen heeft doorgegeven dat wij een eventuele afspraak konden naken. Zij zouden contact opnemen. Om een van die dagen langs te komen. Dit is niet gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je de afsprakenlink doorgestuurd via privéberichten @Michel73, daar kun je de data aanklikken. 

Reageer