Beantwoord
Internet valt steeds uit, back office T-mobile zegt aftakking ISRA punt
Hoi Allemaal,
Woon nu ruim een jaar op dit adres, alles heeft vanaf oktober vorig jaar tot en met begin december allemaal prima gewerkt zonder problemen, totdat de ellende begon. Internet en tv viel telkens uit, lage download snelheid waardoor Netflix eeuwig aan het laden was en online gamen niet te doen was.
Tevens kon de tv het niet aan waardoor je telkens naar haperende tv zit te kijken, of gewoon helemaal uitvalt.
Contact opgenomen met de klantenservice en die stuurden een monteur. Alles leek in orde maar voor de zekerheid toch het modem vervangen, alles aangesloten en volgens haar werkte het weer naar behoren.
Nog geen uur later viel alles gewoon net zo vrolijk weer uit, dus later weer met de klantenservice gebeld. Die gingen een melding maken voor de technische dienst, waarna ik een of twee dagen later een melding kreeg dat alles verholpen was en nu naar behoren moest werken. Helaas was dit dus nog steeds niet het geval en bleven de problemen zich voor doen. Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend internet en tv.
Dus nog maar eens gebeld, klantenservice medewerker Joyce gaf aan dat ze het hele dossier ging verzamelen en een ticket aan ging maken bij de back office omdat ze verwachtte dat het probleem in de ISRA aansluiting zat van KPN. Zou hier over gebeld worden gister en nog niet gebeurd dus zojuist zelf maar even contact opgenomen.
Toen werd mij verteld dat er een aftakking of splitsing waar werd genomen in mijn ISRA verbinding. Dit zou het probleem veroorzaken. Ik moet nu contact opnemen met de pandeigenaar van mijn huurwoning (in mijn geval de woningbouw), zodat zij een elektricien aan kunnen sturen om het op te lossen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe herken ik in mijn meterkast dat er een splitsing of aftakking is van mijn ISRA aansluiting, en hoe ga ik dit aankaarten bij de woningbouw?
En is het mogelijk dat het pas na een jaar problemen veroorzaakt of kan iets anders toch nog problemen veroorzaken?
Ik vind het erg storend dat ik nu zelf allerlei stappen moet gaan ondernemen voor iets wat altijd gewoon naar behoren gewerkt heeft. Mijn vertrouwen in T-Mobile heeft een behoorlijke deuk opgelopen.
Hoor graag of iemand raad heeft, of technisch advies hoe ik dit kan herkennen.
Groet Jurgen
Woon nu ruim een jaar op dit adres, alles heeft vanaf oktober vorig jaar tot en met begin december allemaal prima gewerkt zonder problemen, totdat de ellende begon. Internet en tv viel telkens uit, lage download snelheid waardoor Netflix eeuwig aan het laden was en online gamen niet te doen was.
Tevens kon de tv het niet aan waardoor je telkens naar haperende tv zit te kijken, of gewoon helemaal uitvalt.
Contact opgenomen met de klantenservice en die stuurden een monteur. Alles leek in orde maar voor de zekerheid toch het modem vervangen, alles aangesloten en volgens haar werkte het weer naar behoren.
Nog geen uur later viel alles gewoon net zo vrolijk weer uit, dus later weer met de klantenservice gebeld. Die gingen een melding maken voor de technische dienst, waarna ik een of twee dagen later een melding kreeg dat alles verholpen was en nu naar behoren moest werken. Helaas was dit dus nog steeds niet het geval en bleven de problemen zich voor doen. Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend internet en tv.
Dus nog maar eens gebeld, klantenservice medewerker Joyce gaf aan dat ze het hele dossier ging verzamelen en een ticket aan ging maken bij de back office omdat ze verwachtte dat het probleem in de ISRA aansluiting zat van KPN. Zou hier over gebeld worden gister en nog niet gebeurd dus zojuist zelf maar even contact opgenomen.
Toen werd mij verteld dat er een aftakking of splitsing waar werd genomen in mijn ISRA verbinding. Dit zou het probleem veroorzaken. Ik moet nu contact opnemen met de pandeigenaar van mijn huurwoning (in mijn geval de woningbouw), zodat zij een elektricien aan kunnen sturen om het op te lossen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe herken ik in mijn meterkast dat er een splitsing of aftakking is van mijn ISRA aansluiting, en hoe ga ik dit aankaarten bij de woningbouw?
En is het mogelijk dat het pas na een jaar problemen veroorzaakt of kan iets anders toch nog problemen veroorzaken?
Ik vind het erg storend dat ik nu zelf allerlei stappen moet gaan ondernemen voor iets wat altijd gewoon naar behoren gewerkt heeft. Mijn vertrouwen in T-Mobile heeft een behoorlijke deuk opgelopen.
Hoor graag of iemand raad heeft, of technisch advies hoe ik dit kan herkennen.
Groet Jurgen
Beste antwoord door Hidden.nld
Hallo Jurgen,
Helaas kan het voor komen dat een verbinding niet goed werkt.
In geval van DSL word er gebruik gemaakt van het netwerk van KPN.
Dit betekend dat KPN de active operator is (die gene die het signaal op de kabel zet)
KPN is verantwoordelijk voor het netwerk tot aan het IS/RA bij de klant.
T-Mobile is verantwoordelijk voor het leveren van een goed werkende internet verbinding.
De eindgebruiker is verantwoordelijk voor ALLE bekabeling binnen de woning.
Het is mogelijk dat er een aftakking gemaakt is bij het IS/RA bijvoorbeeld voor een telefoon aansluiting op de eerste verdieping. of er is bij het IS/RA nog een splitter aanwezig die voorheen werd gebruikt voor ADSL en POTS/ISDN. het verwijderen van de splitter of het doorknippen van de bekabeling naar de eerste verdieping bij het isra is voldoende.
Het is voor ons op het forum lastig in te schatten maar misschien kan je een foto maken van het ISRA punt. deze bevind zich meestal in de meterkast. meestal voorzien van de tekst PTT of KPN
Bekijk origineelHelaas kan het voor komen dat een verbinding niet goed werkt.
In geval van DSL word er gebruik gemaakt van het netwerk van KPN.
Dit betekend dat KPN de active operator is (die gene die het signaal op de kabel zet)
KPN is verantwoordelijk voor het netwerk tot aan het IS/RA bij de klant.
T-Mobile is verantwoordelijk voor het leveren van een goed werkende internet verbinding.
De eindgebruiker is verantwoordelijk voor ALLE bekabeling binnen de woning.
Het is mogelijk dat er een aftakking gemaakt is bij het IS/RA bijvoorbeeld voor een telefoon aansluiting op de eerste verdieping. of er is bij het IS/RA nog een splitter aanwezig die voorheen werd gebruikt voor ADSL en POTS/ISDN. het verwijderen van de splitter of het doorknippen van de bekabeling naar de eerste verdieping bij het isra is voldoende.
Het is voor ons op het forum lastig in te schatten maar misschien kan je een foto maken van het ISRA punt. deze bevind zich meestal in de meterkast. meestal voorzien van de tekst PTT of KPN
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.