Skip to main content
Beantwoord

4 Maanden storing door kabelbreuk; Volgens klantenservice bent u niet bereid dit op te lossen??

• is een Top Poster
  • 18 reacties

Ik ben al lange tijd klant van u, en heb tot het 2024 altijd naar tevredenheid gebruik kunnen maken van uw service. Echter zit ik nu in een situatie die ik u graag voor wil leggen, en welke te ingewikkeld lijkt te zijn voor uw servicedesk.

In November (4 maanden geleden) is er een kabelbreuk geconstateerd. ODF heeft mij gevraagd om als ik gebeld werd te kijken of ik een specifieke OPENBARE parkeerplek op de OPENBARE weg zou willen vrij houden. Ik heb dat gedaan ze belden rond 4 uur smiddags (er was geen ruimte), en de ODF monteur kwam de ochtend heirop met een naar mijn idee zeer onvriendelijke verwijtende(geen idee waarom) toon met het bericht dat hij zijn werkzaamheden dus niet kon verrichten.

Nu krijg ik zojuist zo'n anderhalve maand na het voorval van uw klantenservice te horen dat ze nooit meer langs zijn geweest en schijnbaar niet bereid zijn de storing op te lossen. U begrijpt dat ik met dit alles ZEER ontevreden ben, en ik zou u vragen actie te ondernemen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Job.W, dit spijt mij en is het gevoel wat ik je wil geven. Ik heb het gelijk bekeken en zie hier dat Artemis dit moet oplossen. Het probleem ligt onder een parkeerplaats, die inderdaad vrijgehouden moet worden om erbij te kunnen. Ik zie hier een melding van Artemis dat het niet gelukt is en zij niks kunnen zonder het openhouden van de plaats. Ze geven aan dit drie keer geprobeerd te hebben. Ik wil hen graag aangeven dat ze dit opnieuw moeten proberen. Is het voor jou mogelijk jouw auto hierop te parkeren, zodat je deze weg kan rijden op het moment dat Artemis komt? Ik geef sowieso aan dat zij opnieuw contact met jou moeten opnemen!

Bekijk origineel

30 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2644 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Hi ​@Job.W, dit spijt mij en is het gevoel wat ik je wil geven. Ik heb het gelijk bekeken en zie hier dat Artemis dit moet oplossen. Het probleem ligt onder een parkeerplaats, die inderdaad vrijgehouden moet worden om erbij te kunnen. Ik zie hier een melding van Artemis dat het niet gelukt is en zij niks kunnen zonder het openhouden van de plaats. Ze geven aan dit drie keer geprobeerd te hebben. Ik wil hen graag aangeven dat ze dit opnieuw moeten proberen. Is het voor jou mogelijk jouw auto hierop te parkeren, zodat je deze weg kan rijden op het moment dat Artemis komt? Ik geef sowieso aan dat zij opnieuw contact met jou moeten opnemen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 6 februari 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido

Ik heb hiervoor geen auto meer ter beschikking.  ik heb overigens ook hellemaal geen zicht op die parkeerplek die ligt een heel stuk verder in de straat. Kunnen jullie niet richting jullie leverancier aangeven wat vaker langs te rijden danwel bij de gemeente een vergunning voor afzetten aan te vragen (dit laatste was overigens volgens een van uw klantenservice medewerkers reeds een maand geleden aangevraagd). 

Ik zou in elk geval graag van jullie horen of jullie bereid zijn om de verantwoordelijkheid te pakken, en conform onze overeenkomst de dienst weer te gaan leveren. 

Mvg,
Job

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Job.W, ik begrijp je. Dit is niet jouw verantwoordelijkheid, al is het lastig dat Artemis precies op deze plek moet zijn. Ik ga hier achteraan, je hoort zo snel mogelijk van mij!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 6 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Job.W, ik begrijp je. Dit is niet jouw verantwoordelijkheid, al is het lastig dat Artemis precies op deze plek moet zijn. Ik ga hier achteraan, je hoort zo snel mogelijk van mij!

Je slaat de spijker op zijn kop. Mvg, Job

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Job.W, het is opnieuw uitgezet. Ik zal deze persoonlijk in de gaten houden, al reken ik erop dat de beheerder snel opnieuw contact met jou opneemt!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Job.W, ben ik weer! Ik wil je bij deze laten weten dat het opnieuw uitstaat bij de beheerder. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op of hebben dat mogelijk al gedaan. Dank voor je geduld en hou mij op de hoogte, ik ben benieuwd hoe dit verloopt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 7 februari 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido , Dank voor het uitzetten. Ik heb nog een vraag. Er is mij klik en klaar gegeven als alternatief voor de hotspots. Nu is mij meerdere malen verzekerd dat ik hiervoor niet zou hoeven betalen, en de laatste keer dat ik belde zou het worden teruggeboekt omdat het toch was afgeschreven. Nu een paar dagen later zie ik dat het nog steeds niet is teruggeboekt. Zou jij hier eens naar kunnen kijken? Ik zie anders eigenlijk geen andere mogelijkheid dan het te storneren. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@Job.W, geen zorgen! Ik heb het direct nagekeken en er is een vergoeding hiervoor aangemaakt. Op deze manier kan het verrekend worden met het openstaand bedrag. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 10 februari 2025

@Ishana van Odido  & ​@Cheyenne van Odido  ik krijg zojuist bericht van ODF dat ze nog steeds geen juist ticket hebben ontvangen van guidion en ik heb ook nog steeds geen veryoeding voor klik en klaar ontvangen. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Job.W, ik zie hier dat wij een nieuw ticket naar Guidion hebben kunnen sturen na contact met de beheerder. Wil jij deze afspraak inplannen? Dan kan de monteur aan de slag en een patch herstel doen. Hou ons hier op de hoogte Job!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 11 februari 2025

Hi ​Cheyenne, Guidion is al meerdere malen geweest en de kabelbreuk is buiten het huis. Is deze inmiddels al opgelost dan? Mvg, Job

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 12 februari 2025

@Job.W Je hebt inderdaad gelijk, goed dat je dit nogmaals aankaart. Aangezien Cheyenne aangeeft dat dit in overleg met de netwerkbeheerder is bepaald, ga ik er vanuit dat Guidion nogmaals moet langskomen. 

Uiteraard beantwoord ik jouw vraag graag! Om er helemaal zeker van te zijn dat het goed zit, heb ik nogmaals gevraagd of alles geregeld is met de parkeerplek. 

Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je direct weten! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 februari 2025

Zojuist is de monteur van Guidion langsgeweest. Zoals verwacht kon hij niks doen hier enkel een nieuw ticket aanmaken voor odf wat hij ook op afstand had kunnen doen. Vinden jullie dit zelf ook niet een beetje treurig worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 februari 2025

Overigens heb ik ook mijn geld nogsteeds niet terug voor de klik en klaar. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 24 februari 2025

Update: 

Geld klikenklaar:
Geld van klik en klaar zou deze maand worden verrekend. Dit is niet gebeurd ik heb voor het weekend gewoon het normale bedrag mogen aftikken. 

ODF/instalateur. 
Ik ben gebeld door een partner van ODF. Een erg merkwaardig gesprek hij leek mij te bellen om te klagen over ODF? Hij gaf mij aan dat het te duur is om de monteur af en toe te laten checken of ze konden graven, en dat er dus een graafverzoek bij de gemeente moest worden ingedient. Hij vroeg zich af wie ik vondt dat er voor zou moeten betalen? Op mijn antwoord dat ik hier als klant bij Odido vrij weinig over weet danwel mee te maken heb gaf hij aan dat hij dat wist. Volgens hem was duidelijk dat ODF zou moeten betalen voor het verzoek.  Verder vroeg of vertelde hij niks dus ik snap eigenlijk niet waarom hij mij gebeld heeft.  Ik zou het op prijs stellen als jullie incl. onderaanemers gewoon aan de slag gaan, en niet mijn tijd verdoen met dit soort telefoontjes.

Ik verwacht wel: updates over de status, en wanneer ik kan verwachten dat jullie weer normaal kunnen leveren. Mijn geld terug voor de betalingen van KlikenKlaar.

Ik wens geen: Mensen die mij bellen om over jullie interne procudures te klagen, en ik wens ook geen telefoontjes meer om mij te vertellen dat er iemand op die parkeerplek staat. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 24 februari 2025
Job.W schreef:

Update: 

Geld klikenklaar:
Geld van klik en klaar zou deze maand worden verrekend. Dit is niet gebeurd ik heb voor het weekend gewoon het normale bedrag mogen aftikken. 

ODF/instalateur. 
Ik ben gebeld door een partner van ODF. Een erg merkwaardig gesprek hij leek mij te bellen om te klagen over ODF? Hij gaf mij aan dat het te duur is om de monteur af en toe te laten checken of ze konden graven, en dat er dus een graafverzoek bij de gemeente moest worden ingedient. Hij vroeg zich af wie ik vondt dat er voor zou moeten betalen? Op mijn antwoord dat ik hier als klant bij Odido vrij weinig over weet danwel mee te maken heb gaf hij aan dat hij dat wist. Volgens hem was duidelijk dat ODF zou moeten betalen voor het verzoek.  Verder vroeg of vertelde hij niks dus ik snap eigenlijk niet waarom hij mij gebeld heeft.  Ik zou het op prijs stellen als jullie incl. onderaanemers gewoon aan de slag gaan, en niet mijn tijd verdoen met dit soort telefoontjes.

Ik verwacht wel: updates over de status, en wanneer ik kan verwachten dat jullie weer normaal kunnen leveren. Mijn geld terug voor de betalingen van KlikenKlaar.

Ik wens geen: Mensen die mij bellen om over jullie interne procudures te klagen, en ik wens ook geen telefoontjes meer om mij te vertellen dat er iemand op die parkeerplek staat. 

Overigens zijn we inmiddels alweer 18 dagen verder, en voor zover ik weet nog geen stap vooruit.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 25 februari 2025

@Job.W Fijn om te lezen dat er contact is opgenomen. Ik snap echter heel goed dat dit niet het telefoontje is geweest waar je op zat te wachten. Mijn excuses hiervoor. 

Ik heb gelijk opnieuw mijn collega’s van Fiber benadert om dit door te geven. Zij zullen hierover informeren bij de netwerkbeheerder. Zodra ik meer hoor, deel ik dit ook weer met jou. 

Betreft de kosten van Klik&Klaar. Hier heb ik gelijk een terugstorting voor aangevraagd, dit houdt in dat het bedrag zo snel mogelijk handmatig wordt teruggestort. Op z’n langst kan dit 14 dagen in beslag nemen. 

Wil je het mij laten weten als de aannemer nogmaals contact opneemt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 februari 2025

Beste Teresa,

Dank voor het terugstorten ik heb deze gisteravond inderdaad ontvangen. Bij ODF en aannemer is de boodschap echter duidelijk nog niet binnengekomen ik krijg namelijk het volgende binnen. 

Ik krijg zojuist mail van ODF: 

“Ik heb te horen gekregen dat het erg lastig gaat worden voor de aannemer om de parkeerplek vrij te houden. Ze kwamen nog wel met het idee dat u wellicht een briefje op de auto kan laten. Als er dan een afspraak wordt gemaakt met u kunnen ze auto verplaatsen. Colin van Team Open Dutch Fiber” 

Echt bizar 

Mvg,

Job

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 28 februari 2025

@Job.W Je bent mij net voor, dankjewel voor je terugkoppeling! Super fijn dat het bedrag in ieder geval is teruggestort. Geef je mij een seintje als er nogmaals wordt afgeschreven? Zoals ik in mijn privébericht heb aangegeven, heb je een lopend Klik&Klaar abonnement. Uiteraard vergoeden wij alle kosten tot jouw vaste verbinding weer hersteld is. 

Betreft het bericht dat je hebt ontvangen van ODF, hier schrik ik van. Ik ben het inderdaad met je eens dat dit bizar is. Ook, omdat dit niet rijmt met de terugkoppeling die wij zelf van ODF hebben ontvangen. Namelijk, dat de verantwoordelijkheid voor het vrijhouden van de parkeerplaats niet bij jou ligt en zij de aannemer hierop zouden aanspreken. Ik vind het bijna onbenullig om weer te zeggen, maar mijn oprechte excuses voor dit beloopt. 

Ik ga hier uiteraard meteen weer achteraan. Ik hou je op de hoogte!  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 5 maart 2025

Update: zojuist weer gebeld door odido 2e lijn met het verzoek of ik die parkeerplaats niet kan vrij houden. Lekker efficient en klantvriendelijk

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 6 maart 2025

Dankjewel voor de update! ​@Job.W 

Dit is niet de bedoeling, ik heb gelijk mijn collega gevraagd om je hierover nogmaals te contacteren. Als het goed is wordt je ook per e-mail geïnformeerd door de netwerkbeheerder over de situatie. Laat je het mij weten als ik nog iets kan doen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 6 maart 2025

Hi ​@Teresa van Odido ,  Met alle respect we zijn inmiddels al een maand verder sinds de start van dit topic, en er is concreet nog steeds niks gebeurd om dit probleem op te lossen. Ik zit niet te wachten op telefoontjes die tijd kunnen jullie beter besteden met ODF/Monteurs achter de broek aanzitten en controleren daar zit immers de oplossing. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 9 maart 2025

Hoi ​@Job.W, ik begrijp je reactie volkomen! Weet dat we ons uiterste best doen om dit voor jou te realiseren. Als het goed is, heb je per e-mail ook informatie ontvangen van de netwerkbeheerder. Klopt dit? Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 11 maart 2025

“Ik heb deze case zojuist intern nogmaals behandeld en wij zoeken naar een mogelijkheid om dit in orde te brengen. Wij gaan een toezichthouders langs sturen om een briefje op de auto neer te leggen en vragen om deze vrij te maken op het moment dat wij langs komen voor de reparatie van het glasvelnetwerk. U zal hierover op de hoogte worden gehouden.” ODF   

Ik heb bovenstaande 5 maart ontvangen van ODF. Daarna niks meer van gehoord. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 11 maart 2025

Ik zie ook dat vrijdag is afgeschreven voor klik en klaar. Ik heb deze zojuist gestorneerd. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen