Goedemiddag,
Bij het verlengen van mijn abonnement werd deze afgewezen en na veel bellen blijkt dat dat is omdat ik volgens Odido onder bewind zou staan.
Door 1e lijn collega's van Odido is hier overigens steeds heel netjes op gereageerd aan de telefoon maar geen van hen wist goed hoe hier mee om te gaan alsof het nooit zou voorkomen. Nu zie ik hier op de community dat het bizar veel voorkomt en dat daar nog veel langer niet op wordt gereageerd dan dat ik uberhaupt bereid ben om te wachten op een fout van Odido.
Inmiddels heb ik hiervoor gebeld, mails verstuurd, contactformulier ingediend, bij de rechtspraak een verklaring “niet opgenomen” van het “curatele en bewindsregister” gedownload en aangeleverd, een account aangemaakt bij het BKR om zeker te zijn dat daar niks bijzonders staat.
Odido medewerkers kunnen bewindvoering zelf opzoeken online omdat het openbaar is.
Net als een aantal andere klanten met dezelfde klacht ben ik sinds BEN (eind jaren negentig) al klant van Odido maar als dit zo wordt afgehandeld zoals ik het zie bij veel van de andere voorbeeld kon dat wel eens heel snel veranderen.
De afhandeling van een dergelijk probleem mag nooit zo veel tijd kosten en zeker niet zonder enige reactie over ontvangst van de klacht! Zeker niet als er zoveel exact gelijke situaties zich voordoen.
Er wordt bovendien door veel mensen, geheel terecht, gevraagd naar de oorzaak van deze fout en dat wordt steeds vermeden. Het gaat hier niet om iets simpels als een typefoutje in een straatnaam maar een registratie als persoon met diepe schulden dat via de rechtbank moet worden opgelost. Dit doet veel met een klant die dat onterecht te horen krijgt van Odido.
Voor alle andere klanten van Odido zou ik verwachten dat Odido vandaag nog start met met controleren van alle “onder bewindvoering” registraties t.o.v. de registers van de rechtspraak. Je mag toch toch aannemen dat klanten dit niet allemaal ieder voor zich moeten gaan ondervinden?
Ik verwacht van Odido een hele snelle afhandeling van de situatie en iets beters dan “oeps, foutje! probeer het nog eens?”.
Groet,
Jan Damme