Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie identiteitsfraude help

Ik ben ten einde raad, we hebben een negatieve bkr registratie als gevolg van identiteitsfraude. Omdat we een hypotheekaanvraag doen moet dit met spoed rechtgezet worden. Ondanks een mail en meerdere telefoontjes kom ik er bij Odido niet door. Contact tussen servicemedewerker en de interne Odido bkr afdeling blijkt niet mogelijk. Wat te doen? Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door BKR fraude

Dank voor t meeleven. Via Facebook Odido wordt ik nu goed geholpen.

Bekijk origineel

10 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 2 april 2025

Beste ​@BKR fraude Contact met de juiste afdeling is incasso@Odido.nl 

Stuur alles mee ook de politie aangifte en BKR dossiernummer enz.

Vul ook hier alles in je profiel in zodat de moderator kan zien wie je bent enz. (Zie mijn onderschrift)

Ik hoop dat het helpt, hou er wel rekening mee dat ze erg druk zijn normaal kost het 5 a 14 werkdagen voordat ze kunnen helpen.

Succes!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 2 april 2025

Inderdaad, de incasso afdeling gaat o.a. over de BKR registraties. Maar eerst zal jouw fraude zaak onderzocht moeten worden. Pas als de uitgestuurde factu(ren) zijn gecrediteerd kan de BKR registratie gesloten worden. ​@BKR fraude hoe is de status van de toekenning van coulance/erkenning van jouw fraudezaak door Odido? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 april 2025

Ik heb incasso vorige week al een mail gestuurd maar hoor daar niets van.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 2 april 2025

Hoi ​@BKR fraude 

Het klopt dat de doorlooptijd inmiddels is opgelopen tot 1-2 weken. Maar Incasso zal geen BKR kunnen verwijderen als er geen creditfacturen t.b.v. de fraudezaak zijn gemaakt. In hoeverre is daar met de klantenservice over de fraudezaak gesproken en heb je daar al creditfacturen voor gezien?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 2 april 2025

Klantenservice heeft het doorgezet naar Fraude.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7927 reacties
  • 2 april 2025
BKR fraude schreef:

Klantenservice heeft het doorgezet naar Fraude.

Wat een nare situatie, helaas moet je echt wachten tot ze alles hebben uitgezocht. Misschien kan een moderator zien wat de status is. Ze reageren op binnenkomst berichten.
Hopelijk kan iemand je helpen🍀 Groetjes!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8755 reacties
  • 2 april 2025

Hoi ​@BKR fraude 

Ja, dan heeft het nog geen zin met “incasso” te mailen. De onbetaalde facturen houden het verwijderen van een BKR registratie tegen.  Ik kan enkel nog de tip aandragen als je echt bloedspoed haast hebt; betaal alle onbetaalde rekeningen, als de afdeling fraude inderdaad kan vaststellen dat er fraude gepleegd is wordt e.e.a. weer vergoed. Dan hoef je dus niet op dat proces te wachten en kun je nadat alles is betaald aan incasso@odido.nl een coulance verzoek voorleggen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2025

Dank voor t meeleven. Via Facebook Odido wordt ik nu goed geholpen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, van harte welkom op de Community! Fijn om te lezen dat je via Facebook goed wordt geholpen. Mijn team is actief op Facebook, dus je zit daar absoluut goed en ik weet zeker dat ze dit netjes voor je zullen afronden met behulp van de juiste afdelingen Fraude en Incasso. Zet voor de zekerheid je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kan ik altijd meekijken en helpen waar nodig. Mocht het al opgelost zijn, laat je het ons dan ook weten? We horen het graag van je! đŸ˜Š

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

Hoi Mariano, fijn dat u reageert. Op dit moment stagneert het. Ondanks dat wij het krediet niet zijn aangegaan in 2020 en ons ook niet herkennen in de adresgegevens telnr etc hebben wij het bedrag toch betaald en doen nu aangifte van identiteitsfraude. Van jullie incasso hoor ik niet hoe te handelen bij id fraude en of zij een onderzoek instellen. Het enige dat ze gedaan hebben is een factuur sturen. Omdat wij zo snel mogelijk van de bkrregistratie af moeten hebben we deze maar betaald. Ook weet ik nu niet of de bkr registratie weggehaald gaat worden. Het casenummer is 76966387. Allemaal heel sneu omdat de hypotheek hierdoor gevaar loopt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen