Skip to main content
Beantwoord

Als je de klantenservice niet kunt bellen omdat je niet kunt bellen

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik kan niet meer bellen (maar ontvang wel sms bijv.maar kan niet bellen of gebeld worden) met mijn mobile nummer. Chatbot geeft geen oplossing behalve dat ik met klantenservice bellen. Maar dat lukt dus niet omdat daar juist het probleem zit (het probleem is: er zou op mijn nummer een al een ander gesprek aan de gang zijn, maar dat is niet zo).

Dus wat nu?

Beste antwoord door Ontwar

Cristien schreef:
Ontwar schreef:

nou, op dit nummer kunnen ze nu alleen de basishulp geven. Morgen om 08:00 ben ik de eerste. Nog nog een telefoon regelen waarmee ik kan bellen. 

Wat jammer! Hopelijk lossen ze het snel op.

Wil je ondertussen even je simkaart testen in een andere GSM? (Als dat mogelijk is) 

Ik ben benieuwd of je simkaart stuk is of je telefoon kuren heeft.

Je kan eventueel morgen ook langs een shop gaan als de simkaart stuk is werkt dat het snelst 

https://www.odido.nl/winkels

waar het mis was weet niemand, maar met een sim wissel is het nu opgelost. Zeer vriendelijk geholpen. Ook hier overigens ​@Cristien 

Bekijk origineel

18 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

de hoop dat het hier dan snel wordt opgepikt is dan misschien ook een beetje misplaatst. Straks maar even iemands telefoon lenen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

en dan is de helpdesk om 18:00 gesloten. Wat een ballentent is dit eigenlijk. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 4 maart 2025

Goedenavond ​@Ontwar Met mopperen wordt je ook niet sneller geholpen.

Je kan tot 20:00 bellen. Of wachten tot dat je hier wordt geholpen als je aan de beurt bent. Vul vast je community profiel compleet in. (Zie mijn handtekening.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

ga ik dat proberen. Ik kreeg het nummer 0800-7112 door via de Chatbot. Die gaat strikt om 18:00 dicht, ongeacht of je in de wacht staat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

nou, op dit nummer kunnen ze nu alleen de basishulp geven. Morgen om 08:00 ben ik de eerste. Nog nog een telefoon regelen waarmee ik kan bellen. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 4 maart 2025
Ontwar schreef:

Wil je ondertussen even je simkaart testen in een andere GSM? (Als dat mogelijk is) 

Je kan eventueel morgen ook langs een shop gaan als de simkaart stuk is werkt dat het snelst 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

De melding is letterlijk: “Deze oproep is op dit moment niet toegestaan. Met jouw mobiele nummer is er op een ander apparaat al een oproep actief. Nadat die oproep is beëindigd kun je een nieuwe oproep starten.”

Ik heb alles al geprobeerd en alle mogelijke apparaten uitgezet of gereset. Zo ook mijn iPhone. Andere sim (ander nummer) is geen probleem.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 4 maart 2025

@Ontwar  maak je gebruik van een duo sim?  Soms in je auto?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

ik heb een e-sim in mijn apple watch. Die heb ik ook uitgezet (en de sim zelfs geblokkeerd). Het lijkt alsof het netwerk ergens een gesprek niet goed heeft afgesloten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025
Cristien schreef:
Ontwar schreef:

waar het mis was weet niemand, maar met een sim wissel is het nu opgelost. Zeer vriendelijk geholpen. Ook hier overigens ​@Cristien 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 5 maart 2025

@Ontwar Uiteindelijk dacht ik al dat het de simkaart was.

Ben echt blij voor je! Als er weer iets is kan je hier altijd om hulp vragen of zelfs hulp geven.

Prettige dag vandaag!

• 0 reacties
  • 10 maart 2025

Is deze thread actief? Ik kan niet bellen na overstap dekking is goed. Het is heel raar dat jullie AI niet kan doorschakelen naar human en dan een telefoon nummer geeft als alternatief terwijl ik aangeef dat ik NIET kan bellen. Heel irritant ook geen enkel andere support lijn( X WhatsApp etc) Wil graag weten of dit zichzelf oplost. Nummer is 3 uur geleden over gegaan heb sim in uit gehaald 30 x herstart geen success ook niet in Android telefoon. Mijn Vodafone is afgesloten dus ben nu onbereikbaar. Wat gaat Odido doen? 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 10 maart 2025

Hallo ​@MarcusRaptus  Is je simkaart al geactiveerd?

• 0 reacties
  • 10 maart 2025

Hoe weet ik dat heb vanochtend gebeld met Odido mijn nummer is overgenomen van Vodafone dat heeft wel gewerkt maar abo werkt niet 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 10 maart 2025

@MarcusRaptus Simkaart activeren ⬅️

Hoogstwaarschijnlijk moet je simkaart nog geactiveerd worden. 
 Je kan ook langs één Odido shop gaan!

• 0 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi kan niemand doe activeren op afstand ? Ik heb geen tijd om langs een shop te gaan? Dank 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 10 maart 2025

@MarcusRaptus Je moet je legitimeren hier kan dat niet door de strenge regels en de vele diefstal van tegenwoordig en de strenge privé wetgeving 

Er zijn2 opties om je nieuwe simkaart te activeren: Via Mijn Odido met controle via iDIN-verificatie (inloggen op bank-account) of inderdaad naar een van onze shops bij jou in de buurt. 
Sorry er is verder geen mogelijkheid 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@MarcusRaptus wel zo fijn als je nieuwe simkaart zo snel mogelijk geactiveerd wordt! Zoals ​@Cristien aangeeft, kunnen we je nieuwe simkaart niet vanaf afstand activeren, sorry! Wel kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Wat alvast goed is om te weten: als je Nummerbehoud is gestart, kan het tot 24 uur voordat deze werkt. Nadat je nummer is overgezet, ontvang je altijd een sms ter bevestiging. Je toestel daarna opnieuw opstarten, helpt ook vaak. Als je de bovenstaande gegevens in je profiel kunt zetten, kijk ik met je mee of alles goed is gegaan en welke simkaart momenteel gekoppeld staat aan je abonnement. 

Of ben je in de tussentijd langs één van onze winkels geweest en hebben ze je daar geholpen? In dat geval, werkt alles inmiddels naar behoren?

Ik hoor het graag van je! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen