Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T56 traag internet op 2.4Ghz (onder de 5Mbps)

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Vandaag lijk ik een rare storing te hebben op de 2.4Ghz band waarbij mijn internet niet boven de 5Mbps komt. De 5Ghz band lijkt het verder goed te doen. Ik heb deze Zyxel T56 router al jaren, vandaag is het opeens "kapot".

Dit heb ik geprobeerd om het op te lossen:

1. Router opnieuw opgestart → dit werkte niet
  2. Router en glasvezelkastje opnieuw opgestart → dit werkte niet
  3. 2.4Ghz band uitzetten in de WiFi instellingen (dit deed ik om te kijken of de 5Ghz band ook kapot is) → dit werkte wel.

Voor nu hoop ik dat de meeste apparaten in mijn huis de 5Ghz band wel aan kunnen, maar ik wil uiteindelijk wel dat beiden het weer doen.

Hebben meer mensen hier last van?

Beste antwoord door rvk01

Het kan iets simpels zijn als een buurman (over overbuurman) die een nieuw sterk wifi apparaat neergezet heeft. Als je een Android toestel hebt dan kun je met een Wifi Analyzer controleren welke wifi zenders er allemaal op 2.4 en 5Ghz aanwezig zijn en welke misschien die van jou weg zou kunnen drukken.

Bekijk origineel

2 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 990 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Het kan iets simpels zijn als een buurman (over overbuurman) die een nieuw sterk wifi apparaat neergezet heeft. Als je een Android toestel hebt dan kun je met een Wifi Analyzer controleren welke wifi zenders er allemaal op 2.4 en 5Ghz aanwezig zijn en welke misschien die van jou weg zou kunnen drukken.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025
rvk01 schreef:

Bedankt voor de suggestie! Ik zal dat komende week waarschijnlijk even uitzoeken inderdaad.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen