Skip to main content

wifi valt uit en actie helpdesk haalt niets uit

Toon eerste reactie

30 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 25 maart 2025

Dag Tommie van Odido 🙂.

Fijn dat er echte actie wordt ondernomen. Stuur dat Wifi punt maar op. Alles proberen want wifi fluctueert erg veel. Tv kijken op telefoon via de app gaat moeizaam met haperingen en switcht dan over naar 4/5G. 

Inderdaad was ik er nog een vergeten en dat is de omvormer van mijn zonnepanelen. Die zit aan de andere kant van de muur van de meterkast in de garage. Dus op 30 cm van de modem. Het merk is  Steca, een Duits fabrikant en geen Chinees.🤭

Samenvattend dus de 1. Video deurbel (Eufy) op een halve meter (de Home base in de kamer op utp), 2. de zonnepanelen omvormer, 3. de printer (Brother) op 10 m, en nog twee telefoons. Alles begane grond.

Daarnaast een TP- link 5- poort desktop switch middels utp kabel. 

Heb ook gegoogled op die Hon Hai...? en kwam iets tegen van dat dat ding in Brothers printers zou zitten.

Groet, 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 25 maart 2025

Net even gekeken maar die omvormer is op een utp kabel aangesloten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 26 maart 2025

Hi ​@Wil48, dat kan goed dat het de printer is, kan je deze eens uitschakelen voor een paar dagen om te kijken of het internet dan ineens verbeterd is? Ik heb je ook een wifipunt opgestuurd! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 26 maart 2025

Zal ik doen, maar die brother printer heb ik al dik tien jaar. Een DCP-J552DW. Maar dat ding staat toch altijd uit behalve bij een printopdracht. Dan pas komt hij on line. En ik print misschien tien keer pj.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 28 maart 2025

Met de stekker uit de printer totaal geen verbetering. Het lijkt eerder slechter dan beter te gaan. Sites willen vaak niet (snel) laden en kan middels de tv app niet storingsvrij tv kijken opet telefoon. Schakelt continue tussen wifi en bundel (Ben). Wat ook opvalt is dat tel continue schakelt tussen 4 en 5G. 

Tevens afgelopen winter in Spanje gaf mijn tel altijd 4G aan terwijl mijn partner een 5G verbinding had. Beiden een abo bij Ben en een Google Pixel resp 6a en 7a

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen