Skip to main content

Probleem met internetverbinding bij gebruik van Zyxel WX5600-T0 wifi extenders

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Klik & Klaar-abonnement van Odido en gebruik het Zyxel NR5307 hoofdmodem in combinatie met Zyxel WX5600-T0 wifi extenders. De extenders zijn draadloos geïnstalleerd via de Klik & Klaar-app en lijken correct te werken (alle drie de lampjes branden groen).

Echter, ik loop tegen een probleem aan met de internetverbinding. Wanneer mijn telefoon of laptop verbonden is met een extender (bijvoorbeeld boven met een prima snelheid 150Mb/sec) en ik vervolgens naar beneden loop, waarbij het apparaat overschakelt naar een andere extender of het hoofdmodem, heb ik geen internet meer. Het toestel blijft wel verbonden met de wifi, maar zonder internettoegang. Dit probleem blijft meestal langer dan 15 minuten aanhouden voordat de verbinding vanzelf weer werkt.

Ik heb geprobeerd:

• Een vast guest wifi-netwerk aan te maken op alleen 5GHz → geen effect
  • De extenders en het modem meerdere keren te resetten en opnieuw te installeren → geen oplossing

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Uitgelichte reactie

21 maart 2025

Hey ​@olafd88, welkom op onze Community!

Je moet natuurlijk overal in je woning kunnen genieten van een stabiele verbinding. Nu zijn er wat problemen met de B7 firmware in combinatie met het wifipunt. Zou je voor mij eens willen controleren of jij de B7 firmware op het modem hebt zitten? Of is dit al B9? Als het B7 is dan is het logisch dat je problemen kunt hebben maar met de B9 zou dit niet het geval kunnen zijn. Je kunt de firmware controleren in de Klik&klaar app of via de WebGUI als je naar http://192.168.1.1/ gaat en inlogt met de gegevens op het modem. Ik zie graag welke firmware op het modem staat, dat geeft mij wat meer duidelijkheid over de situatie. Alvast bedankt! 

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13511 reacties
  • 21 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hey ​@olafd88, welkom op onze Community!

Je moet natuurlijk overal in je woning kunnen genieten van een stabiele verbinding. Nu zijn er wat problemen met de B7 firmware in combinatie met het wifipunt. Zou je voor mij eens willen controleren of jij de B7 firmware op het modem hebt zitten? Of is dit al B9? Als het B7 is dan is het logisch dat je problemen kunt hebben maar met de B9 zou dit niet het geval kunnen zijn. Je kunt de firmware controleren in de Klik&klaar app of via de WebGUI als je naar http://192.168.1.1/ gaat en inlogt met de gegevens op het modem. Ik zie graag welke firmware op het modem staat, dat geeft mij wat meer duidelijkheid over de situatie. Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

@Tommie van Odido Ik heb al V1.00NR53_b9D0806

Gr, Olaf

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

@Tommie van Odido  kan het zijn omdat niet alle wifi punten dezelfde firmware versie hebben? Zie dat 1 op b11 zit en de andere op b13…?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

@Tommie van Odido helaas, na uittesten is dit ook niet het probleem. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13511 reacties
  • 24 maart 2025

Zou je ze eens bekabeld willen aansluiten ​@olafd88? Werken de wifipunten dan wel normaal? Ik kan de firmware wel laten upgraden op de B11, echter zou dit niet heel veel moeten uitmaken. Wel ben ik benieuwd of de bekabelde verbinding wel goed is zoals het hoort en dat het puur draadloos is. Zou je dit voor mij willen testen? Alvast bedankt! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen