Skip to main content

Geen verbinding met solar edge wave

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds ik Odido glasvezel heb, communiceert mijn solar edge app niet met de omvormer. Volgens omvormer ben ik verbonden! Is verbonden met wifi. Zodra ik de app opstart krijg ik de melding Installatie communiceert niet. Ik heb een Zyxel T56 van Odido. Solar Edge Wave.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Mvg. Theo

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Hallo ​@derbyan 

Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren, maak daarna weer verbinding met de omvormer.

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo ​@derbyan 

Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren, maak daarna weer verbinding met de omvormer.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 31 maart 2025

Gedaan zoals je vroeg, maar blijf dezelfde melding krijgen

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1014 reacties
  • 31 maart 2025
derbyan schreef:

Volgens omvormer ben ik verbonden! Is verbonden met wifi. 

Je bedoeld dat de omvormer verbonden is met wifi? Kun je in de pagina van de omvormer (als die een web pagina geeft) zien welk ip adres die heeft gekregen. En welke dns en gateway daaraan toegekend is?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 31 maart 2025

​@derbyan 

Misschien de beveiliging eens verlagen om te kijken of dat helpt?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

WiFi 6 kan je ook nog uitschakelen door bij draadloos, andere, bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd kiezen en toepassen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1014 reacties
  • 31 maart 2025
Waqqas schreef:

​Misschien de beveiliging eens verlagen om te kijken of dat helpt?

Als de omvormer wel verbonden is met WiFi... maakt de WPA setting dan nog uit? Die staat dan toch goed? Anders zou je volgens mij geen verbinding krijgen (mag ik in ieder geval hopen)

• Auteur
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Misschien de beveiliging eens verlagen om te kijken of dat helpt?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

WiFi 6 kan je ook nog uitschakelen door bij draadloos, andere, bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd kiezen en toepassen.

Bovenstaande gedaan maar helaasđŸ˜„

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1014 reacties
  • 2 april 2025

Ik had ook nog aangegeven wat je kon controleren (gateway en dns aan omvormer toegekend), in de webpagina van de omvormer of in de app.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen