Skip to main content
Beantwoord

Firmware update Klik en Klaar modem

Hallo,

mijn klik en klaar modem werkt niet goed samen met de bijbestelde range extenders. Bij een ander topic zie ik dat om dit op te lossen de firmware van mijn modem geupdate moet worden van de b7 naar de b9 variant.

kan een van de moderatoren dit voor mij regelen? Heb al gebeld maar die konden mij niet helpen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@Nielsdl, welkom op onze Community!

De B7 heeft inderdaad moeite met de wifipunten. Ik heb de update in gang laten zetten voor je. Hij is as we speak aan het updaten dus je internet zal even wegvallen! 

Bekijk origineel

25 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

De B7 heeft inderdaad moeite met de wifipunten. Ik heb de update in gang laten zetten voor je. Hij is as we speak aan het updaten dus je internet zal even wegvallen! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Dag Tommie,

Ook ik heb veel problemen met de wifipunten. Ik lees hier veel over op de community.

kan je mij a.u.b. ook van b7 naar b9 zetten?

dank.

Harry

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 27 januari 2025

Hoi ​@Harry A, welkom op onze Community!

Dat mag zeker, ik heb het modem laten upgraden voor je. Tijdens de update zal het internet tijdelijk wegvallen. Daarna moet je zonder zorgen verbinding kunnen maken met je wifipunten! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 8 februari 2025

Ik heb sinds begin december 2024 de klik en klaarrouter met twee wifi-punten. Het probleem dat ik dagelijks ondervind "wel verbonden, maar geen internet", is al een paar keer voorbij gekomen.

Schijnbaar ligt het aan de firmwareversie op de router. De firmwareversie op mijn "klik en klaar"  is v.100(AJCG.0)NR53__b7D052. Hoe krijg ik deze versie naar b9?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi ​@Harry A, welkom op onze Community!

Dat mag zeker, ik heb het modem laten upgraden voor je. Tijdens de update zal het internet tijdelijk wegvallen. Daarna moet je zonder zorgen verbinding kunnen maken met je wifipunten! 

De eerste week ging het prima! Daarna helaas weer regelmatig wel wifi maar geen internet. Het ligt niet aan het switchen tussen de wifiversterkers, gisteren kon ik mijn airco niet bedienen en die hangt echt nog op dezelfde plaats!
Het lijkt wel of er ergens een buffer is die bijhoudt welk device waar is en dat die buffer dan volloopt. Als ik het modem aan en uit zet gaat het meestal weer een week goed.

Dan begint de ergenis helaas weer…

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi kan mijn klik en klaar ook worden geupdatet.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 9 februari 2025

@DickG Ik heb het gelijk voor je doorgegeven. Zodra het modem de update ontvangt, kan het internet tijdelijk wegvallen. Ik verwacht dat dit morgen zal gebeuren.

@Angelique396 Wil je mij vertellen op welke firmware het modem nu draait? Dan ga ik de update gelijk voor je aanvragen.

@Harry A O nee toch, dat is niet de bedoeling. Ik kijk gelijk opnieuw met je mee. Ik wil graag dat je optimaal kan genieten van jouw Klik&Klaar abonnement! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter komt de geboortedatum ingevuld in jouw community profiel niet overeen met wat er bij ons bekend is. Wil je dit nog eens nagaan en aanpassen? Alvast bedankt voor de genomen moeite. 

Betreft de verbinding, ervaar je de wegvallende verbinding op specifieke momenten of apparaten? Gebeurd dit ook als je het wifipunt loskoppelt? 

Laat je het mij weten? Ik ben benieuwd! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Ik weet niet welke firmware er op staat want ik kom niet op de instellingen site

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 9 februari 2025

@Angelique396 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik leg je graag uit hoe je inlogt op de site! 

Je gaat via je browser naar 192.168.1.1 gaat en logt in met admin en het Login Password, deze vind je achter op het modem. Vervolgens kijk onder systeeminformatie welke firmware versie je hebt. Laat je het mij weten? Dan geef ik het meteen door! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@DickG Ik heb het gelijk voor je doorgegeven. Zodra het modem de update ontvangt, kan het internet tijdelijk wegvallen. Ik verwacht dat dit morgen zal gebeuren.

@Angelique396 Wil je mij vertellen op welke firmware het modem nu draait? Dan ga ik de update gelijk voor je aanvragen.

@Harry A O nee toch, dat is niet de bedoeling. Ik kijk gelijk opnieuw met je mee. Ik wil graag dat je optimaal kan genieten van jouw Klik&Klaar abonnement! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter komt de geboortedatum ingevuld in jouw community profiel niet overeen met wat er bij ons bekend is. Wil je dit nog eens nagaan en aanpassen? Alvast bedankt voor de genomen moeite. 

Betreft de verbinding, ervaar je de wegvallende verbinding op specifieke momenten of apparaten? Gebeurd dit ook als je het wifipunt loskoppelt? 

De geboortedatum die bij jullie bekend is is waarschijnlijk die van mijn partner. We hebben het abonnement afgesloten op haar naam. De datum op het profiel is mijn geboortedatum.

Ik kan nog geen specifieke momenten herkennen. En het komt voor op mijn Ipad, mijn telefoon, mijn partners telefoon, de airco, er zit geen patroon in.

wat bedoel je met wifipunt loskoppelen? Via de app of hard uitzetten?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Hoi inloggen werkt niet met admin en het password op het modem. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 11 februari 2025

Hey ​@DickG & ​@Angelique396, de persoon die de upgrades uitvoert is een weekje met verlof. Het modem zal volgende week maandag worden voorzien van een upgrade!

@Angelique396 als je voor het eerst inlogt wordt er gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken, heb je dit toevallig niet al gedaan? Anders kun je het modem voorzien van een factory reset, dan moet het wachtwoord achterop sowieso werken. 

daedalus
  • 1 reactie
  • 18 februari 2025

*** OPGELOST *** de wifi heeft nu weer internet

Hallo Teresa of Tommy, mobiele android tel en tablet maken wel goede wifi verbinding, maar hebben geen internet via K&K Zyxel modem S/N 250Y03014676

Firmware version: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

(vanaf win10 PC wel prima internet over wifi )

Help aub?

*** OPGELOST *** Dank!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@daedalus, fijn om te horen dat het inmiddels al opgelost is! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 februari 2025
Harry A schreef:

De geboortedatum die bij jullie bekend is is waarschijnlijk die van mijn partner. We hebben het abonnement afgesloten op haar naam. De datum op het profiel is mijn geboortedatum.

Ik kan nog geen specifieke momenten herkennen. En het komt voor op mijn Ipad, mijn telefoon, mijn partners telefoon, de airco, er zit geen patroon in.

Vanavond kan ik weer geen tv kijken. Internet op mijn ipad en telefoon werken wél gewoon. Modem aan en uit: geen succes. Wifipunt aan en uit: geen succes. Apple tv aanen uit: geen succes. Zeer frustrerend. Nog eens alles aan en uit: eindelijk succes!
Vroeger had ik KPN buitengebied op 4G. Dat was natuurlijk wel langzamer en duurder maar nooit problemen.

• 2 reacties
  • 20 februari 2025

Ik heb 12 dagen geleden gevraagd om een firmware update. Door vakantie van de updater is het er vorige week nog niet van gekomen. Wanneer kan ik de update tegemoet zien?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 21 februari 2025

Dat zal maandag worden ​@DickG

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 februari 2025

Hallo, ik heb firmware b7. Het lijkt erop dat ik met mijn powerline extender tegen hetzelfde wifi probleem aanloop. Als een apparaat verbonden is met de extender dan is een verbinding met internet niet mogelijk. Kunnen we kijken of een update het probleem oplost? Ik kan de update niet zelf handmatig uitvoeren, toch? Groet Roel

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 26 februari 2025

@Rora Goed dat je aansluit bij dit topic. Ik help je graag verder! 

Alle wifipunten zijn voorzien van een nieuwe firmware (b13). Wil je jouw wifipunt eens 24 uur bekabeld aansloten op het modem laten? 

Mocht dit niet werken, trek je dan bij mij aan de bel? Ik sta voor je klaar!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 februari 2025

Ik neem aan dat dat geldt voor de Odido wifi punten en niet voor mijn eigen powerline wifi extender. Ik heb her en der gelezen dat het mogelijk ligt aan de b7 firmware van mijn Odido wifi router. Daarom mijn verzoek om een firmware update. Er schijnt versie b9 in omloop te zijn. Groet

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 27 februari 2025

@Rora Mijn excuses ik heb je helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat het om Klik&Klaar i.c.m. onze wifipunten ging door dit topic. Ik help je uiteraard graag verder! 

Wil je alleen nog je geboortedatum toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik je gelijk verder helpen. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta paraat!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 februari 2025

Ik ben blij met alle nog te krijgen hulp, maar zeg jij nou dat je me niet wilt helpen zonder dat ik nog extra privé gegevens deel. Dat zal vast niet je bedoeling zijn. Ik vraag gewoon een inhoudelijke reactie op een firmware update. Groet Roel

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 28 februari 2025

Fijn om te lezen dat je blij bent met de hulp, daar doe ik het voor! ​@Rora 

Wel heb ik de aanvullende gegevens nodig. Zonder volledige verificatie kan ik namelijk niet verder helpen, hier zijn we juist zo streng op om jouw privacy te waarborgen. Ik mag natuurlijk algemene informatie geven, maar je vraagt om een firmware update. Om dit voor je aan te vragen moet ik echt inhoudelijk bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je dit alsnog toevoegen?

Ik sta klaar om je verder te helpen, laat het maar weten als je zover bent! 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 3 maart 2025
Harry A schreef:
Harry A schreef:

Vanavond kan ik weer geen tv kijken. Internet op mijn ipad en telefoon werken wél gewoon. Modem aan en uit: geen succes. Wifipunt aan en uit: geen succes. Apple tv aanen uit: geen succes. Zeer frustrerend. Nog eens alles aan en uit: eindelijk succes!
Vroeger had ik KPN buitengebied op 4G. Dat was natuurlijk wel langzamer en duurder maar nooit problemen.

Nadat de firmware geupdate was heb ik ruim een week zonder problemen internet gehad. Nu heb ik weer iedere dag problemen. Uiteindelijk komt het neer op wél een wifi-verbinding maar geen internet. Dan weer de ipad,dan de tv, dan weer de airco, dan de telefoon. Er is geen pijl op te trekken. Ik zet het modem uit, de wifipunten uit, ipad of telefoon uit. Soms helpt het, meestal niet. 
Ik hoor ook niets meer vande mensen van Odido.

Ik heb dus heel veel problemen met Klik en klaar.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 maart 2025
Harry A schreef:
Harry A schreef:
Harry A schreef:

Nadat de firmware geupdate was heb ik ruim een week zonder problemen internet gehad. Nu heb ik weer iedere dag problemen. Uiteindelijk komt het neer op wél een wifi-verbinding maar geen internet. Dan weer de ipad,dan de tv, dan weer de airco, dan de telefoon. Er is geen pijl op te trekken. Ik zet het modem uit, de wifipunten uit, ipad of telefoon uit. Soms helpt het, meestal niet. 
Ik hoor ook niets meer vande mensen van Odido.

Ik heb dus heel veel problemen met Klik en klaar.

Op dt moment lijkt het wel of ik dagelijks problemen met de wifi heb. Heel regelmatig moet ik ‘vergeet dit netwerk’ doen. Vaak helpt dit ook niet en moet ik modem resetten.

help!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen