Beste klantenservice -
Bij deze wil ik een klacht indienen n.a.v. een VEEL te langslepend probleem wat maar niet opgelost wordt. Mijn probleem is eind november, 2020 ongeveer begonnen met regelmatig opnieuw opstarten van mijn Zyxel T50 modem en veel te trage internet snelheden (zowel upload als download). Op 4 december heb ik besloten om maar eens te bellen met de klantenservice en met de nasleep daarvan ben ik tot op heden (4 januari, 2021) nog steeds bezig! Het is nu al weken zo dat ik gemiddeld 10-12 Mbps download en slechts 0.5 Mbps upload snelheden krijg (soms is upload zelfs 0.0).
Dat is simpelweg onacceptabel voor een huishouden waar twee kinderen online naar school gaan en waar ik mijn dagelijkse werk doe middels meerdere video vergaderingen & veelvuldig uploaden van software code. Los van dat feit betaal ik gewoon voor een “Internet Fast” pakket (100 Mbps down / 30 Mbps up) en ik heb die snelheden in het verleden ook echt op mijn adres gehad. Er is dus iets veranderd/fout gegaan. Ik werk zelf in ICT en heb voldoende kennis om te weten dat het niet aan mijn eigen netwerk, of aan mijn PCs ligt, dat het ook niet aan de Wifi ligt, dat het niet aan de kabels ligt, enz. en daarom verdenk ik al vanaf het begin dat het aan de koperkabel van KPN of aan de Zyxel modem van T-Mobile ligt ... waarom is er nog niemand langs geweest??
In alle gesprekken die ik in de laatste weken met de klantenservice gehad heb word ik steeds maar weer op allerlei manieren “zoet gehouden” - het zou bij IT liggen, het probleem zit in het management vlan (hahahaha!), wij hebben daar geen inzicht in maar het wordt snel opgelost, dan zou het weer aan het signaal liggen en dat is een zaak van KPN, en dan weer de modem, er moet een monteur langskomen, nee, toch geen monteur, modem werkt goed, het is iets anders en er wordt nu met de hoogste prioriteit naar gekeken, wilt u a.u.b. een speedtest uitvoeren? kunt u nog een keer de modem resetten? - ik word er helemaal stapelgek van!
Als ik wil weten of er voortgang is moet ik bellen. Dat kan niet rechtstreeks, dus kom je WEER in de verschrikkelijke wachtrij terecht en moet je WEER iemand van de klantenservice uitleggen wat het probleem is! Ook online kun je, in je eigen account, absoluut niets vinden over lopende support tickets - waarom niet??? Mogen we niet in de keuken komen?
Als je een monteur nodig hebt van Guideon dan moet je min. 2 weken wachten voordat er iemand beschikbaar is - en dat is niet alleen zo tijdens de corona crisis! Je kunt nergens makkelijk een nieuwe modem afhalen (in een T-Mobile winkel bijvoorbeeld?) en als er dan eindelijk een monteur langs komt heeft ook hij geen nieuw modem bij zich - dat moet intern weer eerst aangevraagd worden ... pfff
Ter info: ik heb ook al twee keer mijn mening gedeeld via de community form:
- https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/waarom-moet-het-oplossen-van-een-storing-zoolang-duren-327798?postid=1590836#post1590836
- https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/waarom-moet-het-oplossen-van-een-storing-zoolang-duren-327798?postid=1591504#post1591504
Ik ben het wachten nu echt helemaal zat en ondanks dat ik niet verwacht dat e.e.a. sneller zal gaan n.a.v. dit verhaal heb het toch maar gepost - dan voel ik me in ieder geval weer een klein stukje beter...
Mocht er iemand zijn binnen T-mobile die mijn case persoonlijk op wil pakken en op kan lossen dan hou ik me van harte aanbevolen.
Ik verwacht dat het probleem binnen nu en 1-2 dagen gewoon opgelost is anders ga ik andere stappen overwegen - aangetekende brief (echter schijnt dat ook niet veel nut te hebben -> https://community.t-mobile.nl/klantenservice-430/aangetekende-brief-316041), geschillencommissie, etc. en/of overstappen naar een andere ISP. Hier heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor maar ja, wat moet je anders?
-verkurkie