Skip to main content

Installatie, Rood lampje knippert LOS, Zelf installatie pakker

gyzz1954

15 maart mij aangemeld voor glasvezel aansluiting. Kreeg van odido bericht . en van ODF dat mijn aansluiting gereed was op 26 maart. 
Bij installatie knippert nu het ‘los’lampje op de mediaconverter en krijg ik geen internet. Niet duidelijk welke stappen ik nu moet ondernemen? (meerdere keren er de stroom vanaf gehaald). 

Uitgelichte reactie

29 maart 2025

Hallo ​@gyzz1954 

Je hebt gekozen om het zelf te installeren? Het ziet er naar uit dat er geen glasvezel signaal op de ONT binnenkomt hier moet een monteur voor komen.

Kan je alvast alle privé velden in je community profiel invullen?

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20636 reacties
  • 29 maart 2025

Hallo ​@gyzz1954 

Je hebt gekozen om het zelf te installeren? Het ziet er naar uit dat er geen glasvezel signaal op de ONT binnenkomt hier moet een monteur voor komen.

Kan je alvast alle privé velden in je community profiel invullen?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@gyzz1954, ik ben er voor je! Ik wil heel graag meekijken maar zie dat de verificatie niet 100% overeenkomt. De laatste 4 cijfers in je Community profiel komen namelijk niet overeen met die op het contract. Kan je dit checken en de juiste gegevens in je Community profiel plaatsen. Laat weten wanneer dit is gedaan, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

gyzz1954
  • Auteur
  • 4 reacties
  • 29 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@gyzz1954, ik ben er voor je! Ik wil heel graag meekijken maar zie dat de verificatie niet 100% overeenkomt. De laatste 4 cijfers in je Community profiel komen namelijk niet overeen met die op het contract. Kan je dit checken en de juiste gegevens in je Community profiel plaatsen. Laat weten wanneer dit is gedaan, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Beste Cheyenne,

Ik heb m’n gegevens (bankrek) aangepast. Wat betreft mijn klantnummer, ik heb er twee(?). De eerste order was voor 100mb, die is geannuleerd (door de klantenservice op mijn verzoek). Ik heb toen een tweede order aangemaakt (nummer in de prive gegevens) met dus ook weer een ander klantnummer. Wellicht dat dit helpt om mij te vinden ;-) 

gyzz1954
  • Auteur
  • 4 reacties
  • 31 maart 2025
gyzz1954 schreef:
Cheyenne van Odido schreef:

Beste Cheyenne,

Ik heb m’n gegevens (bankrek) aangepast. Wat betreft mijn klantnummer, ik heb er twee(?). De eerste order was voor 100mb, die is geannuleerd (door de klantenservice op mijn verzoek). Ik heb toen een tweede order aangemaakt (nummer in de prive gegevens) met dus ook weer een ander klantnummer. Wellicht dat dit helpt om mij te vinden ;-) 

de vraag was nog niet beantwoord

Albert55
  • is King of Content
  • 74 reacties
  • 31 maart 2025

@gyzz1954 

Zoals ​@Waqqas je al vroeg betekent het niet dat je na het bericht de boel zelf kan aansluiten. Meestal is hier een monteur voor nodig. Als het goed is heb je een mail gekregen voor het maken van een afspraak

gyzz1954
  • Auteur
  • 4 reacties
  • 31 maart 2025
Albert55 schreef:

@gyzz1954 

Zoals ​@Waqqas je al vroeg betekent het niet dat je na het bericht de boel zelf kan aansluiten. Meestal is hier een monteur voor nodig. Als het goed is heb je een mail gekregen voor het maken van een afspraak

ik had gekozen voor zelf installatie, dat wordt in sommige wijken nu uitgeprobeerd. Dus in principe geen monteur.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20636 reacties
  • 31 maart 2025

@gyzz1954 

Klopt, dat is mogelijk.

Verbinding is nog niet gereed blijkbaar, iets wat door de netwerkbeheerder of aannemer moet worden gedaan.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 990 reacties
  • 31 maart 2025
gyzz1954 schreef:

ik had gekozen voor zelf installatie, dat wordt in sommige wijken nu uitgeprobeerd. Dus in principe geen monteur.

Proberen is het juiste woord 😀 Blijkbaar lopen die processen nog niet helemaal lekker 🫣

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen