Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten.
Hoe werkt het?
Verberg inhoudToon inhoud
Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel. De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat.
Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen!
Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd.
Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen.
Er is geen exacte planning omdat de werkzaamheden afhankelijk zijn van veel factoren. op onderstaande kaart vind je een globaal overzicht van wanneer de werkzaamheden in jouw wijk gaan starten. Let op: dit is een verwachte planning en de werkzaamheden kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Uiteraard streven we er wel naar om de planning te halen!
Met wie werkt T-Mobile samen in dit project?
Verberg inhoudToon inhoud
Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er wel eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden.
Wanneer Volker Wessels klaar is met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste natuurlijk minimaal zijn! Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk.
Wanneer kan ik het beste mijn huidige abonnement opzeggen?
Verberg inhoudToon inhoud
Zodra er een afspraak is gepland om jouw internet te activeren en het modem te installeren door onze monteur kan je opzeggen bij je huidige provider.
Ik heb mij al een tijdje geleden aangemeld maar ik heb daarna geen bericht meer ontvangen, hoe kan dat?
Verberg inhoudToon inhoud
Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Soms moeten we wachten op vergunningen, toestemming van bijvoorbeeld een verhuurder, een VvE of een andere partij. Hierdoor kan het zijn dat de werkzaamheden uitlopen. Maar maak je geen zorgen, we gaan echt bij je aan de slag en nemen contact op zodra we kunnen starten. We staan al te trappelen!
Goed verhaal, maar ik wil toch graag meer informatie/iemand spreken
Verberg inhoudToon inhoud
Heb je specifieke vragen over de aanleg en bouw van ons glasvezelnetwerk bij jou in de buurt? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels Telecom. VWT is telefonisch te bereiken via 088-1860 444 of per e-mail via segbroek@vwtelecom.com.
Waarom via de aannemer en niet via T-Mobile zelf? We houden bij T-Mobile van korte lijntjes. Uiteraard blijft T-Mobile verantwoordelijk voor aanvraag en de werkzaamheden maar de aannemer is degene die de planning maakt en het werk uitvoert. Zij kunnen je dus het beste vertellen wat de status van de werkzaamheden is. Zo hoef je niet van het kastje naar de spreekwoordelijke muur!
Gaaf! Ik krijg een installatiepakket, wat nu?
Verberg inhoudToon inhoud
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier!Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Mijn ouders wonen in de wijk Segbroek maar er gaat van alles mis met de oplevering. Ze wachten al maanden op de aansluiting van de voortuin naar de woonkamer. Alle buren in de straat hebben wel al heel lang een werkende aansluiting.
Ik heb inmiddels een keer of 15 met Odido gebeld maar elke keer komen we geen stap verder. Iedereen is heel vriendelijk maar er worden steeds fouten gemaakt. De eerste paar keer werd ik doorverwezen naar een verkeerde netbeheerder. Dan werd er doodleuk gezegd dat de oplevering met 25+ weken zou vertraagd zijn, met weer een verkeerde netbeheerder als contact details.
Voor het laatst iemand gesproken die alles heeft uitgezocht. Die zou toen de juiste netbeheerder hebben gesproken en zou ons vorige week maandag terugbellen. Helaas is ook dit niet gebeurd.
Is er iemand die met ons mee kan kijken? Eventueel zou ik per DM wat meer persoonlijke gegevens kunnen delen als dat gewenst is.
Goed dat je aansluit bij dit topic! @Wasmachine Wat lief dat je dit voor je ouders oppakt. Ik kan mij goed voorstellen dat zij graag willen genieten van Glasvezel. Ik geef jullie graag meer duidelijkheid over de situatie en wat jullie kunnen verwachting. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of de gegevens in je community profiel van jou of je ouders zijn. Wil je dit nog voor mij bevestigen? Mocht je de gegevens van je ouders nog niet hebben toegevoegd, wil je dit dan alsnog doen?
Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik gelijk op onderzoek uit!
Hoi @Wasmachine, super slim! Dan mis ik alleen nog de geboortedatum voor de verificatie. Zou je deze ook daar willen toevoegen? Dan kan ik voor je aan de slag!
Ter aanvulling, we hebben inmiddels een keer of 20 contact met jullie gehad. Tot nu toe zijn we ongeveer 6 keer doorverwezen naar verschillende netbeheerders, de laatste was Hanab van VolkerWessels. Die gaf aan dat het adres van mijn ouders ook niet bij hun hoort en dat vanwege allemaal overnames soms adressen in het systeem “kwijt” raken.
Hey @Wasmachine, we hebben op 24 februari bericht gehad van Primevest. Alle werkzaamheden bij je ouders staan tot nader OnHold. Meer informatie hebben we niet ontvangen, het is dus afwachten tot de werkzaamheden weer opgepakt worden.
Dank voor je reactie maar dit is iets te kort door de bocht wat mij betreft. Mijn ouders wachten al ruim 1.5 jaar op een aansluiting. Iedereen in de straat is al aangesloten en heeft een werkende verbinding, ofwel van Odido ofwel van KPN. Dat schijnt hetzelfde netwerk te zijn tegenwoordig. Primevest bestaat ook niet meer waar jullie naar refereren, dat is een tijd geleden overgenomen door KPN. Ook de directe buren hebben een aansluiting. Het loopt alleen vast op het adres van mijn ouders.
Als je voor de grap de checker van KPN netwerk gebruikt, dan zie je op het adres van mijn ouders dat er nog plannen moeten komen voor glasvezel. Gebruik je nummer 15 dan dan zie je dat er al glasvezel ligt. Ik heb ook navraag gedaan bij KPN Netwerk maar ook zij begrijpen niet wat er mis gaat. Echter kunnen zij alleen op verzoek van Odido onderzoek gaan doen, iets wat tot nu toe wordt verzuimd.
Volgens mij moeten de volgende zaken worden uitgezocht:
Wie is nu daadwerkelijk de netbeheerder? Door je laatste Glasvezel collega werd aangegeven dat dit niet Primevest maar Hanab zou zijn. Hanab geeft echter aan dat zij weer netwerken aan het overnemen zijn maar dat dit adres nog niet bekend is.
Hoe komt het dat het adres van mijn ouders als enig adres een foutmelding geeft op de glasvezel checker?
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat hier wat progressie in komt in plaats van dat iedereen zijn handen er vanaf trekt en niet het probleem probeert op te lossen.
Ik vind het heel jammer dat we steeds van het kastje naar de muur worden gestuurd. Als jullie serieus de intentie hebben om dit op te lossen dan moet er iets verder worden gekeken dan een antwoord van een extern bedrijf of netbeheerder.
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Mijn ouders wonen in de wijk Segbroek maar er gaat van alles mis met de oplevering. Ze wachten al maanden op de aansluiting van de voortuin naar de woonkamer. Alle buren in de straat hebben wel al heel lang een werkende aansluiting.
Ik heb inmiddels een keer of 15 met Odido gebeld maar elke keer komen we geen stap verder. Iedereen is heel vriendelijk maar er worden steeds fouten gemaakt. De eerste paar keer werd ik doorverwezen naar een verkeerde netbeheerder. Dan werd er doodleuk gezegd dat de oplevering met 25+ weken zou vertraagd zijn, met weer een verkeerde netbeheerder als contact details.
Voor het laatst iemand gesproken die alles heeft uitgezocht. Die zou toen de juiste netbeheerder hebben gesproken en zou ons vorige week maandag terugbellen. Helaas is ook dit niet gebeurd.
Is er iemand die met ons mee kan kijken? Eventueel zou ik per DM wat meer persoonlijke gegevens kunnen delen als dat gewenst is.
Ik weet dat in segbroek KPN tegenwoordig inderdaad de netwerk eigenaar is, maar dat vanwege wat langlopende contracten voor beheer van dat netwerk etc. de boel daar nog niet geïntegreerd word in het "standaard" kpn netwerk.
Wat ik heb begrepen worden er momenteel eigenlijk geen losse adressen aangesloten vanwege de vele problemen die er daarmee zijn bij de huidige beheerder in de oud primevest gebieden, en worden de nog niet aangesloten adressen binnenkort weer projectmatig aangesloten, straat voor straat. Dit zou als gevolg moeten hebben dat iedereen die wacht op een aansluiting ergens in april/mei te horen moet krijgen wanneer hun straat aan de beurt is.
Ik weet dat in segbroek KPN tegenwoordig inderdaad de netwerk eigenaar is, maar dat vanwege wat langlopende contracten voor beheer van dat netwerk etc. de boel daar nog niet geïntegreerd word in het "standaard" kpn netwerk.
Wat ik heb begrepen worden er momenteel eigenlijk geen losse adressen aangesloten vanwege de vele problemen die er daarmee zijn bij de huidige beheerder in de oud primevest gebieden, en worden de nog niet aangesloten adressen binnenkort weer projectmatig aangesloten, straat voor straat. Dit zou als gevolg moeten hebben dat iedereen die wacht op een aansluiting ergens in april/mei te horen moet krijgen wanneer hun straat aan de beurt is.
Interessant! Ik vermoed dat ik hier inderdaad ook mee te maken heb, aangezien ik enorme vertraging ervaar bij het naar binnen brengen van de glasvezel. @Okidokidough, is de voortgang hiervan ergens te volgen of mag ik vragen hoe jij deze informatie naar boven hebt weten te krijgen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.