Skip to main content

Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek

Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek
Toon eerste reactie

• is een Top Poster
  • 4 maart 2025

@Tommie van Odido ​@Demy van Odido 

Goedemiddag, 

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Mijn ouders wonen in de wijk Segbroek maar er gaat van alles mis met de oplevering. Ze wachten al maanden op de aansluiting van de voortuin naar de woonkamer. Alle buren in de straat hebben wel al heel lang een werkende aansluiting. 

Ik heb inmiddels een keer of 15 met Odido gebeld maar elke keer komen we geen stap verder. Iedereen is heel vriendelijk maar er worden steeds fouten gemaakt. De eerste paar keer werd ik doorverwezen naar een verkeerde netbeheerder. Dan werd er doodleuk gezegd dat de oplevering met 25+ weken zou vertraagd zijn, met weer een verkeerde netbeheerder als contact details. 

Voor het laatst iemand gesproken die alles heeft uitgezocht. Die zou toen de juiste netbeheerder hebben gesproken en zou ons vorige week maandag terugbellen. Helaas is ook dit niet gebeurd. 

Is er iemand die met ons mee kan kijken? Eventueel zou ik per DM wat meer persoonlijke gegevens kunnen delen als dat gewenst is.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Goed dat je aansluit bij dit topic! ​@Wasmachine Wat lief dat je dit voor je ouders oppakt. Ik kan mij goed voorstellen dat zij graag willen genieten van Glasvezel. Ik geef jullie graag meer duidelijkheid over de situatie en wat jullie kunnen verwachting. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of de gegevens in je community profiel van jou of je ouders zijn. Wil je dit nog voor mij bevestigen? Mocht je de gegevens van je ouders nog niet hebben toegevoegd, wil je dit dan alsnog doen?

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik gelijk op onderzoek uit! 

• is een Top Poster
  • 6 maart 2025

@Teresa van Odido Dank voor je reactie! Binnen info voor moderators staat tussen haakjes het adres van mijn ouders + iban verificatie. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Wasmachine, super slim! Dan mis ik alleen nog de geboortedatum voor de verificatie. Zou je deze ook daar willen toevoegen? Dan kan ik voor je aan de slag! 

• is een Top Poster
  • 9 maart 2025

@Ishana van Odido Done!

Ter aanvulling, we hebben inmiddels een keer of 20 contact met jullie gehad. Tot nu toe zijn we ongeveer 6 keer doorverwezen naar verschillende netbeheerders, de laatste was Hanab van VolkerWessels. Die gaf aan dat het adres van mijn ouders ook niet bij hun hoort en dat vanwege allemaal overnames soms adressen in het systeem “kwijt” raken. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Wasmachine, we hebben op 24 februari bericht gehad van Primevest. Alle werkzaamheden bij je ouders staan tot nader OnHold. Meer informatie hebben we niet ontvangen, het is dus afwachten tot de werkzaamheden weer opgepakt worden.

• is een Top Poster
  • 10 maart 2025

Hoi ​@Tommie van Odido

Dank voor je reactie maar dit is iets te kort door de bocht wat mij betreft. Mijn ouders wachten al ruim 1.5 jaar op een aansluiting. Iedereen in de straat is al aangesloten en heeft een werkende verbinding, ofwel van Odido ofwel van KPN. Dat schijnt hetzelfde netwerk te zijn tegenwoordig. Primevest bestaat ook niet meer waar jullie naar refereren, dat is een tijd geleden overgenomen door KPN. Ook de directe buren hebben een aansluiting. Het loopt alleen vast op het adres van mijn ouders. 

Als je voor de grap de checker van KPN netwerk gebruikt, dan zie je op het adres van mijn ouders dat er nog plannen moeten komen voor glasvezel. Gebruik je nummer 15 dan dan zie je dat er al glasvezel ligt. Ik heb ook navraag gedaan bij KPN Netwerk maar ook zij begrijpen niet wat er mis gaat. Echter kunnen zij alleen op verzoek van Odido onderzoek gaan doen, iets wat tot nu toe wordt verzuimd. 

Volgens mij moeten de volgende zaken worden uitgezocht: 

1. Wie is nu daadwerkelijk de netbeheerder? Door je laatste Glasvezel collega werd aangegeven dat dit niet Primevest maar Hanab zou zijn. Hanab geeft echter aan dat zij weer netwerken aan het overnemen zijn maar dat dit adres nog niet bekend is. 
  2. Hoe komt het dat het adres van mijn ouders als enig adres een foutmelding geeft op de glasvezel checker? 
  3. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat hier wat progressie in komt in plaats van dat iedereen zijn handen er vanaf trekt en niet het probleem probeert op te lossen. 

Ik vind het heel jammer dat we steeds van het kastje naar de muur worden gestuurd. Als jullie serieus de intentie hebben om dit op te lossen dan moet er iets verder worden gekeken dan een antwoord van een extern bedrijf of netbeheerder. 

• is een Top Poster
  • 18 maart 2025

@Teresa van Odido ​@Ishana van Odido ​@Tommie van Odido Is er iemand die bovenstaande kan uitzoeken en inhoudelijk een reactie kan geven? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ik heb de vraag uitstaan bij onze Fiber afdeling ​@Wasmachine. Hopelijk krijgen we dan wat meer informatie. 

• is een Top Poster
  • 20 maart 2025

Bedankt!

Forum|alt.badge.img+2
Wasmachine schreef:

@Tommie van Odido ​@Demy van Odido 

Goedemiddag, 

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen. Mijn ouders wonen in de wijk Segbroek maar er gaat van alles mis met de oplevering. Ze wachten al maanden op de aansluiting van de voortuin naar de woonkamer. Alle buren in de straat hebben wel al heel lang een werkende aansluiting. 

Ik heb inmiddels een keer of 15 met Odido gebeld maar elke keer komen we geen stap verder. Iedereen is heel vriendelijk maar er worden steeds fouten gemaakt. De eerste paar keer werd ik doorverwezen naar een verkeerde netbeheerder. Dan werd er doodleuk gezegd dat de oplevering met 25+ weken zou vertraagd zijn, met weer een verkeerde netbeheerder als contact details. 

Voor het laatst iemand gesproken die alles heeft uitgezocht. Die zou toen de juiste netbeheerder hebben gesproken en zou ons vorige week maandag terugbellen. Helaas is ook dit niet gebeurd. 

Is er iemand die met ons mee kan kijken? Eventueel zou ik per DM wat meer persoonlijke gegevens kunnen delen als dat gewenst is.

Ik weet dat in segbroek KPN tegenwoordig inderdaad de netwerk eigenaar is, maar dat vanwege wat langlopende contracten voor beheer van dat netwerk etc. de boel daar nog niet geïntegreerd word in het "standaard" kpn netwerk.

Wat ik heb begrepen worden er momenteel eigenlijk geen losse adressen aangesloten vanwege de vele problemen die er daarmee zijn bij de huidige beheerder in de oud primevest gebieden, en worden de nog niet aangesloten adressen binnenkort weer projectmatig aangesloten, straat voor straat. Dit zou als gevolg moeten hebben dat iedereen die wacht op een aansluiting ergens in april/mei te horen moet krijgen wanneer hun straat aan de beurt is. 

• is een Top Poster
  • 28 maart 2025
Okidokidough schreef:

Ik weet dat in segbroek KPN tegenwoordig inderdaad de netwerk eigenaar is, maar dat vanwege wat langlopende contracten voor beheer van dat netwerk etc. de boel daar nog niet geïntegreerd word in het "standaard" kpn netwerk.

Wat ik heb begrepen worden er momenteel eigenlijk geen losse adressen aangesloten vanwege de vele problemen die er daarmee zijn bij de huidige beheerder in de oud primevest gebieden, en worden de nog niet aangesloten adressen binnenkort weer projectmatig aangesloten, straat voor straat. Dit zou als gevolg moeten hebben dat iedereen die wacht op een aansluiting ergens in april/mei te horen moet krijgen wanneer hun straat aan de beurt is. 

Interessant! Ik vermoed dat ik hier inderdaad ook mee te maken heb, aangezien ik enorme vertraging ervaar bij het naar binnen brengen van de glasvezel. ​@Okidokidough, is de voortgang hiervan ergens te volgen of mag ik vragen hoe jij deze informatie naar boven hebt weten te krijgen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen