Skip to main content
Sticky

Odido TV - Béta: Samsung 2022 modellen en nieuwer.

Odido TV - Béta: Samsung 2022 modellen en nieuwer.
Toon eerste reactie

224 reacties

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 28 oktober 2024

Gisteravond kreeg ik opeens onderstaande foutmelding. Op de knop "Opnieuw verbinden” drukken loste niets op. Gaf eigenlijk totaal geen reactie. Alleen door de stekker van de TV er uit te trekken kon ik de melding wegkrijgen en moest vervolgens mijn klantnummer en TV-Pincode weer invoeren. Waarna de TV/app weer naar behoren werkte.

Alle andere apparatuur hier in huis had geen enkel probleem met de internetverbinding op dat moment. De TV is rechtstreeks bedraad op het Odido modem aangesloten. 

Dezelfde situatie had ik vorige week ook al een keer. Best irritant.

• is een King Poster
  • 45 reacties
  • 30 oktober 2024
AatV schreef:

Gisteravond kreeg ik opeens onderstaande foutmelding. Op de knop "Opnieuw verbinden” drukken loste niets op. Gaf eigenlijk totaal geen reactie. Alleen door de stekker van de TV er uit te trekken kon ik de melding wegkrijgen en moest vervolgens mijn klantnummer en TV-Pincode weer invoeren. Waarna de TV/app weer naar behoren werkte.

Alle andere apparatuur hier in huis had geen enkel probleem met de internetverbinding op dat moment. De TV is rechtstreeks bedraad op het Odido modem aangesloten. 

ja deze had ik inderdaad ook.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 30 oktober 2024
Banjer1969 schreef:
AatV schreef:

@Hans-Juriën @Tommie van Odido Probleem komt dus vaker voor. Kan dit in een volgende versie opgelost worden?

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 268 reacties
  • 30 oktober 2024
AatV schreef:
Banjer1969 schreef:
AatV schreef:

@Hans-Juriën @Tommie van Odido Probleem komt dus vaker voor. Kan dit in een volgende versie opgelost worden?

Ik heb zelf ook een Samsung TV en heel af en toe raakt het lokale netwerkprofiel corrupt. Wat daarvan de reden is weet ik niet, maar als je in de netwerkinstellingen van je Samsung TV je netwerk gaat resetten om het netwerkprofiel opnieuw aan te maken dan bestaat de kans dat dit probleem zich niet meer voordoet. 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 30 oktober 2024
Michel281 schreef:

Ik heb zelf ook een Samsung TV en heel af en toe raakt het lokale netwerkprofiel corrupt. Wat daarvan de reden is weet ik niet, maar als je in de netwerkinstellingen van je Samsung TV je netwerk gaat resetten om het netwerkprofiel opnieuw aan te maken dan bestaat de kans dat dit probleem zich niet meer voordoet. 

Maar dan vind ik het vreemd dat ik een jaar lang met de oude app heb kunnen werken zonder dit probleem ooit gezien te hebben. En nu met de beta-app inmiddels al 2 keer dit probleem gehad.

Ik denk eerder aan een sessie- of lease timeout die niet goed afgehandeld wordt door de app.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 oktober 2024

Mijn TV een QE43Q64CAUXXN 2023

Werkt ook matig, zwarte zenders bij zappen, geen verbinding bij opstarten.  Soms programmas niet  terugspelen via de t v gids. Of na een tijd zwart beeld

Ab bn59 013158 IR en een smart wireless

• is een King Poster
  • 45 reacties
  • 31 oktober 2024
Bobbuck schreef:

Mijn TV een QE43Q64CAUXXN 2023

Werkt ook matig, zwarte zenders bij zappen, geen verbinding bij opstarten.  Soms programmas niet  terugspelen via de t v gids. Of na een tijd zwart beeld

Ab bn59 013158 IR en een smart wireless

Werkt matig zou ik niet willen zeggen. Ben wel tevreden met het resultaat.  Echter de punten die jij benoemd sluit ik mij wel bij aan.

• is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 31 oktober 2024

Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

• 268 reacties
  • 31 oktober 2024
Miro73 schreef:

Ik had heel goed ervaring met mijn Samsung the Frame uit 2022. Ik las dat Samsung brengt update naar One UI bij alle TV toestellen vanaf 2023. Dat zal misschien extra complicaties brengen van de ontwikkelaars. ..

Anyway zijn bèta testers met Samsung tv uit 2022 die grote problemen ervaren? Het is misschien handig om te inventariseren en eventueel update officieel te maken alleen voor modellen uit 2022...

OneUI is niet bedoeld voor Samsung TV's, enkel voor smartphones en tablets. Ik denk dat je Tizen bedoelt. 

• is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 31 oktober 2024

• 268 reacties
  • 31 oktober 2024
Miro73 schreef:

Ik bedoel precies wat ik heb geschreven:

https://www.bright.nl/nieuws/1231974/samsung-brengt-grote-one-ui-update-voor-tv-s-uit-dit-is-er-nieuw.html

Is voor mij totally new. Op de site van Samsung beperkt OneUI zich tot Android smartphones en tablets. 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 31 oktober 2024
AatV schreef:
Banjer1969 schreef:
AatV schreef:

En zojuist voor de derde keer mijn klantnummer en pin opnieuw moeten invoeren.

Vlak daarvoor was ik eerst eens naar de netwerk instellingen van de TV gegaan en zag daar staan dat de TV gewoon met internet verbonden was.

Na het invoeren van mijn gegevens werkte alles weer.

Daarna in de log van de TV gekeken. Wat opvalt is dat er een aantal meldingen staan met als datum 1970/01/01 en de melding dat de IP configuratie opnieuw was ingesteld. Er gaat dus blijkbaar iets fout in de TV en de Odido-App gaat hier niet goed mee om.

• 268 reacties
  • 1 november 2024
Miro73 schreef:

Samsung TV's draaien niet onder Android, maar onder Tizen, dus dat verhaal van Bright komt mij niet erg geloofwaardig over. 

• is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 1 november 2024

Samsung blijft gebruik maken van Tizen. Het is maar UI - user interface, die gaat veranderen, bij modellen vanaf 2023. Mijn point was - modellen uit 2022 werken volgens mij goed met de bèta versie, dus misschien binnenkort uit rollen voor 2022 ?.

• 268 reacties
  • 1 november 2024
Miro73 schreef:

Samsung blijft gebruik maken van Tizen. Het is maar UI - user interface, die gaat veranderen, bij modellen vanaf 2023. Mijn point was - modellen uit 2022 werken volgens mij goed met de bèta versie, dus misschien binnenkort uit rollen voor 2022 ?.

Ik dacht dat de UI SmartHub werd genoemd. Maar SmartHub wordt omgedoopt naar OneUI? 

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 2 november 2024

Als er nog vouchers beschikbaar zijn. Ik heb een Samsung QE55S95BATXXN uit 2022en doe graag mee.

Mvgr. Koen

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 4 november 2024

Hi @Koeno, wat super leuk dat je mee wilt doen! Ik heb het gelijk voor je nagevraagd of er nog plek is. Mocht dit het geval zijn, dan ontvang je van ons een voucher in een PB! 😊

• 268 reacties
  • 4 november 2024
AatV schreef:

Sinds gisteravond krijg ik die foutmelding ook. Eerder deed hij het, wel tergend traag. Nu lijkt die melding misleidend te zijn en eerder een soort time-out. 

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 4 november 2024
Demi van Odido schreef:

Hi @Koeno, wat super leuk dat je mee wilt doen! Ik heb het gelijk voor je nagevraagd of er nog plek is. Mocht dit het geval zijn, dan ontvang je van ons een voucher in een PB! 😊

Ik moest de hidden keys invullen bij Apps-->Instellingen, daarna kon ik de voucher code invullen en bèta versie van de app installeren. Na opstarten bleef ik een foutmelding krijgen(Probeer het later nog eens), totdat ik de spanning even van de tv had gehaald. Daarna werkt alles tot nu toe goed: volume, mute, menu, tv gids. Lijkt dezelfde interface als de Google TV Streamer en een stuk fijner dan de oude interface.

Tv: QE55S95BATXXN

Remote: Samsung Solarcell Remote

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1892 reacties
  • 5 november 2024

@Michel281 werkt het wel als je de melding wegklikt? Of lag de verbinding er inderdaad even kort uit? Merk je ook verschil met de melding of de tv bekabeld of met wifi verbonden is? Ik ben benieuwd!

@Koeno Super! Dit klopt inderdaad, we gaan naar 1 interface toe zodat het op elk apparaat hetzelfde werkt. Maakt het wel zo makkelijk natuurlijk! 😁

• 268 reacties
  • 5 november 2024
Demi van Odido schreef:

@Michel281 werkt het wel als je de melding wegklikt? Of lag de verbinding er inderdaad even kort uit? Merk je ook verschil met de melding of de tv bekabeld of met wifi verbonden is? Ik ben benieuwd!

@Koeno Super! Dit klopt inderdaad, we gaan naar 1 interface toe zodat het op elk apparaat hetzelfde werkt. Maakt het wel zo makkelijk natuurlijk! 😁

Demi, het heeft niets te maken met mijn verbinding gezien andere apps normaal bleven werken. Alleen de Odido TV app bèta voor Samsung gaf problem en de Odido TV bèta app voor de Google TV Streamer functioneerde normaal. Dit was eergisterenavond. Gisterenavond deed de Odido TV bèta app voor de Samsung het weer echter veel trager dan die van de Streamer. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 13354 reacties
  • 6 november 2024

Dank voor de feedback @Michel281, alle andere apps op je tv werken dus wel zonder problemen? Heb je de Odido tv app dan wel zelf afgesloten of simpelweg een andere app geopend. Ook ben ik benieuwd of de tv bedraad is aangesloten of via wifi. 

• 268 reacties
  • 6 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Dank voor de feedback @Michel281, alle andere apps op je tv werken dus wel zonder problemen? Heb je de Odido tv app dan wel zelf afgesloten of simpelweg een andere app geopend. Ook ben ik benieuwd of de tv bedraad is aangesloten of via wifi. 

Hi Tommie, 

Bekend is dat de voorgaande versie van de Odido TV app het niet toestond om de app af te sluiten na een aantal keren van zender gewisseld te hebben. Deze moest je dus noodgedwongen laten draaien op de achtergrond. Sinds dit in de bèta versie van de Odido TV  app gefixt is sluit ik de app altijd af.

Ik heb een stabiele draadloze verbinding met de Zyxel-T56 router van Odido en alles werkt subliem. Om dan te veronderstellen dat dit veel voorkomende probleem met de bèta voor Samsung te wijten is aan een niet-bedrade verbinding vind ik een beetje te kort door de bocht, te meer alleen deze bèta bij heel veel mensen dit probleem vertoont. Waarschijnlijk ook bij een aantal abonnees met een bedrade verbinding. 

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 7 november 2024

De bèta app voor Samsung geeft toch een probleem dat de Google TV Streamer niet heeft. Vanochtend gaf de app op de TV geen beeld en een foutmelding. Opnieuw installeren app hielp niet. Spanning even totaal van de tv afhalen wel. De Google streamer is op dezelfde tv aangesloten om te vergelijken en die heeft dat probleem niet.

• 268 reacties
  • 7 november 2024
Koeno schreef:

De bèta app voor Samsung geeft toch een probleem dat de Google TV Streamer niet heeft. Vanochtend gaf de app op de TV geen beeld en een foutmelding. Opnieuw installeren app hielp niet. Spanning even totaal van de tv afhalen wel. De Google streamer is op dezelfde tv aangesloten om te vergelijken en die heeft dat probleem niet.

Zo zie je maar dat het een probleem binnen de app zelf is en dat het niet met het soort netwerkaansluiting te maken heeft {bedraad of draadloos)...

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen