Vanaf 14 maart 2025 is Viaplay TV+ exclusief bij Odido beschikbaar! Een nieuw tv-kanaal van Viaplay met heel veel live sport. Voor 16,99 per maand kan jij genieten van Viaplay TV+ door dit te activeren op je Mediabox, TV box of in de Odido TV app op je Smart TV.
Verschillen Viaplay TV en Viaplay TV+
Viaplay TV
Viaplay TV krijg je gratis bij Odido TV en kijk je op kanaal 13. Daar geniet je van de hoogtepunten van het Viaplay aanbod, exclusieve Formule 1 samenvattingen en raceprogramma’s met Rob Kamphues. Ook kijk je sommige voetbalwedstrijden uit de Premier League en Bundesliga live.
Wat kan je zien op Viaplay TV?
-
Zelfde als nu, maar aangevuld met highlights. Dit zijn de samenvattingen die eerder op de NOS werden getoond.
-
Raceprogramma’s met onlangs aangetrokken presentator Rob Kamphues
Viaplay TV+
Viaplay TV+ is er speciaal voor de échte sportfans. Met deze nieuwe, betaalde tv-zender geniet je live van alle Formule 1 races, de belangrijkste Premier League wedstrijden en de grote PDC darttoernooien. Perfect voor als je niet wil of kan streamen via de Viaplay app. Je kijkt Viaplay TV+ nu exclusief bij Odido, op kanaal 130*.
Wat kan je zien op Viaplay TV+?
-
Alle Formule 1 sessies live inclusief alle races
-
Engels voetbal met o.a. wedstrijden uit de Premier League, FA Cup en de League Cup.
-
Voetbal uit de Bundesliga en Ligue 1
-
Darts
-
IHF WK Handbal
-
Tulp Hoofdklasse Hockey en meer
-
Exclusieve sport specials te zien zoals ‘Max Verstappen: Simply Lovely’, ‘Michael en Vincent: Brothers in Darts’ en documentaires zoals de driedelige serie 'Max Verstappen - Off the Beaten Track'.
-
Hoe bestel ik Viaplay TV+?
1. Bestellen in het Thuis menu.
Dit kan:
-
op de Mediabox. De Odido Mediabox herken je zo: er zit een Netflix knop op de afstandsbediening (Geen Netflix knop? Kijk hieronder bij punt 2.)
-
in de Odido TV App op je Samsung smart-tv (modeljaren 2018 t/m 2021).
-
in de Odido TV App op je LG smart-tv, je Android smart-tv of je Fire TV.
Thuis menu gevonden? Scrol naar beneden tot je de Zelf-kiezen zenders ziet. Nu kan je Viaplay TV+ bestellen met je TV-pincode.
2. Bestellen in het Account menu.
Dit kan:
· op oudere TV boxen van Odido (Kamai, Amulet, Aria 610 en Aria 7X). Deze TV boxen herken je zo: er zit géén Netflix knop op de afstandsbediening.
· in de Odido TV App op je Samsung smart-tv (modeljaren 2022 t/m 2024).
Ga naar het Account menu. Daar vind je Zelf-kiezen. Nu kan je Viaplay TV+ bestellen met je TV-pincode.
Let op: Viaplay TV+ niet beschikbaar op telefoon, tablet, Apple TV en web. Goed om te weten: Zelf-kiezen voor Viaplay TV+ is niet beschikbaar in de Odido online TV App op je telefoon, tablet, Apple TV en in je browser op je laptop of computer.
FAQ
Wat is precies het aanbod van Viaplay bij Odido?
We bieden 2 zenders die je lineair kan kijken op je TV. En 2 diensten die je kan streamen op een apparaat naar keuze.
2 tv-zenders:
De gratis zender Viaplay TV. En de nieuwe zender Viaplay TV+.
2 streamingdiensten:
Viaplay Basis (met reclame) is al beschikbaar. Later dit jaar komt Viaplay Standaard (zonder reclame) erbij.
Is Viaplay TV+ interessant voor mij?
TV-kanaal Viaplay TV+ is vooral interessant als je geen programma’s kan of wil streamen via de Viaplay app. Op Viaplay TV+ kijk je de beste live wedstrijden en evenementen binnen het aanbod van Viaplay. Zoals alle sessies inclusief de races van de Formule 1, topwedstrijden uit de Premier League en grote dartstoernooien van de PDC Darts-toernooien.
Wat is het verschil tussen Viaplay TV en Viaplay TV+?
Viaplay TV is gratis en laat de hoogtepunten en samenvattingen zien.
Op Viaplay+ kijk je de beste livewedstrijden en evenementen binnen het aanbod van Viaplay. Zoals alle sessies inclusief de races van de Formule 1, topwedstrijden uit de Premier League en grote dartstoernooien van de PDC Darts-toernooien.
Kan ik op Viaplay TV+ ook programma’s en wedstrijden opnemen of terugkijken?
Programma’s en wedstrijden op Viaplay TV+ kan je niet opnemen. Wel kun je tot 2 dagen terugkijken, pauzeren en kijken vanaf begin. Wil je echt niks missen en programma’s en wedstrijden kijken op het moment dat het jou uitkomt, dan is streamingdienst Viaplay Basis misschien iets voor je.
Wat heb ik nodig om Viaplay TV en Viaplay TV+ te kijken?
Beide tv-kanalen zijn alleen te zien met een TV abonnement van Odido.
Viaplay TV kijk je gratis op kanaal 13.
Viaplay TV+ kan je activeren via je Media- of TV-box of in de Odido TV App op je Smart TV. Daarna vind je ’m op je TV op kanaal 130.
SBS9 verhuist naar kanaal 12.
Hoe activeer ik Viaplay TV+?
Dat doe je via het menu op de Mediabox of TV box, of in de app op je tv. Kies het submenu ‘Thuis’ en scrol dan naar beneden tot je ‘Zelf kiezen’ tegenkomt. Hier kan je Viaplay TV+ selecteren en activeren. Veel kijkplezier!
Is Viaplay+ ook beschikbaar op telefoon, tablet, Apple TV en web?
Nee, Viaplay TV+ is niet beschikbaar in de Odido online TV App op je telefoon, tablet, Apple TV of in je browser op je laptop of computer.
Wat is het prijsverschil tussen Viaplay TV en Viaplay TV+?
Viaplay TV krijg je gratis in je zenderpakket. Viaplay TV+ is een betaalde zender voor € 16,99 p
Waar kan ik naar kijken op Viaplay TV en Viaplay TV+?
Op het gratis Viaplay TV kijk je naar hoogtepunten en samenvattingen. Op Viaplay TV+ kijk je live wedstrijden en evenementen. Zoals alle Formule 1 races, topwedstrijden uit de Premier League en grote PDC darttoernooien. Dat belooft wat.
Kan ik Viaplay TV+ ‘betalen’ met de punten voor Extra’s uit mijn mobiele Unlimited Premium abonnement?
Nee, maar je kan wel de streamingsdienst Viaplay Basis krijgen voor 3 punten.