Skip to main content

mediabox stoort constant


Ik heb nog niet zolang geleden een mediabox mogen ontvangen van jullie, deze heeft constant problemen. Bij diverse apps gooit hij me er zomaar uit, of verbreekt de verbinding. Soms maar voor een seconde en dan keert het beeld terug maar is het helemaal pixelig, of er komt een gifgroen scherm voor terug. Soms keert het terug naar het hoofdmenu en kan ik de aflevering niet meer hervatten. Dan moet ik helemaal de stroom en internet er af halen en hem opnieuw opstarten, want alleen uit en weer aan doen helpt niet. 

Ik dacht in het begin nog dat het kinderziektes waren, maar ik word er nu wel een beetje moedeloos van. 

Graag jullie hulp!

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Hey ​@MissNathjuh, goed dat je dit aankaart.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Nu heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd en zie ik dat het apparatuur al een lange tijd aanstaat. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren voor mij en kun je dan controleren of het al verbeterd is? Als dat niet zo is, kan je dan een andere poort op het modem gebruiken/een andere UTP-kabel (minimaal Cat5e of hoger) gebruiken? Hij zou het bekabeld gewoon goed moeten doen! Ik zie je berichtje graag tegemoet.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

    Powerflip

  5. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  6. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  7. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  8. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 25 maart 2025

Hey ​@MissNathjuh, goed dat je dit aankaart.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Nu heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd en zie ik dat het apparatuur al een lange tijd aanstaat. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren voor mij en kun je dan controleren of het al verbeterd is? Als dat niet zo is, kan je dan een andere poort op het modem gebruiken/een andere UTP-kabel (minimaal Cat5e of hoger) gebruiken? Hij zou het bekabeld gewoon goed moeten doen! Ik zie je berichtje graag tegemoet.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

    Powerflip

  5. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  6. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  7. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  8. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@MissNathjuh, goed dat je dit aankaart.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Nu heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd en zie ik dat het apparatuur al een lange tijd aanstaat. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren voor mij en kun je dan controleren of het al verbeterd is? Als dat niet zo is, kan je dan een andere poort op het modem gebruiken/een andere UTP-kabel (minimaal Cat5e of hoger) gebruiken? Hij zou het bekabeld gewoon goed moeten doen! Ik zie je berichtje graag tegemoet.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

    Powerflip

  5. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  6. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  7. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  8. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

AAlright. De mediabox had ik al wel diverse keren een powerflip gegeven, de modem niet. Die is nu as we speak aan het opstarten weer. Ik laat je weten als het probleem zich nog steeds voordoet!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen