Skip to main content
Beantwoord

Mediabox start niet vanuit ECO stand via afsstandsbediening

Ik lees in een bericht over bekende issues met de mediabox dat hiervoor een oplossing is:

• Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.”

Nu zie ik dat mijn afstandsbediening nog versie 7154.03.03 heeft. Hoe update ik die naar de hierboven genoemde versie 7154.04.03?

Beste antwoord door Teresa van Odido

Welkom op onze community! @gveeninga 

Goed dat je dit navraagt. Ik leg je graag uit hoe je er voor zorgt dat je de nieuwe update ontvangt! 

Wanneer je de Mediabox een herstart geeft (minimaal 10 seconden van de stroom) zal deze automatisch updaten. Laat je het mij weten of het is gelukt?

Mocht je er niet uitkomen, kijk ik meteen opnieuw met je mee! 

Bekijk origineel

15 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3853 reacties
  • Antwoord
  • 22 oktober 2024

Welkom op onze community! @gveeninga 

Goed dat je dit navraagt. Ik leg je graag uit hoe je er voor zorgt dat je de nieuwe update ontvangt! 

Wanneer je de Mediabox een herstart geeft (minimaal 10 seconden van de stroom) zal deze automatisch updaten. Laat je het mij weten of het is gelukt?

Mocht je er niet uitkomen, kijk ik meteen opnieuw met je mee! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 22 oktober 2024

Ik heb de hertstart gedaan.
Maar ik heb momenteel 4K TV Box SW version v12.8.6755 en software version 7154.03.03 voor de afstandsbediening. 
Ik heb zelfs de afstandsbediening ontkoppeld en weer gekoppeld, maar dat had geen effect.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3853 reacties
  • 23 oktober 2024

@gveeninga Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct voor je na gaan vragen hoe dit kan. Mijn collega van het TV Team geeft aan dat de update nog niet voor iedereen beschikbaar is. Alleen in de beta-test. 

Voor nu weet ik nog niet wanneer deze precies live gaat. Zodra ik hier meer over weet, deel ik dit ook met jou! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@gveeninga Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct voor je na gaan vragen hoe dit kan. Mijn collega van het TV Team geeft aan dat de update nog niet voor iedereen beschikbaar is. Alleen in de beta-test. 

Voor nu weet ik nog niet wanneer deze precies live gaat. Zodra ik hier meer over weet, deel ik dit ook met jou! 

Mijn box is inmiddels ge-update naar v12.08.7702 en afstandsbediening naar 7154.04.03. Dat zijn de versie waarmee het probleem om op te starten vanuit ECO-modus met afstandsbediening mpoeten zijn opgelost. Ik kan de box echter geregeld nog steeds niet met de afstandsbediening vanuit ECO-stand opstarten.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1829 reacties
  • 15 december 2024

Hi ​@gveeninga, het probleem zou inderdaad opgelost moeten zijn met firmware 12.8.7702. Zou je eens de ecostand uit willen zetten in de stand-by instellingen en daarna weer aan? Werkt het dan wel weer met de afstandsbediening? Mocht dit nog niet helpen, gebruik je wel zeker weten de TV BOX knop (witte knop op de afstandsbediening) ipv de TV knop om de Mediabox aan te zetten? Mocht dit het probleem nog niet verhelpen, dan ga ik dit terugkoppelen aan ons TV Team voor verder onderzoek. Bedankt alvast!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 16 december 2024
Demi van Odido schreef:

AlsHi ​@gveeninga, het probleem zou inderdaad opgelost moeten zijn met firmware 12.8.7702. Zou je eens de ecostand uit willen zetten in de stand-by instellingen en daarna weer aan? Werkt het dan wel weer met de afstandsbediening? Mocht dit nog niet helpen, gebruik je wel zeker weten de TV BOX knop (witte knop op de afstandsbediening) ipv de TV knop om de Mediabox aan te zetten? Mocht dit het probleem nog niet verhelpen, dan ga ik dit terugkoppelen aan ons TV Team voor verder onderzoek. Bedankt alvast!

Dag Demi,
Ik heb, zoals je vraagt, de eco-stand instelling uitgezet en weer aangezet (en daar tussenin de media box in stand-by gezet en weer uit stand-by gehaald).
Dit heeft niet geholpen. Ik kan nog steeds lang niet altijd (maar soms wel) de box via de afstandsbediening uit stand-by opstarten. Het valt me op dat als ik dat probeer het witte knopje daarvoor gaat knipperen.
Als de box aan staat reageert hij normaal op diverse functies via de afstandsbediening.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 24 januari 2025
gveeninga schreef:
Demi van Odido schreef:

AlsHi ​@gveeninga, het probleem zou inderdaad opgelost moeten zijn met firmware 12.8.7702. Zou je eens de ecostand uit willen zetten in de stand-by instellingen en daarna weer aan? Werkt het dan wel weer met de afstandsbediening? Mocht dit nog niet helpen, gebruik je wel zeker weten de TV BOX knop (witte knop op de afstandsbediening) ipv de TV knop om de Mediabox aan te zetten? Mocht dit het probleem nog niet verhelpen, dan ga ik dit terugkoppelen aan ons TV Team voor verder onderzoek. Bedankt alvast!

Dag Demi,
Ik heb, zoals je vraagt, de eco-stand instelling uitgezet en weer aangezet (en daar tussenin de media box in stand-by gezet en weer uit stand-by gehaald).
Dit heeft niet geholpen. Ik kan nog steeds lang niet altijd (maar soms wel) de box via de afstandsbediening uit stand-by opstarten. Het valt me op dat als ik dat probeer het witte knopje daarvoor gaat knipperen.
Als de box aan staat reageert hij normaal op diverse functies via de afstandsbediening.

Dag Demi,
Ik zie dat dit probleem met ECO-stand en afstandsbediening niet meer is toegevoegd aan de lijst met bekende issues. Betekent dat ik dan de enige ben dit dit probleem nog heeft?
Zo ja, wat kan Odido doen om het voor mij op te lossen?
Mijn huidige software versies zijn: Mediabox: V12.8.7702, Afstandsbedening: 7154.04.03

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1829 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@gveeninga, dank je wel voor de terugkoppeling! Het probleem zou moeten zijn verholpen met firmware versie 7154.04.03. Wel zie ik dat de Mediabox firmware niet up-to-date is bij jou. De nieuwste versie is namelijk 12.8.8874 per 20-1. De uitrol is compleet op donderdag 23-1. Zou je willen kijken of de update op jouw Mediabox ook gepushed is? Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan de stroom er voor 30 seconden af willen halen en dan weer op willen zetten? Dan zou de Mediabox vanzelf de update moeten gaan uitvoeren. Ik ben benieuwd of het hierna ook voor jou is opgelost met de ECO-stand! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 26 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@gveeninga, dank je wel voor de terugkoppeling! Het probleem zou moeten zijn verholpen met firmware versie 7154.04.03. Wel zie ik dat de Mediabox firmware niet up-to-date is bij jou. De nieuwste versie is namelijk 12.8.8874 per 20-1. De uitrol is compleet op donderdag 23-1. Zou je willen kijken of de update op jouw Mediabox ook gepushed is? Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan de stroom er voor 30 seconden af willen halen en dan weer op willen zetten? Dan zou de Mediabox vanzelf de update moeten gaan uitvoeren. Ik ben benieuwd of het hierna ook voor jou is opgelost met de ECO-stand! 

Ik heb zoals gevraagd de voeding van de mediabox een tijdje losgekoppeld gehad.
Na het weer opnieuw aansluiten en opstarten heb ikzelf de update naar de laatste versie geïnitieerd via het menu. Nadat de Mediabox daarna in ECO stand is gezet bleek bij een poging om de box opnieuw uit ECO-stand te halen dat de afstandsbediening bediening opnieuw moest worden gekoppeld. Dat heb ik gedaan en de eerste 2 keren nadat de box weer in ECO-stand waas gezet kon deze met de afstandsbediening weer ingeschakeld worden.
Nu heb ik echter last van een ander bekend probleem: de volume knoppen werken niet meer. Ik heb de acties uitgevoerd die bij het advies zijn vermeld, maar dit heeft niet geholpen. De volume koppen blijven niet werken.

Tenslotte ervaar ik ook nog een ander bekend probleem. Ik moet 2 tot 3 keer per maand na het inschakelen opnieuw mijn profiel activeren met een pincode. Ik heb maar 1 profiel ingesteld, dus zou niet om de pincode gevraagd moeten worden. Maar dit gebeurt wel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 27 januari 2025

Hey ​@gveeninga, heb je de batterijen van de afstandsbediening ook al vervangen? Dit is een hele belangrijke stap namelijk met de volume knoppen.

Daarnaast ben ik voor je gaan kijken en zie ik dat je op meerdere apparaten bent ingelogd. Ik heb je overal uitgelogd, kan je eens kijken of het nu niet mer voorkomt? Natuurlijk de 1e keer wel weer maar daarna niet meer?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@gveeninga, heb je de batterijen van de afstandsbediening ook al vervangen? Dit is een hele belangrijke stap namelijk met de volume knoppen.

Daarnaast ben ik voor je gaan kijken en zie ik dat je op meerdere apparaten bent ingelogd. Ik heb je overal uitgelogd, kan je eens kijken of het nu niet mer voorkomt? Natuurlijk de 1e keer wel weer maar daarna niet meer?

Hallo Tommie,
Ik had heel recent de batterijen nog vervangen. Maar voor de zekerheid heb ik ze zojuist nog een keer vervangen door nieuwe en het advies t.b.v. het probleem met de volume knoppen herhaald.
Dit heeft geen positief resultaat opgeleverd. De volumeknoppen doen het nog steeds niet.

Jouw reactie m.b.t. het ingelogd zijn op meerdere apparaten heeft neem ik aan betrekking op het vragen van de pincode?  Ik houd dat vanaf nu weer in de gaten. Zoals ik al schreef gebeurt dat 2 tot 3 keer per maand, dus ik moet nu eerst een tijdje afwachten of het nog steeds voorkomt.

Dan zou ik graag willen weten hoe het zit met het niet uit ECO stand komen via de afstandsbediening. Dat probleem leek opgelost na de laatste update, maar inmiddels heb ik al weer 2 keer meegemaakt dat de box niet met de afstandsbediening uit ECo stand komt. Dus ook dat probleem bestaat bij mij nog steeds.
Is daar al een update over?

Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 34 reacties
  • 28 januari 2025

Goedemiddag ​@gveeninga,

Ik ben direct verder gaan kijken voor je! Funcioneert de afstandsbediening wel normaal als hij niet in ECO-stand staat? Als ECO-stand uit staat kan je controleren of je de Mediabox ook af en toe niet aan kunt krijgen met de afstandsbediening? Zo niet, zou je dan het volgende voor mij willen testen?

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

Laat mij gerust weten of het werkt!

Groetjes, Demy

• 114 reacties
  • 28 januari 2025
Demy van Odido schreef:

Ik ben direct verder gaan kijken voor je! Funcioneert de afstandsbediening wel normaal als hij niet in ECO-stand staat? Als ECO-stand uit staat kan je controleren of je de Mediabox ook af en toe niet aan kunt krijgen met de afstandsbediening? Zo niet, zou je dan het volgende voor mij willen testen?

In ECO-stand is Bluetooth uit, en je kan met AB niet aan zetten. Is de ECO-stand uit, dan is Bluetooth aan, ook by Stand-By. Das kan je prima zien vanaf een telefoon, doe eens een Bluetooth scan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025
Demy van Odido schreef:

Goedemiddag ​@gveeninga,

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
Dit hielp niet

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
Dit hielp niet

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
Bediening van je tv aanpassen hielp niet. De TV werd gevonden en herkent, maar volumeregeling werkte nog steeds niet voor de TV.
Echter in hetzelfde menu was ook een optie Volumeregeling aanpassen, die heb ik geopend en gekozen voor Afstandbediening regelt volume van je TV.
Sindsdien werkt de volumeregeling weer als voorheen.
Je hebt me op de goede weg gewezen. Bedankt

Laat mij gerust weten of het werkt!

Groetjes, Demy

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 28 januari 2025
ccnl schreef:
Demy van Odido schreef:

In ECO-stand is Bluetooth uit, en je kan met AB niet aan zetten. Is de ECO-stand uit, dan is Bluetooth aan, ook by Stand-By. Das kan je prima zien vanaf een telefoon, doe eens een Bluetooth scan.

In de gewone stand-by stand zie ik inderdaad de mediabox bij de bluetooth apparaten na een scan.
In ECO-stand kort na het uitschakelen is de mediabox ook nog in de bluetooth scan te zien. Als de box langere tijd in ECO-stand staat is deze in een bluetooth scan niet meer te zien.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen